Η σουηδική εταιρεία θα επενδύσει περίπου ένα δισεκατομμύριο ευρώ για να προετοιμάσει το μεγαλύτερο και παλαιότερο εργοστάσιό της για την εποχή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Βασικό μέρος του μετασχηματισμού θα είναι η μετάβαση στην τεχνολογία megacasting για μεγάλα αλουμινένια μέρη του αμαξώματος.
«Αυτή είναι η μεγαλύτερη τεχνολογική αλλαγή από τότε που αλλάξαμε από το ξύλο στο ατσάλι [για τα αμαξώματα των αυτοκινήτων]», δήλωσε ο Mikael Fermer, υπεύθυνος εξέλιξης πλαισίων της Volvo Solution, στο Automotive News Europe.
Ο επικεφαλής μηχανολογίας και λειτουργιών της Volvo, Javier Varela, είπε ότι η αλλαγή έχει ως αποτέλεσμα 75% εξοικονόμηση χρόνου σε σύγκριση με το πώς συναρμολογούνται τώρα μεγάλα αλουμινένια μέρη του αμαξώματος.
«Αποφεύγουμε τις διαδικασίες σταμπαρίσματος και συγκόλλησης και τις αντικαθιστούμε με μια διαδικασία megacasting, που είναι έγχυση μίας βολής η οποία ακολουθείται από κάποιες τροποποιήσεις μετά την έγχυση», είπε ο Varela στο ANE.
Η Volvo σχεδιάζει να έχει έτοιμο το εργοστάσιο στο Torslanda για megacasting έως το 2025, χρονιά που συμπίπτει με την έναρξη παραγωγής του πρώτου πλήρως ηλεκτρικού αυτοκινήτου στις γραμμές παραγωγής του, εκεί όπου σήμερα η Volvo κατασκευάζει τα XC90, XC60 και V90.
Η Tesla χρησιμοποιεί ήδη μία megacasting διαδικασία στην παραγωγή της. Ενας βασικός στόχος στο νέο εργοστάσιό της κοντά στο Βερολίνο είναι να παράγει μπροστινά και πίσω μέρη αμαξώματος για το Model Y χρησιμοποιώντας ενιαία κομμάτια μετάλλου.
Οι τεράστιες μηχανές χύτευσης της Tesla μπορούν να παράγουν δύο πάνελ αλουμινίου που αντικαθιστούν 40 ξεχωριστά συγκολλημένα μέρη. Αυτό μειώνει κατά 40% τον αριθμό των εξαρτημάτων που μπαίνουν στο αμάξωμα. Επίσης μειώνει τον αριθμό των πολύ ακριβών ρομπότ συγκόλλησης καθώς και τον χώρο δαπέδου που απαιτείται για αυτά.
Μια ακόμα αυτοκινητοβιομηχανία που ενδιαφέρεται για τη συγκεκριμένη διαδικασία είναι η Mercedes-Benz, η οποία χρησιμοποίησε τη μέθοδο χύτευσης ενός ενιαίου κομματιού για να σχηματίσει το πίσω μέρος του EQXX concept που έκανε το ντεμπούτο του τον περασμένο μήνα στην CES στο Λας Βέγκας.
Το εργοστάσιο Torslanda, κοντά στο Γκέτεμποργκ, το οποίο άνοιξε τον Απρίλιο του 1964, θα υποβληθεί και σε άλλες αλλαγές που περιλαμβάνουν την προσθήκη μονάδας συναρμολόγησης μπαταριών για την ενσωμάτωση στοιχείων της μπαταρίας στη δομή του πλαισίου των μελλοντικών ηλεκτρικών οχημάτων.
Οι αλλαγές στην παραγωγή θα βοηθήσουν στην επέκταση της αυτονομίας, στη μείωση του χρόνου φόρτισης και στη συνολική μείωση του κόστους των ηλεκτρικών οχημάτων επόμενης γενιάς της Volvo, σύμφωνα με ανακοίνωση της σουηδικής αυτοκινητοβιομηχανίας.
Η Volvo θέλει οι μισές παγκόσμιες πωλήσεις της -περίπου 600.000 μονάδες- να είναι αμιγώς ηλεκτρικές έως το 2025 και να να μετεξελιχθεί σε μάρκα αποκλειστικά ηλεκτρικών αυτοκινήτων έως το 2030. Για να πραγματοποιήσει τη μετάβαση, η Volvo ανακοίνωσε επενδύσεις τα τελευταία δύο χρόνια συνολικού ύψους τεσσάρων δισεκατομμυρίων ευρώ.
Ο Fermer, ο οποίος επέστρεψε στη Volvo το 2018 μετά από σχεδόν τρία χρόνια εργασίας στην Apple ως επικεφαλής μηχανικός σχεδιασμού προϊόντων, είπε ότι η χρήση του megacasting θα επιτρέψει στη Volvo να διαμορφώσει πιο δημιουργική σχεδίαση γύρω από το πλαίσιο, το σύστημα μετάδοσης κίνησης και το εσωτερικό.
Αυτό θα συμβάλλει στη βελτίωση της αυτονομίας, επειδή τα νέα μοντέλα θα έχουν χαμηλότερο αμάξωμα, πολύ καλύτερη αεροδυναμική συμπεριφορά και μειωμένο βάρος. Ο Varela είπε ότι υπάρχουν επίσης οφέλη βιωσιμότητας από τη μετάβαση στο megacasting: «Με τη συγκεκριμένη τεχνική χρησιμοποιείται όλο το αλουμίνιο με το οποίο γίνεται έγχυση», είπε. «Δεν έχεις καθόλου σκραπ όπως στα σταμπαρισμένα κομμάτια».
Ο Fermer είπε ότι η μετάβαση στην παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων είναι η τέλεια χρονική συγκυρία για megacasting, επειδή θα δώσει στη Volvo την ευελιξία να είναι έτοιμη για περαιτέρω αλλαγές.
«Θα υπάρξουν τεχνολογικά βήματα προόδου στους κινητήρες, τις μπαταρίες, σχεδόν σε κάθε επιμέρους τομέα, επομένως είναι καλό να έχουμε μια ευέλικτη αρχιτεκτονική. Με αυτόν τον τρόπο θα μπορούμε βα προσαρμοζόμαστε γρήγορα. Εάν μείνουμε στον παραδοσιακό τρόπο παραγωγής με όλα αυτά τα υποσυστήματα, κάθε φορά που θα θέλουμε να αλλάξουμε κάτι θα είναι ένα νέο πρόβλημα».
Ο Fermer πρόσθεσε ότι η Volvo έχει ήδη προσλάβει αρκετούς εξειδικευμένους τεχνικούς στην χύτευση από άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες και συνομιλεί με «κορυφαίους κατασκευαστές μηχανημάτων» που θα την βοηθήσουν να κάνει τη μετάβαση στο megacasting στην Torslanda.
Οι μηχανές χύτευσης της Tesla προέρχονται από τον όμιλο Idra, σύμφωνα με το Bloomberg. Η ισχυρή ιταλική εταιρεία πούλησε το λεγόμενο Giga Press σε τρεις πελάτες σε τρεις ηπείρους και βρίσκεται σε συζητήσεις με άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες και μεγάλους προμηθευτές.
Διαβάστε ακόμη
Το πολιτικό δελτίο, η Παγκρήτια με HSBC, η Frigoglass και το δακτυλίδι πέντε καρατίων του Πηλαδάκη
Oδεύει για άγονος ο διαγωνισμός των 80 εκατ. ευρώ για τα δικαστήρια Πειραιά
Ποιοι μπορούν να πάρουν περισσότερες δόσεις για τη ρύθμιση οφειλών