search icon

Αυτοκίνητο

Οι τέσσερις λόγοι για τους οποίους η Toyota, η Mazda, η Subaru επιμένουν στους κινητήρες εσωτερικής καύσης (pic)

Ο διευθύνων σύμβουλος της Toyota, Koji Sato, μαζί με τους διευθύνοντες συμβούλους της Mazda και της Subaru - εταιρείες στις οποίες η Toyota κατέχει μειοψηφικά μερίδια, ανέλυσε τους λόγους για την επιμονή τους στην εξέλιξη νέων θερμικών κινητήρων.

Η Toyota και οι σύμμαχοί της στην ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία, Mazda και Subaru, διπλασιάζουν την επόμενη γενιά συμπαγών, καθαρών και ισχυρών κινητήρων εσωτερικής καύσης που λένε ότι θα αναδειχθούν ως ισχυρά όπλα στον πόλεμο κατά των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, ακόμη και στην εποχή των ηλεκτρικών οχημάτων.

Επικεφαλής σε αυτή την προσπάθεια είναι η Toyota, η οποία αποκαλεί τη στρατηγική «Engine Reborn». Ο διευθύνων σύμβουλος της Toyota, Koji Sato, περιέγραψε τη νέα στρατηγική στις 28 Μαΐου μαζί με τους διευθύνοντες συμβούλους της Mazda και της Subaru στις οποίες η Toyota κατέχει μειοψηφικά μερίδια.

Αυτοί είναι οι τέσσερις λόγοι που οι συγκεκριμένες ιαπωνικές εταιρείες εξακολουθούν να βλέπουν πολλές δυνατότητες σε καλύτερους θερμικούς κινητήρες.

  1. Εκπομπές κύκλου ζωής

Τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα που τροφοδοτούνται μόνο από μπαταρίες θεωρητικά έχουν μηδενικές εκπομπές ενώ λειτουργούν. Ωστόσο η Toyota υποστηρίζει ότι η αρχική πηγή ενέργειας που φορτίζει τις μπαταρίες και οι εκπομπές που προκαλούνται από την παραγωγή της θα πρέπει επίσης να ληφθούν υπόψη στις συνολικές περιβαλλοντικές επιπτώσεις ενός EV.

Που σημαίνει ότι θα πρέπει κανείς να μετράει αυτές τις εκπομπές καθ ‘όλη τη διάρκεια ζωής του ηλεκτρικού οχήματος. Εφόσον το κάνει αυτό, όπως ισχυρίζεται η Toyota, θα διαπιστώσει ότι τα ηλεκτρικά οχήματα βρίσκονται στην ίδια κατηγορία εκπομπών ρύπων με τα υβριδικά οχήματα που είναι εξοπλισμένα με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι τα ηλεκτρικά οχήματα μπορεί να απαιτούν περισσότερους σταθμούς ηλεκτροπαραγωγής με καύση άνθρακα για να επαναφορτίσουν τις μεγαλύτερες μπαταρίες τους. Επίσης επειδή η ίδια η κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων και των μπαταριών τους μπορεί να εκπέμπει περισσότερο άνθρακα. Έτσι, μπορεί μεν τα υβριδικά οχήματα με κινητήρες παράγουν περισσότερες εκπομπές κατά τη λειτουργία τους, αλλά λιγότερες όσον αφορά την παραγωγή τους και τον ενεργειακό τους εφοδιασμό.

  1. Καλύτερη απόδοση

Οι νέοι κινητήρες που αναπτύσσονται από την Toyota, τη Mazda και τη Subaru αναμένεται να είναι καθαρότεροι και ισχυρότεροι από τους προκατόχους τους. Αυτό θα βοηθήσει στη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα, διατηρώντας παράλληλα την αίσθηση οδήγησης που απολαμβάνουν οι λάτρεις της παλιάς σχολής.

Οι κινητήρες θα συρρικνωθούν επίσης σε μέγεθος και κυβισμό. Αυτό θα επιτρέψει την καλύτερη σύζευξη με ηλεκτροκίνητες υβριδικές τεχνολογίες, όπως μπαταρίες και ηλεκτροκινητήρες. Ο συνδυασμός με υβριδικά συστήματα θα ενισχύσει τη μείωση των εκπομπών άνθρακα που επιτυγχάνεται από αυτούς τους κινητήρες.

Η Toyota δήλωσε ότι ο επερχόμενος υπερτροφοδοτούμενος 4κύλινδρος 1.5 θα έχει την ίδια ισχύ με έναν παραδοσιακό ατμοσφαιρικό 2,5 lt. Ένας νέος turbo δίλιτρος θα αντικαταστήσει έναν turbo 2.4 και θα έχει καλύτερη οικονομία καυσίμου από τον σημερινό δίλιτρο turbo.

  1. Νέα καύσιμα

Τα υβριδικά συστήματα, ανεξάρτητα από το πόσο μεγάλη είναι η μπαταρία και ο ηλεκτροκινητήρας, θα εκπέμπουν πάντα άνθρακα εφόσον συνδυάζονται με βενζινοκινητήρες. Αλλά η Toyota οραματίζεται μελλοντικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης που μπορούν να καίνε κάθε είδους καύσιμα ουδέτερου άνθρακα – συνθετικά, βιοκαύσιμο ή υδρογόνο.

Αυτά τα υγρά καύσιμα, όπως η βενζίνη, έχουν πλεονεκτήματα στην ενεργειακή πυκνότητα, την αποθήκευση και τη μεταφορά. Και αν μπορούν να υλοποιηθούν, θα μπορούσαν να κάνουν την εσωτερική καύση ουσιαστικά ουδέτερη ως προς τον άνθρακα. Η Toyota ανακοίνωσε στις 27 Μαΐου ότι συνεργάζεται με άλλες εταιρείες για να μελετήσει την εισαγωγή και τη διάδοση αυτών των καυσίμων στην Ιαπωνία γύρω στο 2030.

  1. Κομψά σχέδια

Οι σχεδιαστές συχνά προτιμούν τα ηλεκτρικά συστήματα μετάδοσης που τους δίνουν την δυνατότητα νέων, πιο ρηξικέλευθων σχεδίων. Οι σχετικά μικρότεροι ηλεκτροκινητήρες των ηλεκτρικών οχημάτων, οι επίπεδες μπαταρίες τους και η εξάρτησή τους από εύκαμπτα ηλεκτρικά καλώδια και όχι από άκαμπτους άξονες επιτρέπουν εκτεταμένες καμπίνες, κοντούς προβόλους και επίπεδα δάπεδα.

Η Toyota, η Mazda και η Subaru δήλωσαν ότι μπορούν να επιτύχουν παρόμοια αποτελέσματα χάρη στους μικρότερους κινητήρες. Η Toyota, για παράδειγμα, σχεδιάζει να τοποθετήσει αυτούς τους κινητήρες στις κομψές, σφηνοειδής σιλουέτες που σχεδιάζει για την επόμενη γενιά αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων.

Ο επερχόμενος 1.5 turbo είναι 20% μικρότερος σε όγκο και 15% χαμηλότερος σε ύψος από τον προηγούμενο. Η Mazda θεωρεί επίσης ότι οι συμπαγείς θερμικοί κινητήρες ταιριάζουν καλύτερα με τα υβριδικά συστήματα.

Διαβάστε ακόμη

Βαθαίνει η κρίση στο παγκόσμιο εμπόριο – Maersk: Εντονότερα από ό,τι αναμενόταν τα προβλήματα

Σε ρύθμιση οι ληξιπρόθεσμες οφειλές ηλεκτρικής ενέργειας των πλημμυροπαθών του Σεπτεμβρίου 2023

Μπέζος, Μασκ, Ζάκερμπεργκ: Ποια είναι τα χόμπι των δισεκατομμυριούχων; (pics)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version