Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες κατέγραψαν λιγότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε όλη την Ευρώπη τον Ιούλιο, καθώς οι νέοι δασμοί ενίσχυσαν τον αντίκτυπο μιας ευρύτερης πτώσης των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων.
Μάρκες όπως η MG και η BYD αντιπροσώπευαν το 9,9% των ταξινομήσεων ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη, από 10,2% τον Ιούλιο του 2023, σύμφωνα την Dataforce.
Η συνολική ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα συνέχισε να αποδυναμώνεται αφού η Γερμανία, η μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων της Ευρώπης, κατάργησε τα κίνητρα στα τέλη του περασμένου έτους.
Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες και οι ευρωπαίοι ομόλογοί τους που εισάγουν αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ευρωπαϊκή Ένωση προσπαθούν να προσαρμοστούν στην εισαγωγή νέων δασμών στις 5 Ιουλίου, οι οποίοι αύξησαν τους δασμούς στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα έως 48%.
Οι προσωρινές εισφορές έχουν πυροδοτήσει εμπορικές εντάσεις και έχουν οδηγήσει σε έρευνες αντιποίνων -η Κίνα δήλωσε την Πέμπτη ότι βρήκε στοιχεία για το ντάμπινγκ του μπράντυ από την ΕΕ, αν και καθυστέρησε την επιβολή δασμών προς το παρόν.
Οι δασμοί της ΕΕ στα ηλεκτρικά οχήματα πρόκειται να μονιμοποιηθούν τον Νοέμβριο, εν αναμονή της έκβασης των εμπορικών συνομιλιών μεταξύ Βρυξελλών και Πεκίνου.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δήλωσε ότι οι απαντήσεις της κρατικής SAIC στην έρευνά της «βρέθηκαν να είναι εξαιρετικά ανεπαρκείς» και την τιμώρησε με τους μέγιστους δασμούς.
Η ιδιοκτήτρια εταιρεία της MG είδε πτώση 38% στις ευρωπαϊκές ταξινομήσεις τον Ιούλιο σε σχέση με το προηγούμενο έτος και ακόμη μεγαλύτερη πτώση 60% από τον Ιούνιο, σύμφωνα με την JATO Dynamics.
Η SAIC ταξινόμησε περισσότερα από 13.000 ηλεκτρικά MG μέσω των Ευρωπαίων αντιπροσώπων της κατά τη διάρκεια του Ιουνίου, πριν από επιβολή των επιπλέον δασμών.
Συνολικά, οι κινεζικές εταιρείες κατέγραψαν λιγότερα από 14.000 ηλεκτρικά οχήματα σε όλη την Ευρώπη τον Ιούλιο, από περισσότερα από 23.000 τον Ιούνιο και μείωση 9,7% από τον Ιούλιο του 2023, σύμφωνα με την Dataforce.
Αυτό οφείλεται και στο γεγονός ότι οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες έσπευσαν να προλάβουν την προθεσμία των δασμών, γεγονός που τις άφησε με λιγότερα ηλεκτρικά οχήματα για πώληση τον Ιούλιο.
Η BYD πάντως διπλασίασε την ευρωπαϊκή της παρουσία τον Ιούλιο σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα παρά το γεγονός ότι μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας σημείωσε πτώση 5,5% σε σχέση με τον Ιούνιο.
Υπενθυμίζουμε ότι αυτή τη στιγμή η BYD κατασκευάζει εργοστάσια στην Ουγγαρία και την Τουρκία που, μόλις λειτουργήσουν, θα της επιτρέψουν να παρακάμψει τους νέους δασμούς
Η Polestar, ο Σουηδός κατασκευαστής ηλεκτρικών οχημάτων που ανήκει εν μέρει στον Κινέζο δισεκατομμυριούχο Li Shufu, δεν υπολογίζεται μεταξύ των κινεζικών εμπορικών σημάτων από την JATO, αν και η Dataforce την περιλαμβάνει στους υπολογισμούς της αγοράς.
Η εταιρεία έχει αρχίσει να παράγει το Polestar 3 στις ΗΠΑ, ενώ η Xpeng, ο κινέζος συνεργάτης του ομίλου Volkswagen, δήλωσε στο Bloomberg News αυτό το μήνα ότι αναζητά μια ευρωπαϊκή μονάδα παραγωγής.
Τα κίνητρα -ή η απουσία τους- εξακολουθούν να διαδραματίζουν κυρίαρχο ρόλο στις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων. Στη Γερμανία, οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων μειώθηκαν κατά 37% τον Ιούλιο και κατά 20% από την αρχή της χρονιάς, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων.
Στο Βέλγιο και τη Δανία, όπου εξακολουθούν να ισχύουν τα κίνητρα για τα ηλεκτρικά οχήματα, η ζήτηση για τα αυτοκίνητα συνέχισε να αυξάνεται.
Διαβάστε ακόμη
Ασφάλειες: Στα €6 δισ. ευρώ οδεύει η αγορά – Οι πρωταγωνιστές και οι εξαγορές
ΗΠΑ: Απεργούν πάνω από 10.000 εργαζόμενοι στα ξενοδοχεία – Το πρόβλημα της καθαριότητας (tweet)
Mεταναστευτικό: Θετικές λύσεις αναζητά ο Ισπανός πρωθυπουργός
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ