Σε μια αλλαγή στρατηγικής, ο όμιλος Volkswagen θα πραγματοποιήσει νέες επενδύσεις για να καταστήσει την πλήρως ηλεκτρική πλατφόρμα MEB ανταγωνιστική έναντι των ολοένα και πιο εξελιγμένων αντιπάλων, καθώς το χρονοδιάγραμμα για άμεση αντικατάστασή της φαίνεται ότι θα καθυστερήσει σημαντικά.
Η αναβαθμισμένη πλατφόρμα θα ονομάζεται MEB+ και θα προσφέρει στους πελάτες γρηγορότερη φόρτιση και αυξημένη αυτονομία. Αναμένεται να κάνει την πρώτη της εμφάνιση το 2026. Σε ανακοίνωσή της η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία επισημαίνει ότι η αναθεώρηση θα «αξιοποιήσει πλήρως τις δυνατότητες της επιτυχημένης πλατφόρμας και θα διασφαλίσει ότι θα παραμείνει ανταγωνιστική».
Δεν αναφέρθηκε ποιο θα είναι το κόστος της συγκεκριμένης επένδυσης, αλλά η γερμανική εφημερίδα Frankfurter Allgemeine Zeitung ανέφερε ότι το έργο θα κοστίσει 1,5 δισ. ευρώ.
Η MEB διαφημίστηκε ως η πρώτη παγκοσμίως αποκλειστική ηλεκτρική πλατφόρμα όταν παρουσιάστηκε το πρώτο μοντέλο που κατασκευάστηκε πάνω της, το VW ID.3, το 2019. Ο όμιλος VW έδωσε άδεια χρήσης της πλατφόρμας στη Ford, εκτός από τη χρήση της για τη στήριξη μοντέλων από τις μάρκες του συμπεριλαμβανομένων των VW, Škoda, CUPRA και Audi.
Από τότε, ωστόσο, πλατφόρμες από ανταγωνιστές, όπως η Hyundai, η Tesla και η κινεζική SAIC έχουν ξεπεράσει τη MEB σε τομείς όπως η ταχύτητα φόρτισης, το κόστος και η συσκευασία των μπαταριών.
Ο προγραμματισμένος διάδοχος της MEB, μιας «σούπερ πλατφόρμας» που ονομάστηκε SSP, ή Scalable Systems Platform, επρόκειτο να ανανεώσει το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα του Volkswagen Group, ξεκινώντας το 2025 με το Audi Artemis, ακολουθούμενο από το VW Trinity το 2026 και τελικά θα περιλάμβανε σχεδόν όλα τα μοντέλα μέχρι το 2030.
Ωστόσο, το project Trinity φέρεται να καθυστερεί τουλάχιστον μέχρι το 2028 με κύριο υπαίτιο την προβληματική εξέλιξη της νέας γενιάς λογισμικού E3.0 που σχεδιάστηκε ειδικά για την πλατφόρμα SSP.
Η VW θα βασιστεί στη MEB+ για να αντιμετωπίσει τις πλήρως όποιες αδυναμίες των ηλεκτρικών της μοντέλων μεσοπρόθεσμα, καθώς οι ανταγωνιστές έχουν καταθέσει προτέσεις με σημαντικά πλεονεκτήματα.
«Η Hyundai-Kia με την E-GMP (Electric Global Modular Platform) προσφέρει καλύτερη εκμετάλλευση του ωφέλιμου χώρου για επιβάτες και αποσκευές σε σύγκριση με τα οχήματα που βασίζονται στην αρχιτεκτονική MEB του ομίλου Volkswagen, όπως τα ID.3 και ID.4» δήλωσε πρόσφατα ένα υψηλά ιστάμενο στέλεχος της Hyundai Motor στο Automotive News Europe .
Η πλατφόρμα της Hyundai-Kia, η οποία υποστηρίζει μοντέλα όπως τα Hyundai Ioniq 5 και 6 και το ΚΙΑ EV6, ξεπέρασε τη VW με ηλεκτρική αρχιτεκτονική 800V που επιτρέπει τη φόρτιση σε ταχύτητες έως και 235 kW, σε σύγκριση μετα 135 έως 170 kW που χρησιμοποιεί η MEB.
Η Volkswagen δεν θα αλλάξει την αρχιτεκτονική των 400V της MEB, αλλά είπε ότι θα αυξήσει τις ταχύτητες φόρτισης στα 175 έως 200 kW, φέρνοντάς το πιο κοντά στα μέγιστα της Hyundai, της ΚΙΑ και της Tesla.
Η MEB+ θα έχει επίσης μέγιστη αυτονομία 700 km έναντι των 550 km της MEB. Στην αναθεωρημένη πλατφόρμα θα βασίζεται ένα νέο SUV που περιγράφεται εσωτερικά ως το ηλεκτρικό Tiguan, το οποίο θα λανσαριστεί μέχρι το 2026.
Η MEB+ θα χρησιμοποιήσει τη νέα «μονάδα» ή ενοποιημένες κυψέλες μπαταρίας που θα προμηθευτεί η Volkswagen τόσο από ένα νέο εργοστάσιο μπαταριών στο Salzgitter της Γερμανίας, όσο και από το προγραμματισμένο εργοστάσιο της Northvolt στη Σουηδία.
Η VW είπε ότι οι ενοποιημένες κυψέλες μπορούν να φιλοξενήσουν διαφορετικές χημικές ουσίες και να είναι σε θέση να εκμεταλλευτούν συνέργειες που θα μειώσουν το κόστος της μπαταρίας κατά 50%.
Η SAIC, η οποία έχει κοινοπραξία στην Κίνα με τη VW, λάνσαρε φέτος το MG4, το πρώτο μοντέλο στην πλήρως ηλεκτρική αρχιτεκτονική MSP (Modular Scalable Platform), το οποίο χρησιμοποιεί το φθηνότερο φωσφορικό λίθιο (LFP) σε σύγκριση με το νικέλιο της MEB.
Η SAIC βασίστηκε στο ID.3 όταν ανέπτυξε το MG4. Τα δύο αυτοκίνητα έχουν παρόμοιες προδιαγραφές αλλά για μιία βασική διαφορά: την τιμή. Το MG4, το οποίο κατασκευάζεται στην Κίνα, ξεκινά από 28.240 ευρώ στη Γερμανία για ένα μοντέλο με μπαταρία 51 kWh, σε σύγκριση με τα 43.995 ευρώ για το φθηνότερο ID.3 με μπαταρία 58 kWh.
Η VW ανακοίνωσε ότι θα προσφέρει μια μπαταρία LFP για κινεζικά μοντέλα, αλλά δεν έχει πει εάν η επιλογή θα είναι διαθέσιμη σε ευρωπαϊκά αυτοκίνητα. Η χημεία θα μπορούσε να αντισταθμίσει τις αυξανόμενες τιμές των μπαταριών αφαιρώντας την ανάγκη για ακριβό νικέλιο και κοβάλτιο.
Η νέα ενοποιημένη κυψέλη αναμένεται ότι θα προσφέρει πλεονεκτήματα στην συσκευασία και την εμβέλεια, επιτρέποντας μεγαλύτερη μπαταρία στα 370 lt του διαθέσιμου χώρου μπαταριών της MEB.
Ο όμιλος VW θα μπορούσε επίσης να χρησιμοποιήσει τα πλεονεκτήματα της οικονομίας κλίμακας για να μειώσει το κόστος παραγωγής. Μέχρι στιγμής μόνο η VW έχει πουλήσει περισσότερα από 500.000 αυτοκίνητα στην πλατφόρμα MEB, στην οποία βασίζονται συνολικά 12 μοντέλα του ομίλου που φέρουν σήματα από τις VW, Audi, Škoda και CUPRA. Η αυτοκινητοβιομηχανία σχεδιάζει να κατασκευάσει συνολικά 10 εκατομμύρια αυτοκίνητα πάνω στη συγκεκριμένη πλατφόρμα.
Να σημειώσουμε εδώ ότι η VW έχει υποσχεθεί 10 νέα ηλεκτρικά μοντέλα μέχρι το 2026, συμπεριλαμβανομένου ενός μικρού αυτοκινήτου σε μια κομμένη έκδοση της πλατφόρμας MEB που θα πωλείται «για περίπου 25.000 ευρώ».
Διαβάστε ακόμη
UniCredit: Πρωταθλήτρια στη μείωση του χρέους η Ελλάδα μετά την πανδημία (γράφημα)
Υποχωρεί κι άλλο το φυσικό αέριο – Στα 94 ευρώ ανά μεγαβατώρα
Σούπερ Φορολοταρία: Έγινε η κλήρωση για τα 100.000 ευρώ – Αυτοί είναι οι τυχεροί λαχνοί