Η Stellantis θα κινηθεί επιθετικά για να μειώσει το κόστος παραγωγής καθώς ο ανταγωνισμός από τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες εντείνεται αντί να χρησιμοποιήσει μια «αμυντική» στρατηγική που βασίζεται στους δασμούς στις κινεζικές εισαγωγές τις οποίες πρόκειται να θεσπίσει η Ευρωπαϊκή Ένωση,.
Ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου, Carlos Tavares, υποσχέθηκε στην Ημέρα Επενδυτών της τέταρτης μεγαλύτερης παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας ότι παρά την αυξανόμενη πίεση από αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η κινεζική BYD και η Chery, η Stellantis θα παραμείνει «μεταξύ των ηγετών αυτής της αγοράς όσον αφορά την κερδοφορία».
Η εταιρεία επιβεβαίωσε ότι η μακροπρόθεσμη δέσμευσή της για διψήφια περιθώρια κέρδους στα προσαρμοσμένα λειτουργικά έσοδά της (AOI) παρέμεινε άθικτη παρά τις αντιξοότητες της αγοράς.
Η ημέρα των επενδυτών της Stellantis διεξήχθη μια ημέρα αφότου η Ευρωπαϊκή Ένωση, μία από τις μεγαλύτερες αγορές της αυτοκινητοβιομηχανίας, δήλωσε ότι θα επιβάλει επιπλέον δασμούς έως και 38,1% στα εισαγόμενα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα από τον Ιούλιο. Η ανακοίνωση αυτή ήρθε λιγότερο από ένα μήνα αφότου η Ουάσιγκτον τετραπλασίασε τους δασμούς για τα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα, στο 100%.
Το Πεκίνο επέκρινε τους δασμούς της ΕΕ την Πέμπτη ως προστατευτική συμπεριφορά και δήλωσε ότι ελπίζει ότι το ευρωπαϊκό μπλοκ θα διορθώσει τις «λανθασμένες πρακτικές» του.
Οι μετοχές της Stellantis έκλεισαν με πτώση 2,8%, όπως και άλλες ευρωπαϊκές μετοχές αυτοκινήτων, λόγω της αβεβαιότητας σχετικά με την απάντηση της Κίνας στους δασμούς.
Ο Tavares, ο οποίος είχε προηγουμένως επικρίνει -και αυτός- τους δασμούς της ΕΕ στα εισαγόμενα κινεζικά αυτοκίνητα λέγοντας απλώς ότι κρύβουν την έλλειψη ανταγωνιστικότητας των ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών, δήλωσε ότι η Stellantis θα επιμείνει στη στρατηγική της στην Κίνα, εστιάζοντας κυρίως στις εξαγωγές στη χώρα και όχι στην παραγωγή εκεί. «Αυτό που είναι σαφές είναι ότι δεν θέλουμε να είμαστε αμυντικοί», δήλωσε την Πέμπτη, αναφερόμενος στους δασμούς στα κινεζικά αυτοκίνητα.
«Η στρατηγική μας, που παραμένει μια στρατηγική ελαφρών περιουσιακών στοιχείων, είναι να διασφαλίσουμε ότι θα είμαστε οι ίδιοι επιθετικοί και θα σερφάρουμε στο κύμα της κινεζικής επίθεσης», πρόσθεσε κατά τη διάρκεια παρουσίασης στην ημέρα επενδυτών στο Auburn Hills του Μίσιγκαν, έξω από το Ντιτρόιτ. «Η στρατηγική μας στην Κίνα είναι πολύ πιο ισχυρή από αυτή πολλών από τους ανταγωνιστές μας».
Στο πλαίσιο της εστίασής του στο κόστος, ο Tavares δήλωσε ότι οι συνέργειες από τη συγχώνευση του 2021 μεταξύ Fiat-Chrysler και PSA Group που δημιούργησε τη Stellantis ανέρχονται τώρα σε 8,4 δισεκατομμύρια ευρώ ετησίως, περισσότερο από το διπλάσιο από τον αρχικό στόχο.
Πρόσθεσε ότι «τουλάχιστον» δύο από τα εργοστάσια της εταιρείας στις ΗΠΑ χρειάζονται «σημαντική ανάκαμψη», αλλά αρνήθηκε να τα κατονομάσει.
Στο πλαίσιο της στρατηγικής της, η Stellantis αγόρασε μερίδιο 21% στην κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία Leapmotor και δημιούργησε μια επιχείρηση που επιτρέπει στην ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία να πουλάει και να κατασκευάζει οχήματα της Leapmotor εκτός Κίνας. Η Stellantis ηγείται της κοινοπραξίας με μερίδιο 51%.
«Υπάρχει μια πολύ ισχυρή όρεξη από την Leapmotor να αναπτυχθεί στο εξωτερικό», δήλωσε ο Tavares, προσθέτοντας ότι η Stellantis έχει την ευελιξία να κατανείμει την παραγωγή αυτοκινήτων Leapmotor σε όλο το ευρύ αποτύπωμα παραγωγής της προκειμένου να προσαρμοστεί στις αποφάσεις τιμολόγησης.
Η Stellantis επιβεβαίωσε την Πέμπτη την πρόβλεψή της για το 2024 και δήλωσε ότι θα στοχεύσει στο ανώτερο εύρος της πολιτικής πληρωμής μερισμάτων 25% έως 30% το 2025 έναντι του 25% που καταβλήθηκε τα τελευταία χρόνια. Δήλωσε επίσης ότι θα ανταμείψει τους μετόχους με τουλάχιστον 7,7 δισ. ευρώ μέσω μερισμάτων και επαναγορών φέτος.
Διαβάστε ακόμη
Εποχή Θεοδωρόπουλου ξεκινά στον ΣΕΒ: Εκλέχθηκε νέος Πρόεδρος
Σε βαθιά κρίση η βιομηχανία χυμού πορτοκαλιού (pic)
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ