Σύμφωνα με δηλώσεις στελεχών της υπάρχουν σοβαρές πιθανότητες η Ferrari να κλείσει σύντομα το βιβλίο παραγγελιών για το πρώτο της τετράθυρο μοντέλο παραγωγής, την Purosangue, λόγω της τεράστιας ζήτησης.
«Υπάρχει σοβαρό ενδεχόμενο να μην μπορέσουμε να ικανοποιήσουμε τη ζήτηση και ίσως χρειαστεί να κλείσουμε την παραγγελιοληψία πολύ σύντομα», δήλωσε ο επικεφαλής εμπορικός και μάρκετινγκ της Ferrari, Enrico Galliera, σε μια προεπισκόπηση των μέσων ενημέρωσης του Purosangue στα κεντρικά γραφεία της εταιρείας.
Ο Galliera αρνήθηκε να πει πόσες προπαραγγελίες είχε λάβει η Ferrari πριν από την επίσημη παρουσίαση της Purosangue, εχθές Τρίτη, όταν άνοιξαν επίσημα οι παραγγελίες. Είπε ότι η ζήτηση για την Purosangue των 390.000 ευρώ ξεπέρασε τις προσδοκίες της Ferrari.
Τα μοντέλα περιορισμένης έκδοσης κανονικά εξαντλούνται πριν παρουσιαστούν δημόσια, αλλά αυτά τα μοντέλα έχουν παραγωγή μερικών δεκάδων ή εκατοντάδων μονάδων αντί για χιλιάδες ετησίως που έχουν προγραμματιστεί για την Purosangue.
Για να προστατεύσει την αποκλειστικότητα της μάρκας καθώς και τις πωλήσεις της βασικής της σειράς κουπέ και κάμπριο, η εταιρεία θα περιορίσει την παραγωγή της Purosangue σε όχι περισσότερο από το 20% της ετήσιας παραγωγής. Η εγκατεστημένη χωρητικότητα παραγωγής στο εργοστάσιο της Ferrari είναι περίπου 15.000 μονάδες, επομένως η ετήσια παραγωγή Purosangue θα φτάνει στις περίπου 3.000 μονάδες ετησίως.
Ένας κανονικός κύκλος ζωής ενός μοντέλου Ferrari είναι τέσσερα έως πέντε χρόνια, είπε ο Galliera, που σημαίνει ότι η συνολική παραγωγή του Purosangue μπορεί να κυμαίνεται μεταξύ 12.000 και 15.000 μονάδων. Ο Galliera είπε ότι η Ferrari άρχισε να λαμβάνει σημαντικό αριθμό προπαραγγελιών τον Σεπτέμβριο του 2018, όταν η εταιρεία ανακοίνωσε ότι η Purosangue θα έβγαινε στην παραγωγή.
Αλλά τον περασμένο Μάιο, όταν η Ferrari ανακοίνωσε ότι η Purosangue επρόκειτο να έχει V12 κινητήρα, οι προπαραγγελίες «εκτοξεύτηκαν», όπως είπε ο Galliera. Η Ferrari περίμενε ότι η Purosangue θα προσέλκυε τεράστια ζήτηση και αποφάσισε να περιορίσει την παραγωγή της για να αποφύγει την «μονοκαλλιέργεια». Τα SUV έχουν γίνει best-seller σε ανταγωνιστές όπως η Aston Martin, η Bentley και η Lamborghini.
«Είμαστε αφοσιωμένοι στους πελάτες μας και παρά τη ζήτηση θα διατηρήσουμε τον έλεγχο του όγκου, κάτι που είναι συνεπές με το DNA μας, με την αποστολή του ιδρυτή μας, που είναι να παραμείνουμε μια αποκλειστική μάρκα. Και ο μόνος τρόπος να παραμείνουμε αποκλειστικοί είναι να ελέγχουμε τη ζήτηση και την προσφορά», είπε ο Galliera. Αρνήθηκε να πει πόσες παραγγελίες Purosangue προέρχονται από νέους πελάτες στη Ferrari, αλλά επιβεβαίωσε ότι οι υπάρχοντες πελάτες θα λάβουν πρώτοι τα αυτοκίνητά τους.
Η Purosangue προσελκύει μεγάλο αριθμό προπαραγγελιών από νέους αγοραστές στη Ferrari, είπε ο Galliera, επειδή «είναι λιγότερο τρομακτική. Μπορείς να οδηγείς με την οικογένεια, με τα παιδιά, με τους φίλους, οπότε ανοίγει μια μεγάλη ευκαιρία για Ferrari.»
Το τίμημα, εκτός από το εξαιρετικά υψηλό κόστος φυσικά, είναι ότι αυτοί οι νέοι πελάτες θα πρέπει να περιμένουν περισσότερο από αυτούς που είναι ήδη και επιθυμούν να αγοράσουν και μία Purosangue. «Κάθε κάτοχος Ferrari θέλει να έχει μία Purosangue και πρέπει να τον ανταμείψουμε, καθώς είναι αυτοί που έκαναν τη Ferrari αυτό που είναι σήμερα», είπε χαρακτηριστικά ο Galliera.
Διαβάστε ακόμη:
Χάμες Ροντρίγκες: Οι business του Κολομβιανού νέου σούπερ σταρ του Ολυμπιακού