search icon

Αυτοκίνητο

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Πώς μειώνεται η κατανάλωσή τους στο κρύο

9 χρήσιμες συμβουλές για το πώς θα αραιώσετε τις αναζητήσεις για φορτιστή - ειδικά τον χειμώνα

Η μείωση της κατανάλωσης αποτελεί προτεραιότητα για κάθε οδηγό, ιδιαίτερα όμως για αυτούς των ηλεκτρικών, εξαιτίας των λίγων σταθμών φόρτισης. Το Newsauto παρέχει 9 χρήσιμες συμβουλές για το πώς θα αραιώσετε τις αναζητήσεις για φορτιστή ειδικά το χειμώνα.

Δεν είναι λίγες οι φορές που ο υδράργυρος πέφτει κάτω από το μηδέν τον χειμώνα, επηρεάζοντας τις λειτουργίες του αυτοκινήτου μας.

Ειδικά των ηλεκτρικών, δεδομένου ότι το κρύο μειώνει την απόδοση της μπαταρίας λόγω των ηλεκτροχημικών διεργασιών που πραγματοποιούνται εντός των στοιχείων ιόντων λιθίου. Παράλληλα, ο παγετός επιτάσσει την ενεργοποίηση του συστήματος κλιματισμού (θέρμανσης), το οποίο όπως γνωρίζουμε αυξάνει σημαντικά την κατανάλωση ενέργειας.

Υπάρχει, λοιπόν, τρόπος να περιορίσουμε την κατανάλωση δίχως να θυσιάσουμε την άνεσή μας; Φυσικά.

1. Ανάκτηση ενέργειας

Η πλειονότητα των ηλεκτρικών εφοδιάζονται με προηγμένα συστήματα ανάκτησης της ενέργειας, ώστε οι απώλειες κατά την κίνηση να είναι οι μικρότερες δυνατές. Τα συστήματα εκμεταλλεύονται την κινητική ενέργεια – η οποία σε διαφορετική περίπτωση θα χανόταν- και, αφού τη μετατρέψουν σε ηλεκτρική, την αποθηκεύουν στην μπαταρία, ώστε να χρησιμοποιηθεί για την τροφοδότηση του ηλεκτροκινητήρα.

Μάλιστα, ο οδηγός μπορεί να ορίσει τον βαθμό ανάκτησης της ενέργειας, μέσω σχετικών διακοπτών που βρίσκονται στο τιμόνι. Για παράδειγμα τα ID.3 και ID.4 της VW προσφέρουν τις επιλογές “D” (Drive) και “B” (Brake).

Για να αυξήσουμε, λοιπόν, την αυτονομία, του οχήματος, καλούμαστε να επιλέξουμε το “B” ειδικά αν κινούμαστε μέσα στην πόλη. Με αυτή τη λειτουργία, κάθε φορά που απομακρύνουμε το πόδι μας από το πεντάλ, το όχημα θα επιβραδύνει, ανακτώντας περισσότερη ενέργεια από αυτή που θα εξασφάλιζε ο ελεύθερος τροχασμός (ρολάρισμα). Μάλιστα, σε ορισμένα μοντέλα η επιβράδυνση είναι τόσο έντονη που επιτρέπει τη λειτουργία “one-pedal”, δηλαδή τη χρήση αποκλειστικά του πεντάλ γκαζιού.

Διαβάστε τη συνέχεια στο newsauto

Exit mobile version