Οποιαδήποτε καθυστέρηση στους στόχους εκπομπών ρύπων της ΕΕ για το 2025 θα σημαίνει μόνο ότι οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες θα μείνουν ακόμα πιο πίσω από τους αντιπάλους τους από την Κίνα, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Stellantis, Carlos Tavares, στην έκθεση αυτοκινήτου του Παρισιού αυτή την εβδομάδα.
Ορισμένες ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένων των Renault και Volkswagen, καθώς και η ένωση των ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών ACEA, προέτρεψαν την Ευρωπαϊκή Ένωση να επανεξετάσει, να αναστείλει ή να τροποποιήσει τους στόχους εκπομπών ρύπων του 2025, οι οποίοι είναι περίπου 15% αυστηρότεροι από τους ισχύοντες, επειδή η αγορά ηλεκτρικών οχημάτων έχει επιβραδυνθεί σημαντικά.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες που χάνουν τον στόχο τους αντιμετωπίζουν πρόστιμο 95 ευρώ ανά γραμμάριο ανά όχημα. Πρόσφατες εκτιμήσεις αναφέρουν ότι η βιομηχανία αντιμετωπίζει συνολικά πρόστιμα ύψους 15 δισεκατομμυρίων ευρώ με βάση τα τρέχοντα στοιχεία εκπομπών και τις πωλήσεις ηλεκτροκίνητων (πλήρως ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών) αυτοκινήτων.
Ο Tavares, πρώην πρόεδρος της ACEA, δήλωσε ότι η Stellantis είναι έτοιμη για τους νέους στόχους, οι οποίοι μεταφράζονται περίπου σε μερίδιο αγοράς EV 20 έως 25%. Τα ηλεκτρικά οχήματα αποτελούν σήμερα λιγότερο από το 15% της ευρωπαϊκής αγοράς.
«Θα συμμορφωθούμε χωρίς την αγορά πιστώσεων», δήλωσε ο Tavares στις 15 Οκτωβρίου στη Σύνοδο Κορυφής του Παρισιού για την Αυτοκινητοβιομηχανία που πραγματοποιήθηκε στο περιθώριο της έκθεσης αυτοκινήτου του Παρισιού. Αναφερόταν στην επιλογή των αυτοκινητοβιομηχανιών να ομαδοποιούν τις εκπομπές τους.
Ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Renault, Luca de Meo, δήλωσε ότι θα ήταν ανοιχτός στην αγορά πιστώσεων εάν αυτό σήμαινε την αποφυγή προστίμων. Είπε στη σύνοδο κορυφής ότι ο στόχος εκπομπών για το 2025 θα «μας αναγκάσει να κάνουμε πράγματα που δεν πρέπει να κάνουμε», συμπεριλαμβανομένης της ώθησης των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων και της συγκράτησης της παραγωγής αυτοκινήτων εσωτερικής καύσης.
Ο De Meo, ο CEO του BMW Group, Oliver Zipse, ο CEO της Valeo, Christophe Perillat και ο Tavares ήταν μεταξύ των ομιλητών στη σύνοδο κορυφής, μαζί με τους CEO της Total Energy, της γαλλικής εταιρείας τηλεπικοινωνιών Orange και τον John Bozzella, πρόεδρο του παγκόσμιου ομίλου κατασκευαστών αυτοκινήτων OICA.
Ο Tavares και άλλοι ομιλητές ανέφεραν ότι η Ευρώπη αντιμετωπίζει ένα χάσμα ανταγωνιστικότητας με τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες έχουν καθετοποιήσει την αλυσίδα εφοδιασμού EV από πρώτες ύλες έως μπαταρίες και ηλεκτρικούς κινητήρες.
«Η σκληρή πραγματικότητα είναι ότι οι Κινέζοι αντίπαλοί μας κατασκευάζουν ηλεκτρικά οχήματα με κόστος κατά ένα τρίτο χαμηλότερο από ό, τι εμείς», δήλωσε ο Tavares. «Πρέπει να αναβαθμίσουμε την ικανότητά μας . Κάθε δευτερόλεπτο που καθυστερούμε είναι χρόνος που χάνουμε για να βελτιωθούμε».
Ο De Meo, μιλώντας νωρίτερα, δήλωσε ότι οι κινεζικές μάρκες μπορούν να αναπτύξουν ένα αυτοκίνητο σε δύο χρόνια, ένα χρονικό διάστημα που παλιότερα «θα αδύνατο». «Αλλά ξέρουμε τι πρέπει να κάνουμε τώρα», είπε. «Αυτός είναι ένας αγώνας από τον οποίο δεν θα ξεφύγουμε».
Ο Tavares δήλωσε ότι η Stellantis είχε αποκτήσει εικόνα για το πώς οι κινεζικές μάρκες αναπτύσσουν ηλεκτρικά οχήματα μέσω της αγοράς μεριδίου 20% στη Leapmotor. «Μπορούμε να δούμε ότι αν θέλεις να πολεμήσεις εναντίον των Κινέζων χρειάζεσαι την ίδια δομή κόστους. Δεν είναι επιστημονική φαντασία. Μπορούμε να το κάνουμε».
Εκτός από τον ανταγωνισμό, ο Tavares δήλωσε ότι υπάρχει «ηθική» ευθύνη να διατηρηθούν οι στόχοι εκπομπών για το 2025, καθώς και η εντολή της ΕΕ για από το 2035 μόνο αυτοκίνητα μηδενικών εκπομπών μπορούν να πωληθούν.
«Ναι, το 2025 θα είναι μια δύσκολη χρονιά για εμάς, αλλά τι είναι μια δύσκολη χρονιά σε σύγκριση με το γεγονός ότι ο πλανήτης μας φλέγεται», είπε, αναφέροντας τις πρόσφατες πλημμύρες, τις πυρκαγιές και τους τυφώνες, συμπεριλαμβανομένων των ανεξέλεγκτων πυρκαγιών στην πατρίδα του, την Πορτογαλία, που είχαν κάψει 320.000 στρέμματα δασικής έκτασης. «Πού είναι η ηθική ευθύνη, πού είναι το θάρρος μας;» αναρωτήθηκε.
Εάν οι αυτοκινητοβιομηχανίες πρέπει να πιέσουν για να πιάσουν το 25% των πωλήσεων EV προκειμένου να πιάσουν τον στόχο εκπομπών ρύπων αλλά αποκομίζοντας χαμηλότερα κέρδη, «αυτό είναι οριακό σε σύγκριση με το πρόβλημα που πρέπει να λύσουμε», δήλωσε ο Tavares.
«Αν σταματήσουμε όχι μόνο δεν αντιμετωπίζουμε τις ηθικές μας ευθύνες, αλλά από επιχειρηματική άποψη, μένουμε πίσω στην κούρσα με τους Ασιάτες, πράγμα που σημαίνει ότι τελειώσαμε», είπε.
Διαβάστε ακόμη
Ο Ελληνας πίσω από το νέο super market Athena στη Νέα Υόρκη
O παράδεισος των σπάνιων αρωμάτων βρίσκεται στο ξενοδοχείο King George
ΠΝΟ: 48ωρη απεργία στα λιμάνια Τρίτη – Τετάρτη
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα