Πιο συγκεκριμένα, το τμήμα φορτηγών της VW επρόκειτο να κατασκευάσει την επερχόμενη ηλεκτρική ναυαρχίδα της Porsche στο εργοστάσιό της στο Ανόβερο της Γερμανίας, μαζί με αδελφά μοντέλα της Audi και της Bentley.
Τα τρία πολυτελή ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποτελούν μέρος του έργου Artemis της Audi που δημιουργεί νέες τεχνολογίες για ηλεκτρικά αυτοκίνητα με υψηλό ποσοστό αυτονομίας.
Τα στελέχη της Porsche, ωστόσο, πιστεύουν ότι η μάρκα, της οποίας η πελατειακή βάση είναι κυρίως αγοραστές που επικεντρώνονται στην απόδοση, δεν χρειάζεται τις προηγμένες λειτουργίες αυτόνομης οδήγησης Artemis. Τούτου δοθέντος, η μάρκα άσκησε πιέσεις στο VW Group για την κατασκευή του νέου ηλεκτρικού της μοντέλου σε εργοστάσιο της Porsche.
Για να γίνει αυτό, η Porsche θα πληρώσει περίπου 100 εκατομμύρια ευρώ στη VW Commercial Vehicles για να αποχωρήσει από το project, όπως ανέφεραν καλά πληροφορημένες πηγές στο Automobilwoche.
Ετσι η Porsche θα κατασκευάσει την ηλεκτρική της ναυαρχίδα, γνωστή εσωτερικά ως K1, στο εργοστάσιό της στη Λειψία της Γερμανίας, ξεκινώντας το 2026, ένα χρόνο αργότερα από τον αρχικό προγραμματισμό.
Το νέο μοντέλο της Porsche δεν θα βασίζεται στο Artemis της Audi, αλλά θα χρησιμοποιεί την αρχιτεκτονική Premium Platform Electric που αναπτύχθηκε από κοινού από την Audi και την Porsche. Η πλατφόρμα έχει αναπτυχθεί περαιτέρω από την Porsche για να υποστηρίξει την επερχόμενη πλήρως ηλεκτρική έκδοση της Macan και μιας ηλεκτρικής Panamera, που αναμένεται το 2024 ή το 2025.
Η μονάδα παραγωγής στο Ανόβερο επρόκειτο να κατασκευάζει 25.000 μονάδες του μοντέλου της Porsche ετησίως, τις οποίες η VW Commercial Vehicles είχε συμπεριλάβει στον οικονομικό της σχεδιασμό για τη διασφάλιση της απρόσκοπτης εργασίας στο εργοστάσιο μέχρι το 2029. Η πρόεδρος του συμβουλίου εργαζομένων του εργοστασίου, Bertina Murkovic, έκανε λόγο για «απογοήτευση» από την υπαναχώρηση της Porsche.
Ωστόσο η πληρωμή αποζημίωσης από την Porsche θα επιτρέψει στη VW Commercial Vehicles στο Ανόβερο να αντικαταστήσει τη χαμένη παραγωγή με άλλα μοντέλα.
Το εργοστάσιο θα κατασκευάσει το minivan ID. Buzz, μια ηλεκτρική αναβίωση του εμβληματικού microbus της εποχής των χίπηδων που θα παρουσιαστεί στις 9 Μαρτίου. Θα παράγει επίσης μια έκδοση camper του μίνι βαν, που θα ονομάζεται ID. California, και μία plug-in -υβριδική παραλλαγή του T7 Multivan. Σχεδιάζεται επίσης ένα T7 California.
Επιπλέον, το εργοστάσιο του Ανόβερου θα χρησιμοποιηθεί και ως χώρος παραγωγής επιπλέον αμαξωμάτων για αυτοκίνητα που θα κατασκευάζει η Audi στο εργοστάσιό της στις Βρυξέλλες από το 2026 και μετά, εφόσον η χωρητικότητα στο βελγικό εργοστάσιο αποδειχτεί ανεπαρκής.
Διαβάστε ακόμα:
OΣΕ: Εξυγίανση με διαγραφή χρέους 12 δισ. ευρώ!
Αυτό είναι το αρχαιότερο πανεπιστήμιο της σύγχρονης Ευρώπης – Πώς άλλαξε τον κόσμο