search icon

Αυτοκίνητο

Η κατηγορία των μεσαίων SUV περιμένει τσουνάμι από ηλεκτρικά μοντέλα (pics)

Η δεύτερη μεγαλύτερη κατηγορία της Ευρώπης έχει μείνει πίσω από τη συνολική αγορά όσον αφορά την ηλεκτροκίνηση, αλλά αυτό αναμένεται να αλλάξει με την προσθήκη βασικών μοντέλων όπως το νέο Peugeot E-3008 και το Renault Scenic E-Tech.

Η εισροή νέων αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων αναμένεται να ενισχύσει το χαμηλό μερίδιο EV στην κατηγορία των μεσαίων SUV, που σήμερα είναι η δεύτερη μεγαλύτερη κατηγορία οχημάτων στην Ευρώπη συνολικά.

Κατά τους δύο πρώτους μήνες του έτους, τα ηλεκτρικά οχήματα αντιπροσώπευαν μόλις το 4,4% της κατηγορίας, πολύ κάτω από το συνολικό μερίδιο EV του 13%, σύμφωνα με στοιχεία της έρευνας αγοράς Dataforce.

Στην πραγματικότητα οι πωλήσεις EV στην κατηγορία μειώθηκαν κατά 16% από την αρχή του έτους, κυρίως λόγω της πτώσης κατά 42% των πωλήσεων του best-seller της κατηγορίας, του Volkswagen ID.4. Οι πωλήσεις του κουπέ ID.5 μειώθηκαν κατά 44%, ενώ εκείνες του Citroën e-C4X μειώθηκαν κατά 52%.

Τα νέα μοντέλα EV, ωστόσο, πολλά με μεγαλύτερη αυτονομία, πρόκειται να ταρακουνήσουν την κατηγορία τους επόμενους μήνες. Αργότερα αυτή την άνοιξη η Peugeot θα ξεκινήσει τις πωλήσεις του E-3008, με αυτονομία έως και 700 km, ενώ η Renault θα εισέλθει στην κατηγορία με το Scenic E-Tech, το οποίο κέρδισε πρόσφατα το βραβείο European Car of the Year και έχει αυτονομία έως και 620 km.

Στα τέλη του καλοκαιριού η Ford θα ξεκινήσει τις παραδόσεις του αμιγώς ηλεκτρικού Explorer που βασίζεται στην πλατφόρμα MEB της Volkswagen. Άλλα ηλεκτρικά οχήματα που εντάσσονται στην κατηγορία φέτος είναι τα MINI Countryman Electric και Škoda Elroq, το οποίο τοποθετείται κάτω από το μεσαίο Enyaq.

Ο ανταγωνισμός θα ενισχυθεί και θα ενταθεί και με την είσοδο πολλών κινεζικών μοντέλων, όπως τα BYD Atto 3, Smart #3, Zeekr X και Lynk & CO 02.

Renault Scenic E-TECH

Συνολικά η Dataforce προβλέπει ότι θα υπάρξουν 20 νέα λανσαρίσματα EV τα επόμενα δύο χρόνια στην κατηγορία, εκ των οποίων μόνο πέντε μπορούν να θεωρηθούν άμεσοι αντικαταστάτες μοντέλων που ήδη πωλούνται.

Τα διαδοχικά λανσαρίσματα θα ενισχύσουν το μερίδιο των ηλεκτρικών μοντέλων στην κατηγορία σε σχεδόν 25% έως το 2026, από 10% πέρυσι, σύμφωνα με εκτιμήσεις της εταιρείας αναλυτών Inovev. Η Inovev ωστόσο περιλαμβάνει και premium μοντέλα στη λίστα των compact SUV, συμπεριλαμβανομένων των BMW iX1, Mercedes-Benz EQB και Volvo XC40.

Η συνολική παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων στην κατηγορία προβλέπεται ότι θα αυξηθεί από περίπου 250.000 σε περισσότερες από 750.000 έως το 2026.

Το λανσάρισμα νέων μοντέλων με κινητήρες εσωτερικής καύσης, πολλά με υβριδικά ή plug-in υβριδικά συστήματα κίνησης, αναμένεται επίσης να ενισχύσει την κατηγορία (ορισμένα μοντέλα, συμπεριλαμβανομένων των 3008 και C4, έχουν εκτός από αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις καθώς και εκδόσεις κινητήρων εσωτερικής καύσης).

Οι παραδόσεις έχουν ήδη ξεκινήσει για το νέο CH-R της Toyota, το οποίο περιλαμβάνει για πρώτη φορά μια έκδοση PHEV παράλληλα με το πλήρως υβριδικό σύστημα κίνησης.

Peugeot E-3008

Στο δεύτερο τρίμηνο έρχεται το νέο VW Tiguan, το κορυφαίο σε πωλήσεις μεσαίο SUV του περασμένου έτους συνολικά, αν και έπεσε στην τρίτη θέση μέχρι τον Φεβρουάριο. Αργότερα φέτος, το Tiguan PHEV θα λανσαριστεί με ηλεκτρική αυτονομία σχεδόν 130 km. Τα περισσότερα PHEV πρώτης γενιάς προσφέρουν αυτονομία περίπου έως 50 km.

Άλλα αξιοσημείωτα λανσαρίσματα φέτος περιλαμβάνουν εκδόσεις με κινητήρα εσωτερικής καύσης του ΜΙΝΙ Countryman, το οποίο έχει μετακινηθεί κατηγορία για πρώτη φορά με το μοντέλο τρίτης γενιάς. Το CUPRA Terramar έρχεται επίσης φέτος, με έκδοση PHEV, καθώς και μεσαία SUV PHEV από τις μάρκες Jaecoo και Omoda της Chery.

Η υποτονική απόδοση των ηλεκτρικών οχημάτων κατά τους πρώτους δύο μήνες του τρέχοντος έτους επεκτείνεται και στα PHEV, τα οποία είχαν μερίδιο 9,6% του συνόλου μετά την πτώση των πωλήσεων κατά 13%, στις 29.199, σύμφωνα με τα προκαταρκτικά στοιχεία της Dataforce που βασίζονται στο 98% της αγοράς.

Το best-seller PHEV ήταν το Ford Kuga, με 6.600 ταξινομήσεις, μπροστά από το KIA Sportage. Οι πωλήσεις των plug-in υβριδικών SUV επηρεάστηκαν από την πτώση κατά 76% της ζήτησης για το Lynk & CO 01, το οποίο αναμένεται να αντικατασταθεί φέτος από ένα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο, και την πτώση κατά 39% των πωλήσεων για το Peugeot 3008, το οποίο αντικαθίσταται το δεύτερο τρίμηνο.

Οι βενζινοκινητήρες κυριάρχησαν με μερίδιο 45%, αφού οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 17% στις 136.684. Επίσης, κέρδισαν μερίδιο τα πλήρως υβριδικά, τα οποία σημείωσαν αύξηση 13%, με κορυφαίο το Toyota CH-R ακολουθούμενο από τις υβριδικές εκδόσεις των Hyundai Tucson, Renault Austral και Toyota Corolla Cross.

Toyota C-HR

Τα πλήρως υβριδικά αντιπροσώπευαν το ένα τέταρτο όλων των μεσαίων SUV που πωλήθηκαν τους πρώτους δύο μήνες. Οι πωλήσεις ντίζελ, από την άλλη, μειώθηκαν κατά 10% για να πάρουν μερίδιο 12%, με επικεφαλής το VW Tiguan.

Το KIA Sportage ήταν το best-seller μεσαίο SUV μέχρι τον Φεβρουάριο, με τις πωλήσεις να αυξάνονται κατά 36% σε σχέση με την ίδια περίοδο το 2023. Το Sportage και το Hyundai Tucson, που βρίσκεται στην τέταρτη θέση της γενικής κατάταξης, ενισχύθηκαν από το γεγονός ότι ήταν τα μόνα δύο μοντέλα που προσέφεραν τέσσερις διαφορετικές επιλογές μετάδοσης κίνησης: βενζίνη, υβριδικό, PHEV και ντίζελ. Η KIA θα προσθέσει δύο επιλογές EV στην κατηγορία – τα EV5 και EV4 – το 2025.

Ο περσινός νικητής, το VW Tiguan, έπεσε στη δεύτερη θέση, αφού οι πωλήσεις υποχώρησαν εν αναμονή της αντικατάστασης του μοντέλου το δεύτερο τρίμηνο. Οι κινητήρες του νέου Tiguan περιλαμβάνουν ντίζελ, βενζίνη και ένα PHEV με ηλεκτρική αυτονομία 129 km.

Οι συνολικές πωλήσεις στην κατηγορία των μεσαίων SUV ξεπέρασαν τις 300.000, αυξημένες κατά 6,6% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, αλλά ακόμα κάτω από εκείνες των Β-SUV, που παραμένει η μεγαλύτερη κατηγορία της Ευρώπης.

Volkswagen Tiguan

Η περιορισμένες αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις σε μια τόσο βασική κατηγορία αντικατοπτρίζει το γεγονός ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες αρχικά έδωσαν προτεραιότητα στις πωλήσεις μεγαλύτερων αμιγώς ηλεκτρικών SUV, επειδή θα μπορούσαν να πωληθούν παγκοσμίως σε αγορές όπως η Κίνα και οι ΗΠΑ που προτιμούν μεγαλύτερα μοντέλα.

Ωστόσο, με τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στις ΗΠΑ να παραμένουν υποτονικές και την Κίνα να στρέφεται προς εγχώριες μάρκες, οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες στρέφουν τώρα την προσοχή τους προς τα μεσαία SUV, καθώς οι στόχοι εκπομπών ρύπων αυστηροποιούνται ακόμα περισσότερο το 2025.

Διαβάστε ακόμη 

Aυξήσεις παροχών €500 εκατ. σε συνταξιούχους και αγρότες το 2025

Η τεχνητή νοημοσύνη φέρνει επανεκκίνηση στο ελληνικό Δημόσιο – Τα έργα των δεκάδων εκατ. και οι εταιρείες

«Πετράκης»: Άλλαξε χέρια ένα κέντρο της αγοράς υποδημάτων στην Αθήνα (pics)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version