Ο όμιλος Volkswagen και οι επικεφαλής των εργατικών συνδικάτων συμφώνησαν σε μέτρα εξοικονόμησης 10 δισεκατομμυρίων ευρώ με στόχο να αντιστρέψουν την αναιμική απόδοση της εταιρείας.
Τα μέτρα περιλαμβάνουν την επιτάχυνση των χρόνων ανάπτυξης και παραγωγής νέων μοντέλων, τη μείωση του κόστους του προσωπικού και την εφαρμογή αποτελεσματικότερης στρατηγικής προμηθειών.
Σε δήλωσή της, η VW έθεσε στόχους εξοικονόμησης για καθένα από αυτά τα μέτρα σε ένα πακέτο που ελπίζει ότι θα προσθέσει έως και 10 δισεκατομμύρια ευρώ σε κέρδη έως το 2026 και περιθώριο κέρδους 6,5%, από 3,4% που είχε τους πρώτους εννέα μήνες του 2023.
Η VW σχεδιάζει να εξοικονομήσει 320 εκατομμύρια ευρώ ετησίως μέσω καλύτερων συμφωνιών στις προμήθειές της, να κερδίσει πάνω από 250 εκατομμύρια ευρώ ετησίως μέσω της βελτιστοποίησης των δραστηριοτήτων μετά την πώληση και να εξοικονομήσει πάνω από 200 εκατομμύρια ευρώ ετησίως βελτιώνοντας τους χρόνους παραγωγής.
Επιπλέον 400 εκατομμύρια ευρώ ετησίως θα εξοικονομηθούν με τη μείωση του αριθμού των οχημάτων δοκιμών που χρησιμοποιούνται στην τεχνική ανάπτυξη έως και 50%, με περισσότερες δοκιμές να γίνονται μέσω ψηφιακών διαδικασιών. Όπως δήλωσε η VW, η προσπάθεια μείωσης του κόστους θα πρέπει να συμβάλλει 4 δισ. ευρώ στα αποτελέσματά της το 2024.
Ο Gunnar Kilian, μέλος του διοικητικού συμβουλίου ανθρώπινου δυναμικού, ανέφερε πως, εάν κριθεί απαραίτητο, η αυτοκινητοβιομηχανία θα προσφέρει επιλεκτικές συμφωνίες τερματισμού συμβάσεων, ενώ οι κενές θέσεις εργασίας δεν θα αναπληρώνονται προκειμένου να μειωθεί ο συνολικός αριθμός εργαζομένων. Πρόκειται για να μέσο μείωσης του αριθμού του προσωπικού χωρίς να σπάσει τη συμφωνία της με το συμβούλιο εργαζομένων η οποία (συμφωνία) απέκλειε τις απολύσεις.
Σε σημείωμα προς το προσωπικό της νωρίτερα αυτό το μήνα, η VW δήλωσε ότι σχεδιάζει να μειώσει το διοικητικό κόστος προσωπικού της μάρκας κατά ένα πέμπτο, να εξοικονομήσει ένα δισ. ευρώ έως το 2028 μειώνοντας τους κύκλους ανάπτυξης προϊόντων σε τρία χρόνια από 50 μήνες, μειώνοντας επίσης τους χρόνους παραγωγής και ακυρώνοντας τη δημιουργία μιας προγραμματισμένης νέας μονάδας έρευνας και ανάπτυξης που θα κόστιζε 800 εκατομμύρια ευρώ και θα λειτουργούσε στο Wolfsburg.
Η VW είναι η πρώτη από τις μάρκες του VW Group που υποβάλλεται σε μια προσπάθεια μείωσης του κόστους, την ίδια στιγμή που τα στελέχη της προσπαθούν να πείσουν τους επενδυτές για την αξιοπιστία και την οικονομική σταθερότητα της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.
Ο όμιλος έχει ήδη εφαρμόσει πάγωμα προσλήψεων, απέλυσε προσωρινούς εργαζόμενους και μείωσε τις βάρδιες παραγωγής στα γερμανικά εργοστάσιά της, καθώς ο διευθύνων σύμβουλος Oliver Blume στοχεύει στη βελτίωση των κερδών της VW, μια επιδίωξη που γίνεται δυσκολότερη από την ασθενέστερη από την αναμενόμενη ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα.
Η αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται υπό πίεση ιδιαίτερα στην Κίνα, όπου έχασε την ηγετική της θέση στην αγορά από τον εγχώριο κατασκευαστή ηλεκτρικών οχημάτων BYD, αφού τα μοντέλα της εταιρείας που κινούνται με μπαταρίες γίνονται ολοένα και λιγότερο ανταγωνιστικά.
Διαβάστε ακόμη
HSBC: Σταθερά θετική η δυναμική της ελληνικής οικονομίας (γραφήματα)
Ελληνικό: Θεμελιώθηκε το Ολοκληρωμένο Τουριστικό Συγκρότημα με καζίνο, ύψους €1,5 δισ. (pic)
Αύξηση στα εισιτήρια του ΚΤΕΛ έπειτα από 14 χρόνια – Τι λένε οι επαγγελματίες
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ