Ο Ιταλός υπουργός Βιομηχανίας, Adolfo Urso, δεσμεύτηκε ότι η Ιταλία θα δαπανήσει περισσότερα από 1 δισ. ευρώ το επόμενο έτος για να στηρίξει τον προβληματικό τομέα της εγχώριας αυτοκινητοβιομηχανίας, βάζοντας τέλος σε μια περίοδο τεταμένων σχέσεων με τη Stellantis, η οποία στην ουσία είναι η μοναδική μαζική αυτοκινητοβιομηχανία της Ιταλίας, όπου απασχολεί περίπου 40.000 εργαζόμενους.

Ο Urso φιλοξένησε μια συνάντηση στη Ρώμη με εκπροσώπους της Stellantis, προμηθευτές και συνδικάτα για να σφραγίσει μια συμφωνία για την αναζωογόνηση της ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Το σχέδιο διασφαλίζει ότι όλα τα εργοστάσια της Stellantis στην Ιταλία θα έχουν κατανομή παραγωγής μέχρι το 2032 και δεν θα απαιτεί δημόσιους πόρους για προγραμματισμένες επενδύσεις, δήλωσε ο Imparato στη συνάντηση. Πρόσθεσε ότι η αυτοκινητοβιομηχανία θα επενδύσει δύο δισεκατομμύρια ευρώ στην Ιταλία μόνο το 2025.

Η Stellantis θα παράγει τουλάχιστον δύο συμπαγή μοντέλα στο εργοστάσιό της στο Pomigliano της νότιας Ιταλίας, τα οποία θα βασίζονται στην πλατφόρμα STLA Small που θα παρουσιαστεί το 2028, δήλωσε ο Imparato στη συνάντηση.

Είπε επίσης ότι τα Jeep Compass, Lancia Gamma και DS 7 – τρία μοντέλα που βασίζονται στην πλατφόρμα STLA Medium και έχουν προγραμματιστεί να ξεκινήσουν την παραγωγή στο Melfi της νότιας Ιταλίας – θα κατασκευαστούν τόσο σε πλήρως ηλεκτρικές όσο και σε υβριδικές εκδόσεις.

Εκτός από τα προϊόντα που ανακοινώθηκαν στις 17 Δεκεμβρίου, η Stellantis θα κατασκευάσει μια νέα, υβριδική έκδοση του FIAT 500e EV στο εργοστάσιό της στο Mirafiori στο Τορίνο. Το εργοστάσιο ήταν σε μεγάλο βαθμό αδρανές αυτό το Φθινόπωρο λόγω της χαμηλής ζήτησης.

Το κλίμα μεταξύ της Stellantis και της κυβέρνησης της Ιταλίας έχει βελτιωθεί ραγδαία μετά την ξαφνική παραίτηση του CEO της Stellantis, Carlos Tavares νωρίτερα αυτό τον μήνα.

Ιταλοί πολιτικοί κατηγόρησαν επανειλημμένα τον Tavares ότι παραμέλησε ιστορικές εγκαταστάσεις παραγωγής στη χώρα και μετέφερε την παραγωγή νέων μοντέλων FIAT και Alfa Romeo στο εξωτερικό. Η παραγωγή αυτοκινήτων στην Ιταλία αναμένεται να πέσει κάτω από 500.000 οχήματα φέτος, σύμφωνα με εκτιμήσεις του συνδικάτου FIM-Cisl, από 751.000 το 2023.

Η δέσμευση της Imparato να αυξήσει την παραγωγή στην Ιταλία θα μπορούσε να παρεμποδιστεί από την πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα της Stellantis στα εργοστάσιά της στην Ευρώπη εν μέσω μειωμένης ζήτησης για ηλεκτρικά οχήματα, καθώς και από μια συνολική ευρωπαϊκή αγορά που έχει συρρικνωθεί σημαντικά από το έτος 2019 πριν από την πανδημία.

Διαβάστε ακόμη 

Φυσικό αέριο: Αυξομειώσεις των τιμών στην Ευρώπη με το βλέμμα στο deal Ρωσίας – Ουκρανίας (γράφημα)

Η Allwyn αποκτά το 51% της Novibet – Στα €217 εκατ. το αρχικό ποσό της εξαγοράς

Bono: Οι επενδύσεις και η τεράστια περιουσία του μουσικού των U2

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα