Η Stellantis αντιμετωπίζει καθυστερήσεις σε ένα βασικό νέο μοντέλο EV για την Ευρώπη λόγω προβλημάτων στο λογισμικό, ένα φρένο στις προσπάθειες ανανέωσης μιας μπαγιάτικης σειράς και αντιστροφής της πτώσης των κερδών.
Το νέο Citroën e-C3, το οποίο προορίζεται να είναι το πιο προσιτό αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο του ομίλου, έχει καθυστερήσει μήνες λόγω προβλημάτων που έχουν ανακύψει στους τελικούς ελέγχους λογισμικού για χρήση στη μαζική παραγωγή. Να σημειωθεί ότι οι πρώτες παραδόσεις είχαν προγραμματιστεί για το δεύτερο τρίμηνο του έτους.
Οι αγοραστές θα αρχίσουν να παραλαμβάνουν τα αυτοκίνητά τους μετά τις «καλοκαιρινές διακοπές», δήλωσε εκπρόσωπος της εταιρείας. Μέχρις στιγμής οι παραγγελίες για το e-C3 ανέρχονται στις 30.000 μονάδες. Το νέο SUV e-3008 της Peugeot είχε επίσης προβλήματα με τη μαζική παραγωγή λόγω προβλημάτων σε εξαρτήματα του συστήματος μετάδοσης κίνησης.
Η πίεση στον CEO της Stellantis, Carlos Tavares, αυξάνεται εδώ και μήνες, καθώς τα γερασμένα μοντέλα και οι υψηλές τιμές ώθησαν τους υποψήφιους αγοραστές σε πιο φρέσκα προϊόντα αλλού. Μεταξύ των εισηγμένων αυτοκινητοβιομηχανιών, η μετοχή της Stellantis έχει τη δεύτερη χειρότερη επίδοση στον κόσμο φέτος.
Τα ζητήματα εντάθηκαν την περασμένη εβδομάδα, όταν η εταιρεία ανακοίνωσε καθαρά έσοδα πρώτου εξαμήνου που μειώθηκαν σχεδόν στο μισό. Η Stellantis έχει παρουσιάσει το νέο e-C3 ως το βασικό όπλο για την καταπολέμηση του αυξημένου ανταγωνισμού από τους κινέζους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων.
Τα στελέχη της Citroën είχαν επίσης ποντάρει στο να προλάβουν το λανσάρισμα του νέου, αμιγώς ηλεκτρικού R5 της Renault, το οποίο πάντως θα είναι αρκετά πιο ακριβό αφού η τιμή εκκίνησης στην Γαλλία θα είναι 33.490 ευρώ.
Πλέον αναμένεται ότι τα δύο ηλεκτρικά super mini θα φτάσουν στους αγοραστές περίπου ταυτόχρονα προσπαθώντας να ανακόψουν την επιβράδυνση στην αγορά των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Οσον αφορά το e-3008, το οποίο επίσης καθυστέρησε, η Stellantis λέει ότι αυξάνει την παραγωγή του στο εργοστάσιό της στο Sochaux της Γαλλίας, προκειμένου να καλύψει τη μεγάλη ζήτηση αφού οι παραγγελίες του νέου e-3008 έφτασαν τις 50.000 μονάδες στα τέλη Ιουλίου.
«Το εργοστάσιο στο Sochaux δεν θα είναι στα βέλτιστα επίπεδα παραγωγής για μερικές ακόμη εβδομάδες και αυτό είναι φυσιολογικό και υπό έλεγχο», δήλωσε εκπρόσωπος της εταιρείας.
Η Stellantis δεν είναι η μόνη που σκοντάφτει πάνω στο λογισμικό. Τα προβλήματα της Volkswagen καθυστέρησαν την ηλεκτρική Porsche Macan κατά περίπου δύο χρόνια, ενώ οι τεχνολογικές δυσλειτουργίες ενόχλησαν τους οδηγούς του VW ID.3.
Η Volvo επίσης αναγκάστηκε να καθυστερήσει την παραγωγή της ηλεκτρικής ναυαρχίδας της, του EX90. Στις ΗΠΑ, ο όμιλος ανακαλεί περίπου 1,2 εκατομμύρια οχήματα στη Βόρεια Αμερική για να διορθώσει ένα σφάλμα λογισμικού που μπορεί να απενεργοποιήσει ακούσια τις κάμερες οπισθοπορείας.
Ενώ η Stellantis επιδιώκει να αντιμετωπίσει τις καθυστερήσεις, σχεδιάζει περισσότερες περικοπές μεταξύ των μηχανικών. Σύμφωνα με εσωτερικό έγγραφο που είδε το Bloomberg, μέχρι το τέλος του έτους μπορεί να περικόψει περισσότερες από 1.200 επιπλέον θέσεις μηχανικών στις ΗΠΑ, την Ευρώπη και την Κίνα, που θεωρούνται περιοχές «υψηλού κόστους».
Η εταιρεία έχει ήδη περικόψει περίπου 400 μισθωτές θέσεις εργασίας μηχανικών στις ΗΠΑ μέσα στο 2024. Στις 30 Ιουλίου, η Stellantis δήλωσε ότι θα προσφέρει πρόγραμμα εθελούσιας εξόδου σε υπαλλήλους της στις ΗΠΑ σε διαφορετικές επιχειρήσεις, απειλώντας με απολύσεις εάν δεν επιτύχει τους στόχους της.
Ο Tavares, του οποίου το συμβόλαιο ως CEO του ομίλου λήγει το 2026, δήλωσε την περασμένη εβδομάδα ότι θα περάσει χρόνο στις ΗΠΑ αυτό το καλοκαίρι για να εφαρμόσει «διορθωτικές ενέργειες».
Πέρα από τη μείωση του αριθμού των εργαζομένων, αυτό περιλαμβάνει τη μείωση της παραγωγής, τη μείωση των τιμών και την αναβίωση δύο muscle cars της Dodge – του Charger και του Challenger– για να περιορίσουν τις απώλειες μεριδίου αγοράς και να μειώσουν τα επίπεδα αποθεμάτων στην πιο κερδοφόρα αγορά του ομίλου.
Διαβάστε ακόμη
Αναλυτές για Alpha Bank: Αναβαθμίζουν τις εκτιμήσεις τους για τα κέρδη της Τράπεζας
YΠΕΘΟ: 10.000 έλεγχοι καταγγελιών τον Ιούλιο σε αιγιαλό και παραλίες
Βάζουμε πάγο στο κρασί; Η απάντηση μπορεί να σας εκπλήξει
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ