Για πρώτη φορά στα χρονικά, περισσότερα από τα μισά νέα αυτοκίνητα που πωλήθηκαν στην Ευρώπη ήταν SUV, σύμφωνα με νέα στοιχεία.

Όλες οι κατηγορίες SUV γνώρισαν ανάπτυξη, σύμφωνα με στοιχεία της Dataforce, με τα B-SUV να βρίσκονται και πάλι στην κορυφή της λίστας ως ο αγαπημένος τύπος αμαξώματος της Ευρώπης μπροστά από μία ακόμα κατηγορία SUV, τα compact.

Οι συνολικές πωλήσεις SUV αυξήθηκαν κατά 23% το πρώτο εξάμηνο στα 3,37 εκατομμύρια, δίνοντάς τους μερίδιο αγοράς 51%, από 48% την ίδια περίοδο πέρυσι, σύμφωνα με την Dataforce. Η αύξηση της ζήτησης για τον συγκεκριμένο τύπο αμαξώματος ξεπέρασε τη συνολική αγορά, η οποία αυξήθηκε κατά 17% την ίδια περίοδο.

Το πρώτο σε πωλήσεις SUV της Ευρώπης ήταν το Tesla Model Y, το οποίο αντιπροσώπευε 138.152 πωλήσεις το πρώτο εξάμηνο, καθιστώντας το best seller σε όλη την Ευρώπη κατά τη διάρκεια του εξαμήνου. Το Volkswagen T-Roc ήταν το δεύτερο σε πωλήσεις SUV και επίσης ο ηγέτης της κατηγορίας B-SUV μπροστά από το Toyota Yaris Cross.

Η ζήτηση για το Model Y ήταν τέτοια που ο όγκος του ήταν πάνω από τρεις φορές μεγαλύτερος από αυτόν του δεύτερου σε πωλήσεις στην κατηγορία premium μεσαίων SUV, της Mercedes-Benz GLC. Λόγω του Model Y οι συνολικές πωλήσεις στην κατηγορία αυξήθηκαν κατά 44%, ανεβάζοντάς την στην πέμπτη θέση συνολικά και εκτοπίζοντας την κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης, η οποία έπεσε στην έκτη, σύμφωνα με στοιχεία της Dataforce.

Τα μικρά SUV συνέχισαν την πορεία τους στην κορυφή λόγω των ισχυρών πωλήσεων και της αυξανόμενης ποικιλίας στην κατηγορία, η οποία πέρυσι ξεπέρασε τα supermini ως τα πιο δημοφιλή της περιοχής και ήταν φέτος η μόνη που έσπασε το ένα εκατομμύριο πωλήσεις φτάνοντας τα 1,13 εκατομμύρια.

Το Dacia Duster βρέθηκε στην τρίτη θέση, ακολουθούμενο από το Peugeot 2008 και το Renault Captur. Η επιτυχία στα μικρά SUV απλώνεται σε ένα ευρύ φάσμα μοντέλων, με 22 από αυτά να καταγράφουν πωλήσεις άνω των 10.000 το πρώτο εξάμηνο.

Συγκριτικά, η κατηγορία των supermini έχει μειωθεί τα τελευταία χρόνια, καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες επικεντρώνονται στα SUV, τα οποία συνήθως προσφέρουν υψηλότερα περιθώρια κέρδους. Στην εν λόγω κατηγορία, 16 μοντέλα κατέγραψαν πωλήσεις άνω των 10.000, αλλά η πλειονότητα των πωλήσεων επικεντρώθηκε στα best-seller.

Τέσσερα από τα έξι αυτοκίνητα που ξεπέρασαν τις 100.000 μονάδες το πρώτο εξάμηνο προέρχονταν από την κατηγορία των supermini, με επικεφαλής το Dacia Sandero. Μοντέλα όπως τα Opel Corsa, Peugeot 208 και Renault Clio είχαν επίσης πωλήσεις άνω των 100.000.

Οι πωλήσεις των compact SUV -η δεύτερη μεγαλύτερη κατηγορία της Ευρώπης- αυξήθηκαν ακόμη ταχύτερα (+22%) από εκείνες των μικρών SUV (+10%). Ο τομέας οδηγήθηκε από μεγάλη επιστροφή του VW Tiguan, το οποίο αύξησε τις πωλήσεις κατά 43% για να ανακτήσει την πρώτη θέση, ξεπερνώντας τα Hyundai Tucson, KIA Sportage και Peugeot 3008.

Η κατηγορία των SUV με τη δεύτερη μεγαλύτερη αύξηση, ποσοστιαία, ήταν η premium compact, η οποία σημείωσε άνοδο 29%, στις 351.409, βοηθούμενη από την ισχυρή ζήτηση για το πρώτο σε πωλήσεις Volvo XC40.

Ένας άλλος παράγοντας ανάπτυξης για τα SUV τους πρώτους έξι μήνες ήταν η μεσαία/μεγάλη κατηγορία, η οποία αύξησε τις πωλήσεις κατά 28% για να μετακινηθεί στην όγδοη θέση συνολικά. Στην κατηγορία ηγήθηκε το Škoda Kodiaq, με το VW ID.4 στη δεύτερη θέση. Η κατηγορία ενισχύθηκε επίσης από την άφιξη του κουπέ, αμιγώς ηλεκτρικού SUV VW ID.5, του Nissan X-Trail και του Mazda CX-60.

Δύο νέα μοντέλα έδωσαν επίσης ώθηση στην κατηγορία: η Alfa Romeo Tonale, η οποία τερμάτισε στην 8η θέση, και η πλήρως ηλεκτρική BMW iX1, η οποία ολοκλήρωσε την πρώτη 10άδα.

Η ζήτηση ήταν αρκετή για να αντισταθμίσει την πτώση των πωλήσεων του ηγέτη της περσινής κατηγορίας, του Toyota RAV4, το οποίο η Toyota δυσκολεύτηκε να στείλει από την ιαπωνική μονάδα παραγωγής της λόγω προβλημάτων στην αλυσίδα εφοδιασμού, με αποτέλεσμα το αυτοκίνητο να υποστεί τη μεγαλύτερη πτώση πωλήσεων από οποιοδήποτε μοντέλο τους πρώτους έξι μήνες.

Τα SUV κατέκτησαν επίσης τις τρεις πρώτες θέσεις στην κατηγορία των supercars. Η νέα BMW XM ήταν πρώτη, με 1.173 πωλήσεις, εκτοπίζοντας τόσο τη Lamborghini Urus όσο και την Bentley Bentayga και συμβάλλοντας στην αύξηση του συνολικού όγκου πωλήσεων στην κατηγορία κατά 10%, στις 10.388.

Σε έναν τομέα που κάποτε κυριαρχούνταν από χαμηλά διθέσια σπορ αυτοκίνητα, το best-seller μεταξύ των μοντέλων με αυτά τα χαρακτηριστικά -η Ferrari 296 GTB- κατέλαβε την 4η θέση στην κατηγορία.

Εκτός από τα SUV, καλή πορεία σημείωσε και η κατηγορία των μικρομεσαίων χάτσμπακ, με αύξηση 18% στις 760.032 μονάδες, κατά τη διάρκεια του εξαμήνου. Στην κατηγορία πρώτευσε το VW Golf, παρά τη μικρή πτώση των πωλήσεων κατά τη διάρκεια του εξαμήνου.

Η ανάπτυξη προήλθε από δεύτερο σε πωλήσεις της κατηγορίας, το Škoda Octavia, το οποίο είχε αύξηση πωλήσεων 77% κατά τη διάρκεια του εξαμήνου. Η ανάκαμψη του Octavia έρχεται αφού η τσεχική θυγατρική του VW Group αναγκάστηκε να περιορίσει την παραγωγή λόγω προβλημάτων στην αλυσίδα εφοδιασμού πέρυσι.

Συνολικά όλες οι κατηγορίες παρουσίασαν ανάπτυξη το πρώτο εξάμηνο μετά τη μείωση των ελλείψεων εφοδιασμού, με πιο αναιμική αυτή της κατηγορίας των αυτοκινήτων πόλης που είδε μια αύξηση της τάξης του 3,1%, στις 346.282 μονάδες.

Αυτό οφείλεται στις μειώσεις παραγωγής για βασικά μοντέλα όπως το VW Up! (-28%) και το Renault Twingo (-32%) καθώς πλησιάζουν στο τέλος του κύκλου ζωής τους. Η πτώση τους αντισταθμίστηκε από τη δημοτικότητα του τρίτου σε πωλήσεις στην κατηγορία, του Toyota Aygo X (+110%) και του FIAT 500 (+19%). Στην κατηγορία ηγήθηκε το FIAT Panda, μολονότι έχασε 8.546 πωλήσεις το πρώτο εξάμηνο.

Διαβάστε ακόμη 

Ποιο σούπερ μάρκετ «καρφώνει» τις εταιρείες που μειώνουν ποσότητες και δεν ρίχνουν τιμές

TikTok: «Καμπάνα» ύψους 345 εκατ. ευρώ από την ΕΕ – Τι απαντά η εταιρεία (upd) 

Πλειστηριασμοί: «Κληρώνει» για Καρυπίδη, νέα σφυριά για ΑΤΤΙ-ΚΑΤ (pics)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ