Τα σχέδια της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας παρακολουθούνται στενά, μεταξύ άλλων και από περιβαλλοντολόγους, λόγω των επενδύσεών της σε συνθετικά καύσιμα στη χιλιανή εταιρεία ενέργειας HIF Global. Να υπενθυμίσουμε ότι η ΕΕ έχει κατ’ αρχήν συμφωνήσει να επιτρέψει την πώληση οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης που θα κινούνται αποκλειστικά με συνθετικά καύσιμα και μετά το 2035.
‘Οπως δήλωσε ο επικεφαλής της ομάδας ηλεκτρονικών καυσίμων της Porsche, Karl Dums η εταιρεία θα εξηλεκτρίσει το μεσαίο της SUV Macan, θα ακολουθήσουν οι αμιγώς ηλεκτρικές 718 Cayman και Boxster και στη συνέχεια η Cayenne.
Η 911, που αντιπροσωπεύει το 13% των πωλήσεων το 2022, θα είναι η εξαίρεση. «Η στρατηγική μας καταρχάς είναι η μετάβαση στην ηλεκτρική κινητικότητα, αλλά θα παράγουμε την 911 όσο το δυνατόν περισσότερο με κινητήρα εσωτερικής καύσης», δήλωσε ο Dums, ο οποίος διευκρίνησε ότι ο εξηλεκτρισμός της Porsche και η επένδυσή της σε συνθετικά καύσιμα είναι δύο ξεχωριστές στρατηγικές.
Τα συνθετικά καύσιμα παράγονται από δεσμευμένο διοξείδιο του άνθρακα και υδρογόνο που παράγεται από ΑΠΕ. Οταν καίγονται απλώς στέλνουν πίσω στην ατμόσφαιρα το ήδη δεσμευμένο CO2, γεγονός που τα καθιστά ανθρακικά ουδέτερα.
Ο Dums δήλωσε ότι τα συνθετικά καύσιμα της HIF Global στοχεύουν περισσότερο στην αεροπορική βιομηχανία και τα βαρέα οχήματα, καθώς τα επιβατικά αυτοκίνητα θα γίνουν σχεδόν όλα ηλεκτρικά.
Οι εμπειρογνώμονες της αυτοκινητοβιομηχανίας και των επιχειρήσεων εκτιμούν ότι τα συνθετικά καύσιμα θα χρησιμοποιηθούν μόνο σε εξειδικευμένα, high-end μοντέλα. Οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες πιθανότατα θα αποφύγουν νέα μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης που θα κινούνται από συνθετικά καύσιμα μετά το 2035, έχοντας ήδη δεσμεύσει 1,2 τρισεκατομμύρια δολάρια για την ηλεκτροκίνηση.
Συγκριτικά, οι νεοσύστατες επιχειρήσεις συνθετικών καυσίμων -που επικεντρώνονται κυρίως στα αεροπορικά καύσιμα– έχουν προσελκύσει επενδύσεις λιγότερο από 1 δισεκατομμύριο δολάρια.
Εκτός από την Porsche και η Ferrari πιέζει για την εξαίρεση των οχημάτων με συνθετικά καύσιμα από την ΕΕ -η οποία δεν έχει ακόμη οριστικοποιηθεί– αλλά και η ιταλική εταιρεία ισχυρίζεται ότι το 80% των μοντέλων της θα είναι ηλεκτρικά ή υβριδικά μέχρι το 2030.
Ορισμένες μικρότερες αυτοκινητοβιομηχανίες θέλουν επίσης να πουλήσουν πολυτελή μοντέλα συνθετικών καυσίμων υψηλής απόδοσης σε πελάτες αρκετά πλούσιους για να αντέξουν οικονομικά την ακριβή τιμή τους ανά λίτρο, το οποίο σήμερα μπορεί να κοστίσει έως και 12,90 δολάρια.
Η αγγλική Morgan, για παράδειγμα, η οποία πέρσι κατασκεύασε 600 αυτοκίνητα, σκοπεύει να λανσάρει ένα ηλεκτρικό μοντέλο μέσα στη δεκαετία, αλλά όπως δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Massimo Fumarola, οι περισσότεροι πελάτες της θα θέλουν μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης και συνθετικά καύσιμα για πολλά χρόνια μετά το 2035.
Στην ίδια κατηγορία ανήκει και η Briggs Automotive Company (BAC) με έδρα το Λίβερπουλ, η οποία κατασκευάζει μονοθέσια ημί-αγωνιστικά αυτοκίνητα που κοστίζουν κατά μέσο όρο πάνω από 350.000 λίρες. Κατασκευάζει ένα ή δύο αυτοκίνητα το μήνα, αλλά επεκτείνεται σε πολλές νέες αγορές, συμπεριλαμβανομένης της Γερμανίας. Όπως δήλωσε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος της εταιρείας, Mike Flewitt: «οι πελάτες της BAC δεν δείχνουν κανένα ενδιαφέρον για τα ηλεκτρικά οχήματα».
Διαβάστε ακόμη
ΥΠΕΘΟ: «Με ένα άρθρο» επιστρέφουν στο Δημόσιο ΕΥΔΑΠ και ΕΥΑΘ
Στην κούρσα για την εξαγορά της Κωτσόβολος μπαίνει η ΔΕΗ
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ