Σε δήλωση που μοίρασε στον Τύπο παρουσιάζοντας τα κέρδη του 2024, η Porsche αναφέρει πως οι εμπορικές εντάσεις και ο εντεινόμενος ανταγωνισμός στην Κίνα θα επιβαρύνουν τα κέρδη του 2025, ακόμη και πριν ληφθούν υπόψη οι πιθανοί υψηλότεροι δασμοί στα αυτοκίνητά της που εξάγονται στις ΗΠΑ από την Ευρώπη.

Η Porsche δήλωσε επίσης ότι θα αξιολογήσει την επιλογή της μετακύλισης μέρους του κόστους που ο πρόεδρος Donald Trump απειλεί να επιβάλει στις εισαγωγές από την ΕΕ στους καταναλωτές, αλλά ελπίζει ότι θα επικρατήσει ένα «λογικό» δασμολογικό καθεστώς.

«Όταν το θέμα γίνει συγκεκριμένο, θα αξιολογήσουμε ποιες επιλογές τιμών υπάρχουν για να μετακυλήσουμε στους καταναλωτές», δήλωσε ο οικονομικός διευθυντής Jochen Breckner μετά τη δημοσίευση των αποτελεσμάτων του 2024.

Η Porsche μείωσε τον στόχο κερδοφορίας της μετά την πτώση των κερδών της λόγω της πτώσης των πωλήσεων στην Κίνα. Η αυτοκινητοβιομηχανία στοχεύει τώρα σε απόδοση κερδοφορίας των πωλήσεων μεταξύ 15% και 17% μεσοπρόθεσμα, μια σημαντική αναθεώρηση προς τα κάτω από το κέρδος έως και 19% που ευελπιστούσε.

Οι μετοχές της Porsche υποχώρησαν απότομα τον περασμένο μήνα, όταν προειδοποίησε ότι το περιθώριο κέρδους της φέτος θα φτάσει μόλις το 10-12% λόγω των επενδύσεων σε νέους κινητήρες εσωτερικής καύσης και plug-in υβριδικά μοντέλα.

Η πρόβλεψη περιθωρίου κέρδους για το 2025, η οποία βασίζεται σε αναμενόμενα έσοδα από πωλήσεις περίπου παρόμοια με το 2024, στα 39-40 δισ. ευρώ, δεν λαμβάνει υπόψη τους νέους δασμούς που μπορεί να επιβάλει η Αμερική στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την Ευρώπη.

Η Porsche αποτιμήθηκε υψηλότερα από τη μητρική της εταιρεία Volkswagen Group στο ντεμπούτο της στο χρηματιστήριο το 2022, αλλά έκτοτε η μετοχή της έχει μειωθεί, κυρίως εξαιτίας της χαμηλής ζήτησης στην Κίνα, όπου οι πωλήσεις των μοντέλων της μειώθηκαν κατά 28% το 2024.

Όπως και η VW, η οποία προειδοποίησε στις 11 Μαρτίου ότι τα περιθώρια κέρδους θα παραμείνουν σταθερά το 2025 καθώς παλεύει για να μειώσει το κόστος, η Porsche μειώνει επίσης τον στόχο της σε μια προσπάθεια να ενισχύσει την κερδοφορία προς τον μακροπρόθεσμο στόχο του 20%.

Τα λειτουργικά κέρδη της Porsche μειώθηκαν κατά 23% πέρυσι, στα 5,6 δισ. ευρώ, αποφέροντας απόδοση πωλήσεων 14,1%, παρά το γεγονός ότι τα έσοδα παρέμειναν περίπου στα επίπεδα του προηγούμενου έτους. Φέτος θα ξεκινήσει μια «εκτεταμένη αναπροσαρμογή» με επενδύσεις σε μοντέλα, λογισμικό και μπαταρίες που θα πλήξουν τα οικονομικά τα αποτελέσματα του 2025.

Η εταιρεία σχεδιάζει μια επιπλέον έκδοση της 911 και εξετάζει μια νέα σειρά SUV προς το τέλος της δεκαετίας, καθώς επιστρέφει σε κινητήρες εσωτερικής καύσης και υβριδικά αυτοκίνητα εξαιτίας της σχετικά χαμηλής ζήτησης για τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητά της, όπως η Taycan και η νέα Macan.

Η Porsche σχεδιάζει να δαπανήσει 800 εκατομμύρια ευρώ για την ανάπτυξη περισσότερων μοντέλων που κινούνται με ορυκτά καύσιμα. Η εταιρεία δήλωσε ότι θα προσφέρει μια σειρά μοντέλων κινητήρων εσωτερικής καύσης «μέχρι τη δεκαετία του 2030».

Η Porsche νωρίτερα φέτος ανακοίνωσε ότι μειώνει τον αριθμό των εργαζομένων της στη Γερμανία κατά 1.900 , εκτός από μια προηγούμενη απόφαση να ακυρώσει την ανανέωση περίπου 2.000 συμβάσεων ορισμένου χρόνου.

Διαβάστε ακόμη 

Ρωσικό φυσικό αέριο ξανά στην Ευρώπη: Ο Πούτιν αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο συνεργασίας με τις ΗΠΑ

Γιατί ο Τραμπ μπορεί να μη θελήσει να αποτρέψει την ύφεση – Τι λένε οι αναλυτές

Τι σημαίνει να είσαι πλούσιος; Οι μισθοί που εξασφαλίζουν οικονομική άνεση

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα