Οι εργαζόμενοι, οι οποίοι δηλώνουν ότι είναι αποφασισμένοι να συνεχίσουν να εργάζονται, αναγκάστηκαν να καταφύγουν σε παρακείμενες αποθήκες σε πολλές περιπτώσεις, δήλωσε την Τετάρτη ο διευθύνων σύμβουλος της Leoni, Άλντο Κάμπερ.
Ο Γερμανός προμηθευτής είπε ότι επέστρεψε στην παραγωγή με 40% δυναμικότητα στην Ουκρανία μετά από μια προσωρινή διακοπή λόγω της εισβολής της Ρωσίας στη χώρα. Μια νυχτερινή βάρδια θα προστεθεί άμεσα προκειμένου η παραγωγή να φτάσει στο 70% αυτής προ της εισβολής.
Το διασυνοριακό εμπόριο είναι ακόμη εφικτό, με την εταιρεία να μπορεί να προμηθεύεται εξαρτήματα και πρώτες ύλες και να εξάγει προϊόντα, είπε ο Κάμπερ.
Η Volkswagen, η Porsche, η BMW, η Mercedes-Benz και η Ford είναι μεταξύ των αυτοκινητοβιομηχανιών που αναγκάστηκαν να μειώσουν την παραγωγή στα εργοστάσιά τους στη Γερμανία, μετά την εξάντληση των προμηθειών καλωδίων, που αποτελούν βασικό μέρος του ηλεκτρικού συστήματος ενός αυτοκινήτου.
«Είναι εντυπωσιακό και συγκινητικό το πώς οι υπάλληλοί μας είναι αποφασισμένοι να μην αφήσουν την κατάσταση να τους καταβάλλει, αλλά να υπερασπιστούν τη χώρα τους και τον τρόπο ζωής τους. Η ασφάλειά τους και οι ζωές τους αποτελούν κορυφαία προτεραιότητα για εμάς», είπε ο Κάμπερ .
Μέρος της παραγωγής μεταφέρεται στα εργοστάσια της Leoni στη Ρουμανία, τη Σερβία, την Σλοβακία, την Τυνησία, την Αίγυπτος και το Μαρόκο — αλλά η εταιρεία και οι πελάτες της αυτοκινητοβιομηχανίας δεσμεύονται να διατηρήσουν την Ουκρανία ως προμηθευτή, είπε ο Κάμπερ.
Η Δυτική Ουκρανία, με το χαμηλού κόστους και την υψηλής ειδίκευσης εργατικό δυναμικό της, την εγγύτητα με τα εργοστάσια αυτοκινήτων της Ευρώπης αλλά και πλούσιο υπέδαφος για μια πληθώρα πρώτων υλών, έχει εξελιχθεί σε σημαντικό κόμβο παραγωγής καλωδίων. Εκτός από τη Leoni δραστηριοποιούνται στον ίδιο τομέα η ιαπωνική Fujikura και η γαλλική Nexans.
Η Leoni έχει 7.000 υπαλλήλους στην Ουκρανία και 2.000 στη Ρωσία. Πριν ξεσπάσει ο πόλεμος ανέμενε για το 2022 έσοδα από τις δύο χώρες λίγο κάτω από 400 εκατομμύρια ευρώ.
Η εταιρεία, η οποία αύξησε τα έσοδα και τα κέρδη της προ τόκων και φόρων πέρυσι παρά την αύξηση του κόστους logistics το δεύτερο εξάμηνο του 2021, αναμένει χαμηλότερο τζίρο και κέρδη φέτος λόγω των επιπτώσεων του πολέμου και των ευρύτερων διαταραχών της εφοδιαστικής αλυσίδας.
Εως και το 15% της ευρωπαϊκής παραγωγής αυτοκινήτων βρίσκεται σε κίνδυνο λόγω της διαταραχής της λειτουργίας των εργοστασίων καλωδίων στην Ουκρανία μετά τη ρωσική εισβολή, δήλωσε νωρίτερα αυτό το μήνα ο Colin Langan, αναλυτής αυτοκινήτων στη Wells Fargo.