Οι κινητήρες εσωτερικής καύσης θα συνεχίσουν να έχουν πρωταγωνιστικό ρόλο στην αυτοκινητοβιομηχανία τα επόμενα χρόνια υποστηρίζει κορυφαίο στέλεχος του γαλλικού κολοσσού Renault.
Η Renault και η κινεζική Geely ανακοίνωσαν την Τρίτη ότι συμφώνησαν να ξεκινήσουν μια νέα, ισότιμη κοινοπραξία που θα προμηθεύει βενζινοκινητήρες και υβριδική τεχνολογία στις μάρκες των ιδίων καθώς και σε άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες.
Η συμφωνία αποτελεί μια σημαντική εξέλιξη της πολύμηνης προσπάθειας της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας να αναπτύξει τις δραστηριότητές της στα αυτοκίνητα βενζίνης, ως ξεχωριστή εταιρεία, αναφέρει το Reuters. Η κοινοπραξία θα απασχολήσει 19.000 άτομα σε 17 εργοστάσια κινητήρων και τρεις κόμβους έρευνας και ανάπτυξης, ανέφεραν οι εταιρείες, προσθέτοντας ότι αναμένουν να καταλήξουν σε τελική συμφωνία και να λανσάρουν τη νέα εταιρεία το 2023. Η νέα εταιρεία θα έχει έδρα στο Λονδίνο. Η Renault και η Geely θα κατέχουν η καθεμία το 50%, ανέφεραν οι εταιρείες.
Μιλώντας στο αμερικανικό δίκτυο CNBC την Τρίτη, ο Οικονομικός Διευθυντής της Renault, Τιερό Πιετόν, προσπάθησε να εξηγήσει το σκεπτικό της σχεδιαζόμενης συνεργασίας με την Geely.
«Κατά την άποψή μας, και σύμφωνα με όλες τις μελέτες που έχουμε στη διάθεσή μας, δεν υπάρχει σενάριο σύμφωνα με το οποίο οι κινητήρες εσωτερικής καύσης ( ICE) και οι υβριδικοί κινητήρες θα αντιπροσωπεύουν λιγότερο από το 40% της αγοράς με ορίζοντα το 2040», είπε. «Άρα είναι στην πραγματικότητα… μια αγορά που θα συνεχίσει να αναπτύσσεται».
«Επιχείρηση» Ampere
Επιπλέον, η Renault βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με την Nissan, σχετικά με νέες επενδύσεις σε μια επιχείρηση ηλεκτρικών οχημάτων που σχεδιάζει να ιδρύσει. Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία είπε ότι εξετάζει το ενδεχόμενο μιας επένδυσης σε αυτό το εγχείρημα που έχει την ονομασία Ampere.
Σύμφωνα με τη Renault, η γαλλική Ampere «θα αναπτύξει, θα κατασκευάσει και θα πουλά πλήρως ηλεκτρικά επιβατικά αυτοκίνητα». «Βλέπει» μια αρχική δημόσια προσφορά στο Euronext Paris, η οποία θα πραγματοποιηθεί το νωρίτερο το δεύτερο εξάμηνο του 2023.
Κατά τη διάρκεια της συνέντευξής του στο CNBC, ο Πιετόν αναφέρθηκε στην ανάγκη, όπως είπε, για διαφορετικούς τύπους οχημάτων. «Είναι πολύ σημαντικό να έχουμε, ταυτόχρονα, την ανάπτυξη της δραστηριοτήτων ηλεκτρικών οχημάτων μας από τη μία πλευρά με το Ampere και να δημιουργήσουμε μια βιώσιμη πηγή υβριδικών και ICE κινητήρων».
Αυτός ήταν ο λόγος για τον οποίο η Renault προχωρά στη συνεργασία με την Geely, πρόσθεσε, εξηγώντας ότι η εν λόγω κίνηση ήταν σημαντική από επιχειρηματική και οικονομική άποψη. Κι αυτό γιατί, όπως υποστήριξε ο Πιετόν, δημιούργησε «έναν παγκόσμιο κορυφαίο προμηθευτή ICE και υβριδικών κινητήρων με περίπου 19.000 υπαλλήλους στον κόσμο και καλύπτει 130 χώρες».
Σε σχόλιο του στο CNBC, ο Ντέιβιντ Λέγκετ, αναλυτής της GlobalData, σημείωσε ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες εξακολουθούν να έχουν κέρδη από την πώληση οχημάτων που χρησιμοποιούν κινητήρες εσωτερικής καύσης. «Τα περιθώρια είναι γενικά υψηλότερα από ό,τι στα ηλεκτρικά οχήματα, των οποίων η κατασκευή είναι σχετικά δαπανηρή», είπε. «Το χάσμα θα μειωθεί αναπόφευκτα καθώς οι όγκοι των EV θα αυξηθούν απότομα και το κόστος ανά μονάδα για τα κύρια εξαρτήματα EV θα μειωθεί σημαντικά, αλλά υπάρχουν ακόμη πολύ σημαντικά κέρδη σε κινητήρες ICE και υβριδικά», πρόσθεσε. «Οι κατασκευαστές πρέπει να είναι ευέλικτοι ως προς του κινητήρες σύμφωνα με τις ανάγκες της αγοράς οι οποίες διαφέρουν στον κόσμο». Η συνεχής εστίαση της Renault στους κινητήρες εσωτερικής καύσης έρχεται σε μια στιγμή που ορισμένες μεγάλες οικονομίες προσπαθούν να απομακρυνθούν από οχήματα που χρησιμοποιούν ορυκτά καύσιμα. Το Ηνωμένο Βασίλειο, για παράδειγμα, θέλει να σταματήσει την πώληση νέων αυτοκινήτων και φορτηγών ντίζελ και βενζίνης έως το 2030. Θα απαιτήσει, από το 2035, όλα τα νέα αυτοκίνητα και τα φορτηγά να έχουν μηδενικές εκπομπές ρύπων. Η Ευρωπαϊκή Ένωση, από την οποία το Ηνωμένο Βασίλειο αποχώρησε στις 31 Ιανουαρίου 2020, έχει παρόμοιους στόχους. Στις Ηνωμένες Πολιτείες, η Καλιφόρνια θα απαγορεύσει την πώληση νέων βενζινοκίνητων οχημάτων από το 2035.
Αυτοί οι στόχοι έχουν γίνει ένα σημείο καμπής για την αυτοκινητοβιομηχανία. Σε πρόσφατη συνέντευξή του στο CNBC, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Stellantis ρωτήθηκε σχετικά με τα σχέδια της ΕΕ να καταργήσει σταδιακά την πώληση νέων αυτοκινήτων και φορτηγών κινητήρων εσωτερικής καύσης έως το 2035. Ο Κάρλος Ταβάρες είπε ότι ήταν «σαφές ότι η απόφαση για την απαγόρευση των καθαρών κινητήρων ICE είναι μια καθαρά δογματική απόφαση». Επιπλέον, ο επικεφαλής της Stellantis είπε ότι θα συνιστούσε στους πολιτικούς ηγέτες της Ευρώπης «να είναι πιο πραγματιστές και λιγότερο δογματιστές». «Νομίζω ότι υπάρχει η δυνατότητα – και η ανάγκη – για μια πιο ρεαλιστική προσέγγιση ως προς τη διαχείριση της μετάβασης».
Διαβάστε ακόμη:
Η «μεγάλη σφαγή» των εργαζομένων στις τεχνολογικές εταιρείες (pics)