Παρά την αισιόδοξη πρόβλεψη της Toyota για την εμπορική διάθεση των μπαταριών στερεάς κατάστασης (solid state) εντός τριών ετών, ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της CATL, του μεγαλύτερου κατασκευαστή μπαταριών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα στον κόσμο, παραμένει επιφυλακτικός όσον αφορά τη βιωσιμότητά τους στο εγγύς μέλλον.
Ο Robin Zeng αναγνωρίζει τις δυνατότητες των μπαταριών στερεάς κατάστασης, αλλά επισημαίνει τις σημαντικές προκλήσεις που πρέπει να αντιμετωπιστούν.
Μια σημαντική ανησυχία είναι η ανάγκη χρήσης καθαρού μετάλλου λιθίου για το ηλεκτρόδιο της ανόδου, η οποία απαιτεί διάχυση υπό υψηλή πίεση, γεγονός που ενέχει κινδύνους για την ασφάλεια.
Ο Zeng τονίζει ότι ενώ οι μηχανικοί της CATL έχουν δοκιμάσει υλικά μπαταριών στερεάς κατάστασης υπό πίεση, η πρακτική εφαρμογή τέτοιων συνθηκών υψηλής πίεσης παραμένει αβέβαιη.
Επιπλέον, ο Zeng επισημαίνει ότι η διαστολή του λιθίου κατά τους κύκλους φόρτισης και εκφόρτισης μπορεί να μειώσει σημαντικά τη διάρκεια ζωής των μπαταριών στερεάς κατάστασης, καθιστώντας τις εμπορικά μη βιώσιμες.
Υποστηρίζει ότι μια κυψέλη στερεάς κατάστασης μπορεί να διαρκέσει μόνο περίπου 10 κύκλους υπό τέτοιες συνθήκες.
Διαβάστε τη συνέχεια στο newsauto