Ευδοκιμούν όπως φαίνεται οι προσπάθειες των εταιρειών για μείωση των τιμών των ηλεκτρικών, κάτι που περνά μέσα από το μετριασμό του κόστους κατασκευής των μπαταριών τους.
Στο τελευταίο πεδίο, μάλιστα, έχει σημειωθεί σημαντική πρόοδος, όπως καταδεικνύει η ετήσια έκθεση του BloombergNEF.
Το 2021 η μέση τιμή ανά κιλοβατώρα στις μπαταρίες ιόντων λιθίου ευρείας χρήσης μειώθηκε κατά 6 ποσοστιαίες μονάδες, ολισθαίνοντας στα 116 ευρώ, έναντι των 124 ευρώ του περασμένο έτος.
Συγκριτικά τώρα με το 2010, όταν η μέση τιμή ήταν 1.063 ευρώ ανά kWh, έχει επιτευχθεί μια μείωση της τάξεως του 89%.
Όσον αφορά τις μπαταρίες ιόντων λιθίου που χρησιμοποιούνται αποκλειστικά στα ηλεκτρικά οχήματα, η μέση τιμή το 2021 έφτασε σε ακόμα χαμηλότερα επίπεδα, και συγκεκριμένα στα 104 ευρώ ανά kWh.
Μια μπαταρία, λοιπόν, ενεργειακής χωρητικότητας 50 kWh (όπως στο Opel Mokka-e) κοστίζει σήμερα περίπου 5.200 ευρώ, όταν πριν από λίγα χρόνια έφτανε έως και τις 8.000.
Διαβάστε τη συνέχεια του κειμένου στο newsauto