Τέσσερις κινεζικές εταιρείες κατασκευής ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι εισηγμένες στο χρηματιστήριο των ΗΠΑ, όπου και οι τέσσερις ξοδεύουν περισσότερα ως αναλογία προς τις πωλήσεις από την Tesla, σύμφωνα με ανάλυση του CNBC που αφορά τα κέρδη του α’ τριμήνου των τεσσάρων αυτοκινητοβιομηχανιών.
Ειδικότερα, τα νέα ενεργειακά οχήματα, τα οποία περιλαμβάνουν τόσο αυτοκίνητα με μπαταρία όσο και υβριδικά, έχουν αυξηθεί γρήγορα καταλαμβάνοντας μερίδιο που υπερβαίνει το 40% των πωλήσεων. Πολλές κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες ξοδεύουν ήδη τόσα ή περισσότερα από τις αντίστοιχες παγκόσμιες εταιρείες, σε Ε&Α, ως ποσοστό των εσόδων, μια σημαντική αύξηση σε σχέση με το παρελθόν δήλωσε στο CNBC ο Πολ Γκόνγκ, αναλυτής αυτοκινήτων στην UBS.
Από τις τέσσερις κινεζικές εταιρείες ηλεκτρικών αυτοκινήτων που είναι εισηγμένες στις ΗΠΑ, η Nio κατέλαβε την πρώτη θέση, ξοδεύοντας σχεδόν το 29% των εσόδων τους πρώτους τρεις μήνες του έτους για έρευνα και ανάπτυξη. Αυτό είναι πολύ υψηλότερο από το ποσοστό της Tesla που ήταν 5,4% το πρώτο τρίμηνο και 4,2% το δεύτερο. Ωστόσο, είναι λιγότερο σαφές εάν αυτές οι υψηλότερες δαπάνες μπορούν να μεταφραστούν σε μακροπρόθεσμη ανταγωνιστικότητα.
Η Nio λειτουργεί με ζημιές εδώ και χρόνια. Εκτός από τα λανσαρίσματα αυτοκινήτων, η εταιρεία έχει διοργανώσει τα τελευταία χρόνια εκδηλώσεις για την προώθηση των υπηρεσιών μπαταριών και άλλων τεχνολογιών, συμπεριλαμβανομένης μιας για την «ποιότητα» του αυτοκινήτου στα τέλη Ιουνίου. Η Nio τον Σεπτέμβριο του 2022 άνοιξε το δεύτερο εργοστάσιό της στην πόλη Hefei, ένα κόμβο παραγωγής για πολλές εταιρείες αυτοκινήτων. Το εργοστάσιο έχει περίπου 2.000 ανθρώπους και 756 ρομπότ.
«Το κλειδί είναι να ψηφιοποιηθεί κάθε στάδιο της παραγωγής», είπε ο Ουίλιαμ Λι, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Nio, σε δημοσιογράφους τον Ιούνιο.
Το Υπουργείο Βιομηχανίας και Πληροφορικής της Κίνας είπε στο CNBC σε μια δήλωση ότι έχει συνεργαστεί με κατασκευαστές και προμηθευτές αυτοκινήτων για να δημιουργήσει εκατοντάδες περιπτώσεις βέλτιστων πρακτικών και σημεία αναφοράς εφαρμογών για την έξυπνη κατασκευή στον κλάδο.
Υπογράμμισε ότι μπορεί να βοηθήσει τις κινεζικές εταιρείες ηλεκτρικών αυτοκινήτων να ανταποκριθούν πιο γρήγορα στους πελάτες και τις ανάγκες της αγοράς από τις παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες.
Ένα άλλο τμήμα της περιοχής, η επαρχία Zhejiang, φιλοξενεί τον εισηγμένο στο Χονγκ Κονγκ γίγαντα αυτοκινήτων Geely και την εισηγμένη στις ΗΠΑ θυγατρική ηλεκτρικών αυτοκινήτων Zeekr. Τα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου της Zeekr δείχνουν ότι η εταιρεία δαπάνησε το 13% των πωλήσεων σε έρευνα και ανάπτυξη. Η μητρική Geely έχει ξοδέψει τουλάχιστον το 4% των εσόδων στην έρευνα τα τελευταία τέσσερα χρόνια, σημαντικά υψηλότερα από τα προηγούμενα έτη.
Ο αντιπρόεδρος Έρευνας & Ανάπτυξης αυτοκινήτων της Geely, Ρεν Ζιανγκφέι, είπε στο CNBC στα τέλη του περασμένου μήνα ότι ενώ η εταιρεία προσπαθεί να βελτιώσει τόσο το υλικό όσο και το λογισμικό για αυτοκίνητα, το τελευταίο μπορεί να προσφέρει μεγαλύτερη διαφοροποίηση. Ο Ρεν σημείωσε ότι τα νέα ενεργειακά οχήματα μπορούν να υποστηρίξουν περισσότερες από αυτές τις λειτουργίες, καθώς διαθέτουν μεγαλύτερη μπαταρία από τα παραδοσιακά αυτοκίνητα που κινούνται με καύσιμο.
Ακόμη, η εισηγμένη στο χρηματιστήριο του Χονγκ Κονγκ BYD δαπάνησε το ισοδύναμο των 1,47 δισεκατομμυρίων δολαρίων για έρευνα το πρώτο τρίμηνο, ή το 8,5% των εσόδων της. Εκείνη την περίοδο η Tesla δαπανούσε 1,15 δισεκατομμύρια δολάρια για έρευνα και ανάπτυξη. Για το μέλλον, οι εταιρείες ηλεκτρικών αυτοκινήτων προσπαθούν να διαφοροποιηθούν όσον αφορά τις μπαταρίες και το λογισμικό, δύο κατηγορίες στις οποίες κυριαρχούν η CATL και η Huawei, αντίστοιχα.
Διαβάστε ακόμη
Ο κύβος ερρίφθη για την ΕΤΕ – Το ΤΧΣ προκήρυξε τους διαγωνισμούς για την αποκρατικοποίησή της
Γ. Ρέτσος: Να μη δαιμονοποιείται ο τουρισμός – Ζητούμενο η ενιαία, κεντρική στρατηγική
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ