search icon

Αυτοκίνητο

Η Renault δεν είναι πλέον ο αδύναμος κρίκος στη συμμαχία με τη Nissan

Ο ρόλος και η βαρύτητα της Renault στη συμμαχία με τη Nissan φαίνεται να αλλάζει ριζικά μέσα σε μόλις έναν χρόνο

Πριν από ένα χρόνο, οι μετοχές της Renault είχαν πιάσει πάτο σε ως αποτέλεσμα ενός σπιράλ καθόδου που ενεργοποιήθηκε από την εισβολή στην Ουκρανία. Οι αξιολογήσεις της Fitch έκρουαν τον κώδωνα του κινδύνου για την έκθεση της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας στη Ρωσία, η οποία ήταν εκείνη την στιγμή η δεύτερη σε μέγεθος αγορά για τη Renault μετά τη Γαλλία.

Λίγες εβδομάδες αργότερα η Renault έκανε μια πολύ δαπανηρή έξοδο από τη ρωσική αγορά. Κι όμως σήμερα είναι η Nissan αυτή που προκαλεί νευρικότητα στους πιστωτές τους πιστωτικούς νευρικούς.

Η S&P Global Ratings υποβάθμισε την πιστοληπτική ικανότητα της ιαπωνικής φίρμα σε junk την προηγούμενη Τρίτη, θεωρώντας ότι οι πωλήσεις και η οικονομική της δυσπραγία τα τελευταία χρόνια είναι απίθανο να βελτιωθούν σύντομα. Η Renault, αντίθετα, αναβάθμιστηκε ως προς την πιστοληπτική της ικανότητα και τις προοπτικές της τόσο από  την Fitch όσο και από την S&P.

Τι συνέβη;

Η Renault άλλαξε την ροή των πραγματων με τις πολύ γρήγορες αποφάσεις που έλαβε μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία. Η εταιρεία μεταβίβασε την πλειοψηφία των μετοχών της Avtovaz, της μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας της Ρωσίας, στο κράτος για ένα ρούβλι και στη συνέχεια άρχισε να δημιουργεί προσδοκίες με την τολμηρή της στρατηγική για τον εξηλεκτρισμό.

Σημαντικό ρόλο σε αυτή την πρωτοβουλία ριζικής αναμόρφωσης της εταιρείας έχει παίξει ασφαλώς ο CEO του ομίλου Renault, Luca de Meo. Κατ’ αρχήν βοήθησε τη Renault και τον μεγαλύτερο μέτοχο -το γαλλικό κράτος – να εξοικονομήσει πόρους με τη νέα συμφωνία για τη Συμμαχία με τη Nissan, αντιμετωπίζοντας έτσι μια ανισορροπία ισχύος.

Τον Ιανουάριο οι δύο εταιρείες συμφώνησαν σε ένα νέο πλαίσιο συνύπραξης: η Renault θα παραιτηθεί από ένα σημαντικό κομμάτι της συμμετοχής της στη Nissan μέσω συντονισμένων και ομαλών πωλήσεων που είναι πιθανό της αποφέρουν δισεκατομμύρια ευρώ σε έσοδα.

Επίσης έπεισε τη Nissan να γίνει στρατηγικός μέτοχος στην επιχείρηση EV και λογισμικού του οποίου τη λειτουργία θα ανακοινώσει επίσημα το δεύτερο μισό του τρέχοντος έτους.

Σε αντάλλαγμα η Nissan θα είναι πλέον σε ίση βάση με την Renault και θα αποκαταστήσει τα δικαιώματα ψήφου στο Συμβούλιο. Ωστόσο, οι αναλυτές είναι επιφυλακτικοί καθώς θεωρούν ότι  η ιαπωνική εταιρεία θα καταλήξει να πληρώσει για αυτή τη χαλάρωση –για παράδειγμα  θεωρείται ότι θα είναι ο πιθανότερος αγοραστής για κάμποσες από τις δικές της μετοχές που θα πουλήσει η Renault.

Η S&P θεωρεί ότι η Nissan διαθέτει επαρκές ποσό μετρητών. Οι ανησυχίες της ωστόσο έχουν να κάνουν περισσότερο με την εκτίμηση ότι οι διαταραχές της αλυσίδας εφοδιασμού, το υψηλό κόστος των υλικών, η αύξηση των επιτοκίων και η παγκόσμια οικονομική επιβράδυνση θα ταλανίσουν την ιαπωνική εταιρεία τουλάχιστον για τα επόμενα δύο χρόνια.

Επίσης δεν θεωρεί βέβαιο ότι η Nissan έχει ό, τι χρειάζεται για να ανταγωνιστεί επαρκώς στο νέο τοπίο του εξηλεκτρισμού. «Παραμένουμε αβέβαιοι εάν η Nissan θα είναι σε θέση να εξασφαλίσει μια θέση στην ταχέως αναπτυσσόμενη παγκόσμια αγορά ηλεκτρικών οχημάτων», δήλωσε χαρακτηριστικά η S&P.

Η Renault από την άλλη πλευρά, σύμφωνα πάντα με την S&P, είναι «έτοιμη να καθιερωθεί ως μία από τις ηγετικές αυτοκινητοβιομηχανίες στην κατασκευή προσιτών ηλεκτρικών αυτοκινήτων».

Κατά τη διάρκεια του περασμένου έτους, η αξία των μετοχών της Renault σχεδόν διπλασιάστηκε. Με περίπου τρέχουσα αξία στα 12,5 δισ. ευρώ (13,2 δισ. δολάρια) η ψαλίδα σε σχέση με τη Nissan κλείνει, δεδομένου ότι η αξία της τελευταίας έχει συρρικνωθεί στα 16,8 δισ. δολάρια.

Η Marc Festa, διευθυντής του Alken Asset Management, fund το οποίο κατέχει μετοχές της Renault, θεωρεί ότι η εν λόγω ψαλίδα ανάμεσα στη Renault και τη Nissan θα κλείσει κι άλλο, εκτίμηση που βασίζει στο γεμάτο βιβλίο παραγγελιών της γαλλικής εταιρείας καθώς και στην επερχόμενη νέα γενιά μοντέλων που θα παρουσιάσει.

O de Meo έχει υποσχεθεί 24 νέα μοντέλα μέχρι το 2025, συμπεριλαμβανομένων των Renault 5, Dacia Bigster και ενός αμιγώς ηλεκτρικού σπορ μοντέλου από την Alpine. «Για πολύ καιρό η Renault θεωρούνταν το αδύναμο μέλος της συμμαχίας», λέει ο αναλυτής του Stifel, Pierre-Yves Quéméner. « Τώρα φαίνεται ότι ο τροχός έχει γυρίσει».

Διαβάστε ακόμη

Ντόμινο στις τράπεζες: «Σεισμικές» δονήσεις αλλά χωρίς… Ελλάδα στο επίκεντρο

Πού επενδύουν τα χρήματά τους οι πλούσιοι καταθέτες μετά την κατάρρευση της SVB

Ελβετία: Η ομοσπονδιακή κυβέρνηση θα συνεδριάσει ειδικά για την τράπεζα Credit Suisse

Exit mobile version