Η Stellantis δοκιμάζει συνθετικά καύσιμα, τα οποία κατασκευάζονται με ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, σε 28 τύπους κινητήρων εσωτερικής καύσης, ένα βήμα που είπε ότι θα μπορούσε να βοηθήσει στην απανθρακοποίηση του υφιστάμενου ευρωπαϊκού στόλου της.
Η ανακοίνωση έρχεται λίγες μόλις εβδομάδες αφότου η Ευρωπαϊκή Ένωση άνοιξε μια νόμιμη οδό στην σταδιακή κατάργηση των αυτοκινήτων που εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα από το 2035, που θα επιτρέπει σε μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης που λειτουργούν με συνθετικά καύσιμα να εξακολουθούν να πωλούνται και μετά από αυτή την ημερομηνία.
Η εξαίρεση, την οποία υποστήριξε η Γερμανία, χαιρετίστηκε από ορισμένους ως διατήρηση της τεχνολογικής ελευθερίας, αλλά επικρίθηκε από άλλους που επισημαίνουν τη χαμηλή διαθεσιμότητα και το υψηλό κόστος των συνθετικών καυσίμων.
Η Stellantis κάτω από την ομπρέλα της οποίας στεγάζονται ισχυρά εμπορικά σήματα όπως των FIAT, Peugeot, Opel και Jeep, ανακοίνωσε ότι δοκιμάζει τα πάντα, από τις εκπομπές καυσαερίων μέχρι την ισχύ των κινητήρων αλλά και τη διύλιση των λαδιών σε οχήματα προδιαγραφών Euro 6 που κατασκευάστηκαν από το 2014 μέχρι αυτά που θα κατασκευάζονται έως το 2029.
Σύμφωνα με ανακοίνωση που εξέδωσε ο όμιλος: «Η ευρεία υιοθέτηση των συνθετικών καυσίμων θα προσφέρει στους πελάτες με υπάρχοντα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης μια εύκολη και οικονομικά προσιτή επιλογή για την απαλλαγή των οχημάτων τους από τον άνθρακα». Παρόλα αυτά η Stellantis επιβεβαίωσε ότι ισχύει η δέσμευσή της να πουλά αποκλειστικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη μέχρει το 2030.
Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Carlos Tavares, δήλωσε τον περασμένο μήνα ότι η απόφαση που επιτρέπει τα συνθετικά καύσιμα δεν άλλαξε τη στρατηγική ηλεκτροκίνησης της Stellantis, αλλά έδειξε ότι δεν συμφωνούν όλοι με μια «δογματική προσέγγιση». «Η βιομηχανία θα πρέπει να αποδείξει ότι αυτή η απόφαση συμβάλλει στην ουδετερότητα άνθρακα», είπε.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρέπει μέχρι το φθινόπωρο να υποβάλει πρόταση για το πώς θα διασφαλιστεί ότι τα οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης που θα παράγονται από το 2035 και μετά θα λειτουργούν μόνο με συνθετικά καύσιμα, μια διαδικασία στην οποία αναμένεται να συμμετάσχουν εκπρόσωποι της βιομηχανίας.
Η Chevron και η Exxon Mobil δήλωσαν την Τετάρτη ότι δοκιμάζουν μείγματα συνθετικών καυσίμων, αλλά ότι για να γίνουν οικονομικά προσιτά θα χρειαστεί κυβερνητική υποστήριξη.
Διαβάστε ακόμη
Π. Μονεμβασιώτης: Συμφωνήσαμε με τις τράπεζες για τα παγωτά Δωδώνη
ΕΚΤ: Όλοι δρόμοι οδηγούν σε νέα αύξηση επιτοκίων στις 4 Μαΐου – Γρίφος το 25% ή το 50% (γραφήματα)
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ