Οι κινεζικές μάρκες κατέλαβαν μερίδιο 8,5% των παραδόσεων ηλεκτρικών οχημάτων σε ολόκληρη την ευρωπαϊκή αγορά τον Σεπτέμβριο, από 9,6% την προηγούμενη περίοδο, με βάση τα στοιχεία που παρείχε η Dataforce. Η μάρκα MG της SAIC είχε τις μεγαλύτερες απώλειες με 28% πτώση των πωλήσεων.

Οι μειώσεις συνεχίζονται από τον Ιούλιο, όταν η ΕΕ εισήγαγε προσωρινούς δασμούς στα κινεζικής κατασκευής ηλεκτρικά οχήματα, ανεβάζοντας τα τέλη εισαγωγής έως το 45%. Μετά από μήνες συνομιλιών που απέτυχαν να επιλύσουν την εμπορική διαμάχη, οι νέοι δασμοί τέθηκαν σε ισχύ την περασμένη εβδομάδα.

Ωστόσο η ΕΕ αποφάσισε τελικά να μην εισπράξει τους προσωρινούς δασμούς και όπως ανέφερε το Bloomberg News, αξιωματούχοι της Ευρωπαϊκή Επιτροπής θα ταξιδέψουν στο Πεκίνο σε μια ύστατη προσπάθεια να βρεθεί μια λύση.

Ο μεγαλύτερος χαμένος μέχρι σήμερα ήταν η MG, η πρώην βρετανική μάρκα που τώρα αποτελεί μέρος της κινεζικής κρατικής αυτοκινητοβιομηχανίας SAIC. Σε αυτή επιβλήθηκαν οι υψηλότεροι δασμοί της ΕΕ, με εξατομικευμένη προσαύξηση 35% επιπλέον του υφιστάμενου εισαγωγικού δασμού 10%.

Μέχρι πρόσφατα ο αδιαμφισβήτητος ηγέτης μεταξύ των κινεζικών εμπορικών σημάτων στην Ευρώπη, η SAIC απειλείται τώρα από την BYD, η οποία κάνει μια τεράστια προσπάθεια να εδραιωθεί στην περιοχή.

Παρά τις εμπορικές εντάσεις, η BYD, ο μεγαλύτερος κατασκευαστής ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων της Κίνας έχει κάνει σημαντικά βήματα, προσλαμβάνοντας τοπικά στελέχη και σχεδιάζοντας την κατασκευή εργοστασίων στην Ευρώπη.

Για του λόγου το αληθές, οι ευρωπαϊκές ταξινομήσεις της BYD αυξήθηκαν σχεδόν κατά 200% τον Σεπτέμβριο σε σχέση με το προηγούμενο έτος, σε 5.007 οχήματα, σύμφωνα με την Dataforce.

Όλα τα ηλεκτρικά οχήματα που παράγονται στην Κίνα υπόκεινται στους νέους δασμούς, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που κατασκευάζονται από δυτικές μάρκες. Μεγάλες ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες τάχθηκαν κατά της επιβολής τους και η Γερμανία ήταν μία από τις πέντε χώρες που καταψήφισαν τους δασμούς.

Μολονότι η κινεζική κυβέρνηση έχει απειλήσει με αντίποινα, το υπουργείο Εμπορίου της έχει εκφράσει ελπίδες για μια αποδεκτή λύση. Εάν όχι, τα αντίμετρα θα μπορούσαν να ξεκινήσουν ήδη από τον Νοέμβριο. Το αποτέλεσμα των εκλογών στις ΗΠΑ θα μπορούσε επίσης να διαμορφώσει τις συζητήσεις για τον προστατευτισμό στο μέλλον.

Εν τω μεταξύ σε όλη την Ευρώπη οι πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων από όλες τις αυτοκινητοβιομηχανίες αυξήθηκαν κατά 13%, σε 212.631 μονάδες, κατά τη διάρκεια του Σεπτεμβρίου, με βάση τα στοιχεία της Dataforce. Αυτό έκανε την κατηγορία EV μια φωτεινή εξαίρεση σε ένα μήνα κατά τη διάρκεια του οποίου οι συνολικές πωλήσεις μειώθηκαν κατά 4,4%.

Οι παραδόσεις ηλεκτρικών οχημάτων αυξήθηκαν κατά 25%, στις 56.524, στο Ηνωμένο Βασίλειο, καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες ταξινομούσαν σωρηδόν EV προκειμένου να συμμορφωθούν με τις εντολές πωλήσεων οχημάτων μηδενικών εκπομπών που έθεσε η κυβέρνηση. Στη Γερμανία, όπου η κυβέρνηση συζητά τις δυνατότητες νέων κινήτρων, οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων αυξήθηκαν κατά 8,9%.

Τα Model Y και Model 3 της Tesla ήταν τα κορυφαία σε πωλήσεις EV στην Ευρώπη τον Σεπτέμβριο. Το Škoda Enyaq κατέλαβε την τρίτη θέση, ενώ το EX30 της Volvo ήρθε τέταρτο. Υπενθυμίζουμε ότι η σουηδική μάρκα ανήκει στην Zhejiang Geely Holding Group και κατασκευάζει το EX30 στην Κίνα.

Η Dataforce δεν υπολογίζει τη Volvo μεταξύ των κινεζικών εμπορικών σημάτων. Αντιθέτως η Polestar, ο Σουηδός κατασκευαστής ηλεκτρικών οχημάτων που ανήκει εν μέρει στον ιδρυτή της Geely, Li Shufu, περιλαμβάνεται στους υπολογισμούς αγοράς της Dataforce για τις κινεζικές μάρκες. Τα στοιχεία της Dataforce καλύπτουν όλες τις χώρες της ΕΕ και της ΕΖΕΣ, καθώς και το Ηνωμένο Βασίλειο.

Διαβάστε ακόμη 

Γιώργος Προκοπίου: To κράτος δεν πρέπει να παρεμβαίνει στον κλάδο της ναυτιλίας

UBS & JP Morgan: Οι εκτιμήσεις για τις ελληνικές τράπεζες μετά τα αποτελέσματα τρίτου τριμήνου

Σε 90 λεπτά οι δισεκατομμυριούχοι ρυπαίνουν περισσότερο από ό,τι ο μέσος άνθρωπος σε όλη του τη ζωή

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα