Η Mercedes-Benz S-Class θα παραχθεί για πρώτη φορά σε μία μόνο βάρδια στο εργοστάσιο 56 της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, στο Sindelfingen της Γερμανίας.

Το πλήρως ψηφιοποιημένο εργοστάσιο, το οποίο άνοιξε πριν από τέσσερα χρόνια, κατασκευάζει την εμβληματική S-Class και την αμιγώς ηλεκτρική EQS, μαζί με τις μάρκες Maybach και AMG.

Το εργοστάσιο λειτουργεί σε τουλάχιστον δύο βάρδιες από τότε που άνοιξε, ωστόσο οι σχεδόν 1.500 εργαζόμενοι πρέπει να προετοιμαστούν για περικοπές κατά την επιστροφή τους από την περίοδο διακοπών του Αυγούστου.

«Σχεδιάζεται να αλλάξει η παραγωγή στο εργοστάσιο 56 σε λειτουργία μίας βάρδιας το τέταρτο τρίμηνο και ορισμένοι από τους εργαζόμενους να μεταφερθούν σε άλλους τομείς παραγωγής του εργοστασίου», δήλωσε εκπρόσωπος της Mercedes-Benz στην Automobilwoche, τη γερμανική έκδοση του Automotive News Europe.

Η παραγωγική ικανότητα του εργοστασίου δεν είναι πλήρως ανεπτυγμένη εδώ και μήνες, καθώς η υποτονικές πωλήσεις στο ανώτερο τμήμα της αγοράς πολυτελείας παραμένουν -μια πτώση που αντικατοπτρίζεται στα στοιχεία πωλήσεων του δεύτερου τριμήνου της εταιρείας.

Οι συνδυασμένες πωλήσεις των τεσσάρων κορυφαίων μοντέλων της Mercedes-Benz – S-Class, EQS, EQS SUV και GLS – ήταν 33.400 μονάδες μεταξύ Απριλίου και Ιουνίου, σχεδόν 25% πτώση σε σύγκριση με τις πωλήσεις του προηγούμενου έτους των 44.200 μονάδων.

Το μερίδιο της κορυφαίας κατηγορίας στις συνολικές πωλήσεις μειώθηκε στο 14% από 16%, με αποτέλεσμα το περιθώριο κέρδους στον τομέα αυτοκινήτων Mercedes-Benz το δεύτερο τρίμηνο να μειωθεί στο 10,2% από 13,5%.

Οι πωλήσεις της S-Class μειώθηκαν σε όλες τις κορυφαίες αγορές της Mercedes-Benz κατά τη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου. Οι πωλήσεις του ανώτερου luxury μοντέλου μειώθηκαν κατά 13%, στις 10.430 μονάδες στην Κίνα, 19%, στις 5.026 στις ΗΠΑ και 27%, στις 4.249 στην Ευρώπη.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Mercedes-Benz, Ola Kallenius, αντιμετωπίζει προκλήσεις σε πολλαπλά μέτωπα, από τον πόλεμο τιμών της Κίνας μέχρι τη μειωμένη ζήτηση σε μοντέλα υψηλών προδιαγραφών και το υψηλό κόστος ανάπτυξης.

Η πτώση επηρεάζει επίσης τους προμηθευτές. Επικεφαλής ενός μεγάλου προμηθευτή εξαρτημάτων για το εσωτερικό της S-Class έλεγε στην Automobilwoche ότι η μείωση της παραγωγής είναι μια «καταστροφή».

Ένας αντιπρόσωπος της Mercedes-Benz από την περιοχή της Στουτγάρδης ανέφερε ότι πούλησε για τελευταία φορά μια S-Class το φθινόπωρο του 2023, ενώ ένας άλλος αντιπρόσωπος έχει ένα όχημα επίδειξης EQS με μόλις 5.000 km, με τιμή λίγο κάτω από 82.000 ευρώ το οποίο παραμένει απούλητο εδώ και πολλές βδομάδες, μολονότι η αρχική τιμή του με τη συγκεκριμένη διαμόρφωση εξοπλισμού ανέρχεται σε περισσότερα από 130.000 ευρώ.

Η μετάβαση σε μία μόνο βάρδια παραγωγής είναι απίθανο να επηρεάσει τους εργαζόμενους της Sindelfingen, οι οποίοι μπορούν να μετακινηθούν στο Hall 46, όπου η E-Class και η GLC εξακολουθούν να παράγονται σε λειτουργία τριών βαρδιών.

Δεν υπάρχει σίγουρος τρόπος να προβλεφθεί πότε το Factory 56 θα επιστρέψει σε λειτουργία δύο βαρδιών, αν και μια ανοδική πορεία στα οχήματα της S-Class συμβαίνει συνήθως με ένα λίφτινγκ και την εισαγωγή νέας τεχνολογίας. Μια τέτοια ανανέωση έχει προγραμματιστεί για το 2025.

Διαβάστε ακόμη 

Τζάκσον Χολ: Το σήμα του Πάουελ για τα επιτόκια και τα στοιχήματα της αγοράς

CVC και DSV κατέθεσαν δεσμευτικές προσφορές για την μονάδα logistics της Deutsche Bahn – Την αποτιμούν σε 14 δισ. ευρώ

CNBC: H Σαουδική Αραβία αλλάζει – Το Vision 2030 και οι ξένοι επενδυτές

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ