search icon

Αυτοκίνητο

Οι πλημμύρες αλμυρού νερού μπορούν να οδηγήσουν σε πυρκαγιές μπαταριών EV

Στη Φλόριντα αντιμετωπίστηκαν τουλάχιστον 16 πυρκαγιές μπαταριών ιόντων λιθίου στον απόηχο του τυφώνα.

Μολονότι οι πυρκαγιές μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων παραμένουν εξαιρετικά σπάνιες, η έκθεση σε αλμυρό νερό από τα κύματα που προκλήθηκαν από τον τυφώνα Milton τις καθιστά πιο πιθανές.

Στην Φλόριντα παρουσιάστηκαν τουλάχιστον 16 πυρκαγιές μπαταριών ιόντων λιθίου στον απόηχο της καταιγίδας, έξι από τις οποίες σχετίζονται με ηλεκτρικά οχήματα, σύμφωνα με τον Jimmy Patronis, επικεφαλής της πυροσβεστικής της πολιτείας..

«Δυστυχώς, οι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων δεν ειδοποίησαν τους πελάτες τους σε περιοχές που έπληξε ο τυφώνας ώστε να μεταφέρουν τα οχήματά τους», δήλωσε ο Patronis. «Πρέπει οι κατασκευαστές να στέλνουν ειδοποιήσεις και πληροφορίες πυρασφάλειας απευθείας στους καταναλωτές τους».

Βεβαίως, οι πυρκαγιές συμβαίνουν σε οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης πολύ πιο συχνά. Σύμφωνα με μελέτη που διεξήχθη από την ασφαλιστική εταιρεία Auto Insurance EZ η οποία χρησιμοποίησε στοιχεία από το Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών των ΗΠΑ, τα ηλεκτρικά οχήματα στις ΗΠΑ έπιασαν φωτιά σε ποσοστό 25 ανά 100.000 πωλημένα, σε σύγκριση με 1.530 για βενζινοκίνητα οχήματα και 3.475 για υβριδικά,.

Παρ’ όλα αυτά, οι πυρκαγιές μπαταριών– συμπεριλαμβανομένων των πυρκαγιών από οχήματα μικροκινητικότητας όπως τα ηλεκτρικά ποδήλατα– παραμένουν ένα επίμονο πρόβλημα δημοσίων σχέσεων για τα ηλεκτρικά οχήματα. Κυρίως επειδή όταν προκύπτουν είναι συνήθως εκρηκτικές, καίνε για μέρες και χρειάζονται δεκάδες χιλιάδες λίτρα υγρού για να σβήσουν.

Η έκθεση των μπαταριών στο νερό μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο πυρκαγιών. Η σταθερότητα ενός συστήματος μπαταρίας ιόντων λιθίου βασίζεται στην ελεγχόμενη κίνηση ιόντων σε έναν διαχωριστή της μπαταρίας.

Το νερό είναι καλός αγωγός. Όταν εισέρχεται στην μπαταρία, τα ιόντα υπάρχει περίπτωση να κινηθούν με ανεξέλεγκτο τρόπο μέσω του συστήματος μπαταρίας. Αυτό παράγει αυτοσυντηρούμενη θερμότητα που μπορεί να βράσει το υγρό του ηλεκτρολύτη στην μπαταρία, προκαλώντας μεγάλη πίεση και ενδεχομένως ανάβοντας φωτιά.

Το αλμυρό νερό επιδεινώνει το πρόβλημα. Το αλάτι κάνει το νερό ακόμα καλύτερο αγωγό, παρέχοντας έναν ακόμη πιο γρήγορο και εύκολο τρόπο για τα ιόντα να κινούνται χαοτικά σε όλο το σύστημα.

Το αλμυρό νερό μπορεί να μιμηθεί «τα άλατα που βρίσκονται στον ηλεκτρολύτη μιας κυψέλης μπαταρίας», δήλωσε ο Conrad Layson, αναλυτής εναλλακτικής πρόωσης στην AutoForecast Solutions. «Όταν μια κυψέλη αναφλέγεται, επηρεάζει τις άλλες γύρω της. Το φαινόμενο ντόμινο μοιραία θα ανάψει τη συστοιχία».

Η Φλόριντα συμβουλεύει τους ιδιοκτήτες ηλεκτρικών οχημάτων που επηρεάστηκαν από τον τυφώνα να αφήσουν τα παράθυρα και τις πόρτες των οχημάτων ανοιχτά για να εξαερώσουν τα αέρια, να μετακινήσουν τα οχήματα σε υπαίθριες τοποθεσίες και να απενεργοποιήσουν τα οχήματα και να περιμένουν να τα φορτίσουν μέχρι να επιβεβαιωθεί ότι είναι ασφαλή.

Διαβάστε ακόμη

Στο κατώφλι των ανεπτυγμένων αγορών το ΧΑ: Στοίχημα μεγάλης σημασίας η αναβάθμιση της αγοράς

Φορολογικά κίνητρα για startups

Στα 70 δισ. ευρώ τα κόκκινα δάνεια στην Ελλάδα (γράφημα)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα

Exit mobile version