Οι Ευρωπαίοι καταναλωτές έχουν εδώ και καιρό δώσει προτεραιότητα στη φήμη της μάρκας όταν επιλέγουν ένα νέο αυτοκίνητο, με το 45% να το αναφέρει ως τον πιο κρίσιμο παράγοντα στη διαδικασία λήψης αποφάσεων, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Adevinta.

Ωστόσο στην ίδια έρευνα, που έγινε σε 5.000 άτομα, διαφαίνεται ότι η αφοσίωση παραδοσιακές ευρωπαϊκές μάρκες αρχίζει να κλονίζεται, ιδιαίτερα όσον αφορά στα ηλεκτρικά οχήματα.

Διαπίστωσε ότι το 28% των ανθρώπων δείχνουν πιο διατεθειμένοι να αγοράσουν ένα EV από μια νέα ή άγνωστη μάρκα από ό,τι είναι για ένα αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι οι νέοι παίκτες στην αγορά μπορούν να επωφεληθούν από τη δυναμική της μετάβασης προς στα ηλεκτρικά οχήματα, όπως δήλωσε ο Ajay Bhatia, διευθύνων σύμβουλος της mobile.de και επικεφαλής του παγκόσμιου χαρτοφυλακίου κινητικότητας της Adevinta.

«Η μετάβαση προς τα EV έχει εξισορροπήσει τους όρους ανταγωνισμού», ανέφερε η έκθεση Adevinta, καθώς η πιστότητα των καταναλωτών για τα μοντέλα EV  είναι πολύ μικρότερη σε σύγκριση με τις παραδοσιακές πινακίδες ICE.

Το Volkswagen Golf, για παράδειγμα, είχε το υψηλότερο επίπεδο ευαισθητοποίησης των καταναλωτών σε μια επιλογή μοντέλων, στο 52%, αλλά το αμιγώς ηλεκτρικό ID.3 της μάρκας κατέλαβε την έβδομη θέση, με μόνο το 28% να λέει ότι ήταν εξοικειωμένο με αυτό.

Αλλά παρόλο που οι αγοραστές μπορεί να είναι ανοιχτοί σε νέες ή αναδυόμενες μάρκες, αυτές οι μάρκες εξακολουθούν να έχουν σχετικά χαμηλά επίπεδα αναγνώρισης, σύμφωνα με την έρευνα.

Η Tesla προηγείται όταν πρόκειται για ζητήματα φήμης στα EV, με το 48% να την τοποθετεί στην κορυφή. Ακολούθησαν η Volkswagen και η BMW, με 26% η καθεμία.

Οι αναδυόμενες μάρκες που εστιάζουν στα EV, όπως η Polestar και η BYD, παρά την παγκόσμια παρουσία τους, αναγνωρίστηκαν ως αξιόπιστες από μόλις το 11% και το 9% των καταναλωτών αντίστοιχα. Ο Bhatia δήλωσε ότι οι γερμανικές μάρκες πρέπει να «διπλασιάσουν» το μάρκετινγκ για να διατηρήσουν τη θέση τους.

«Η αναγνωρισιμότητα των γερμανικών αυτοκινήτων από τους καταναλωτές σε όλο τον κόσμο είναι υψηλότατη», δήλωσε, και συνέχισε λέγοντας ότι οι νεοεισερχόμενοι θα πρέπει να δημιουργήσουν μια σαφή θέση για το εμπορικό σήμα τους και να καλύψουν τη διαφορά στον τομέα της εμπιστοσύνης και της φήμης που έχουν χτίσει οι υπάρχουσες μάρκες όλα αυτά τα χρόνια.

Μια επιλογή για τις κινεζικές μάρκες είναι να δημιουργήσουν ευρωπαϊκές συνεργασίες, προκειμένου να εμπεδώσουν περισσότερη εμπιστοσύνη στις μάρκες τους τόσο στην Ευρώπη όσο και στον υπόλοιπο κόσμο.

Τους τελευταίους μήνες, για παράδειγμα, η Stellantis έχει δημιουργήσει μια κοινοπραξία με την κινεζική μάρκα EV Leapmotor για να πουλήσει τα αυτοκίνητά της δεύτερης εκτός Κίνας.

Ο Pedro Pacheco, αναλυτής της Gartner, δήλωσε ότι οι Ευρωπαίοι έχουν σταθερά πολύ ψηλά ως κριτήριο αξιολόγησης την αφοσίωσή τους στο εμπορικό σήμα σε σχέση με τους καταναλωτές στη Βόρεια Αμερική.

Ενώ αυτό αποδείχθηκε πλεονέκτημα για τις αυτοκινητοβιομηχανίες στην εποχή των θερμικών κινητήρων, η καθυστερημένη έναρξη των ηλεκτρικών οχημάτων από τις ευρωπαϊκές μάρκες οδήγησε σε ένα «προβλέψιμο» δίλημμα όπου οι καταναλωτές που θέλουν να αγοράσουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο το αναζητούν (και) αλλού.

«Οι καταναλωτές συνειδητοποιούν ότι η προσφορά από τις παραδοσιακές μάρκες δεν είναι τόσο καλή», είπε. «Στη συνέχεια, κοιτάζουν την Tesla ή την BYD και βλέπουν ότι αυτά τα ηλεκτρικά οχήματα πολλές φορές έχουν ανώτερα χαρακτηριστικά και επιδόσεις σε σχέση με την τιμή – αυτό κάνει τον τυπικά πιστό πελάτη να αλλάξει γνώμη».

Σχεδόν το 40% των ερωτηθέντων καταναλωτών δήλωσαν ότι θα εξέταζαν ένα EV από μια νέα ή άγνωστη μάρκα εάν προσέφερε ανώτερη αυτονομία μπαταρίας, ενώ η προσιτή τιμή (35%) και η γρήγορη διαθεσιμότητα (26%) θα μπορούσαν να στρέψουν τους καταναλωτές προς αυτές τις νέες μάρκες.

Οι αντιλήψεις για την αξιοπιστία εξακολουθούν να μετράνε: Σχεδόν το 30% των ερωτηθέντων καταναλωτών δεν εμπιστεύονται την αξιοπιστία των αυτοκινήτων από νέους κατασκευαστές.

Μεταξύ μιας επιλογής 10 καθιερωμένων και αναδυόμενων εμπορικών σημάτων, η Volkswagen (41%), η BMW (40%) και η Tesla (27%) θεωρούνται ως οι πιο αξιόπιστες. Αναδυόμενες μάρκες όπως η Polestar (6%), η MG (4%), η BYD (4%) και η Lynk & CO (3%) βρίσκονται στο χαμηλότερο άκρο του φάσματος εμπιστοσύνης.

Ο Pacheco δήλωσε ότι ο κίνδυνος είναι ότι σε λίγα χρόνια, οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες ενδέχεται να κατέχουν λιγότερο από το ήμισυ της ευρωπαϊκής αγοράς, καθώς οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες βελτιώνουν τις προσφορές τους – ακόμη και όταν τα μερίδια πωλήσεων των ευρωπαϊκών ηλεκτρικών οχημάτων στην Κίνα και τις ΗΠΑ παραμένουν στάσιμα ή μειώνονται.

«Εάν συνεχίσουν να χάνουν μερίδιο αγοράς στην Ευρώπη, αυτό θα είναι αρκετά δύσκολο», είπε. «Αυτή τη στιγμή, πάντως αυτή είναι η κατεύθυνση προς την οποία κατευθύνονται».

Ο Pacheco δήλωσε ότι ο δρόμος προς τα εμπρός για τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες είναι σαφής: «Φτιάξτε καλύτερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα – αυτό είναι βασικά», είπε. «Αυτή τη στιγμή, είτε υπολείπονται στο λογισμικό, την εμπειρία χρήστη, την εμβέλεια οδήγησης, την απόδοση, το επίπεδο εξοπλισμού ή στην τιμή».

Διαβάστε ακόμη 

Προχωρά το νέο αθλητικό πάρκο της Lamda στο Ελληνικό

Μάνατζερ και στελέχη με μισθούς αγοράς – «Τέλος» ΤΧΣ και ΤΑΙΠΕΔ – Eγένετο «Εθνικό Επενδυτικό Ταμείο»

Ιntrakat: Ρελάνς στην Ρουμανία με στόχο διπλάσιο ανεκτέλεστο – Νέες εξαγορές στην Ελλάδα, έμφαση σε παραχωρήσεις και ΑΠΕ

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ