Ο πρωθυπουργός της Κίνας Li Qiang απάντησε στις κατηγορίες από τις ΗΠΑ και την ΕΕ ότι οι κινεζικές εταιρείες επωφελούνται από αθέμιτες επιδοτήσεις και είναι έτοιμες να πλημμυρίσουν τις αγορές τους με φθηνές πράσινες τεχνολογίες.

Τα σχόλια του Li έρχονται καθώς η Κίνα και η Ευρωπαϊκή Ένωση ετοιμάζονται να ξεκινήσουν τεχνικές συνομιλίες σχετικά με την προγραμματισμένη επιβολή δασμών στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα που εισάγονται στο μπλοκ των 27 και αφού οι ΗΠΑ επέβαλαν απότομες αυξήσεις δασμών σε μια σειρά κινεζικών εισαγωγών, συμπεριλαμβανομένων των μπαταριών EV, τον Μάιο.

«Η παραγωγή προηγμένων ηλεκτρικών οχημάτων, μπαταριών ιόντων λιθίου και φωτοβολταϊκών προϊόντων της Κίνας κ.λπ., κάλυψε πρώτα την εγχώρια ζήτησή μας και πλέον μπορεί να εμπλουτίζει την παγκόσμια προσφορά», δήλωσε ο Li και συνέχισε: «Η ταχεία άνοδος των νέων βιομηχανιών της Κίνας έχει τις ρίζες της στα δικά μας μοναδικά συγκριτικά πλεονεκτήματα», πρόσθεσε ο Li.

Η εμπορική πολιτική των Βρυξελλών έχει γίνει όλο και πιο προστατευτική και ευθυγραμμισμένη με εκείνη της Ουάσινγκτον λόγω ανησυχιών ότι το αναπτυξιακό μοντέλο της Κίνας που επικεντρώνεται στην παραγωγή θα μπορούσε να την πλημμυρίσει τις αγορές με φθηνά προϊόντα, καθώς οι κινεζικές εταιρείες προσπαθούν να αυξήσουν τις εξαγωγές για να καλύψουν τα σημάδια κορεσμού της εγχώριας ζήτησης.

Το Πεκίνο προειδοποίησε τις Βρυξέλλες ότι κινδυνεύει να ανοίξει ένα νέο μέτωπο στον εμπορικό πόλεμο της Δύσης με το Πεκίνο -ο οποίος πυροδοτήθηκε με τους αρχικούς εισαγωγικούς δασμούς της Ουάσινγκτον το 2018- και ξεκίνησε έρευνα αντιντάμπινγκ για τις εισαγωγές χοιρινού κρέατος της ΕΕ μετά την απόφαση της ΕΕ για δασμούς στα κινεζικά αυτοκίνητα.

«Η συνεχής εμφάνιση οικονομιών κλίμακας μπορεί να μειώσει αποτελεσματικά το κόστος καινοτομίας των επιχειρήσεων…αυτή είναι η πραγματική πηγή της ισχυρής ανταγωνιστικότητας των νέων βιομηχανιών της Κίνας», δήλωσε ο Li. Η Κίνα υποστηρίζει ότι απλώς αποφάσισε να επενδύσει σε πράσινες τεχνολογίες νωρίτερα από τους άλλους και ότι οι ενέργειες της Δύσης είναι αδικαιολόγητες.

«Η Κίνα έχει πραγματικά σημειώσει πρόοδο στην παραγωγή αυτών των αυτοκινήτων με χαμηλό κόστος… οπότε είναι ένα μάθημα για εμάς να προσπαθήσουμε να ενώσουμε τις δυνάμεις μας και να γίνουμε καλύτεροι σε αυτό», δήλωσε ο Benoit Boulet, καθηγητής ηλεκτρολόγων μηχανικών και μηχανικών υπολογιστών στο Πανεπιστήμιο McGill. Θεωρείται απειλή από την αρχή, αλλά τελικά τα κινεζικά αυτοκίνητα αναπόφευκτα θα έρθουν στη Βόρεια Αμερική».

Η Κίνα και οι Κινέζοι αναλυτές έχουν επανειλημμένα απορρίψει τις κατηγορίες ότι έχει πρόβλημα πλεονάζουσας παραγωγικής ικανότητας ή ότι οι εταιρείες της επωφελούνται από αθέμιτες επιδοτήσεις, υποστηρίζοντας ότι καθώς η οικονομία της, των 18,6 τρισεκατομμυρίων δολαρίων, ανακάμπτει, η προσφορά θα ανταποκρίνεται καλύτερα στη ζήτηση.

Ο Κινέζος Πρωθυπουργός δήλωσε ότι «η ταχεία ανάπτυξη νέων βιομηχανιών και νέων κινητήριων δυνάμεων υποστήριξε σθεναρή και διατήρησε την υγιή ανάπτυξη της οικονομίας της Κίνας.

Από τις αρχές του τρέχοντος έτους η οικονομία της Κίνας έχει διατηρήσει μια ανοδική τάση… και αναμένεται να συνεχίσει να βελτιώνεται σταθερά κατά το δεύτερο τρίμηνο», δήλωσε ο Li. «Είμαστε σίγουροι και ικανοί ότι θα επιτύχουμε τον ετήσιο στόχο οικονομικής ανάπτυξης που είναι περίπου 5%», πρόσθεσε.

Διαβάστε ακόμη

Γαλλία: Τα τέσσερα σενάρια για τις εκλογές από την πλευρά των αγορών (γράφημα)

Astir Marina: Αυτό είναι το νέο «κόσμημα» στην Αθηναϊκή Ριβιέρα (pics)

Κυριάκος Μητσοτάκης: Η Ελλάδα στον σωστό δρόμο για να γίνει μια διεθνώς ελκυστική οικονομία

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ