search icon

Αυτοκίνητο

Η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου συνεχίζει να μειώνεται

Οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ευρώπη μειώθηκαν και τον Σεπτέμβριο. Είναι η πρώτη συνεχόμενη μηνιαία πτώση εδώ και περισσότερα από δύο χρόνια.

Οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ευρώπη συνεχίζουν να μειώνονται, καθώς η οικονομία της περιοχής παραμένει στάσιμη και οι καταναλωτές περιορίζουν τις δαπάνες. Όπως ανέφερε ο σύνδεσμος ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών ACEA, οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στις αγορές της ΕΕ, της ΕΖΕΣ και του Ηνωμένου Βασιλείου μειώθηκαν κατά 4,2% σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν, σε 1,12 εκατομμύρια μονάδες.

Τα κέρδη στις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων δεν ήταν αρκετά για να αντισταθμίσουν τις μειώσεις των μοντέλων με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες δυσκολεύονται να βελτιώσουν τις πωλήσεις στην εγχώρια αγορά τους, καθώς η παρατεταμένη ύφεση και τα υψηλότερα επιτόκια μειώνουν τις δαπάνες.

Η Stellantis σημείωσε μία από τις μεγαλύτερες πτώσεις, με τις ταξινομήσεις να πέφτουν κατά 26%. Ενώ οι πωλήσεις αυξήθηκαν ελαφρώς στο Ηνωμένο Βασίλειο και την Ισπανία, μειώθηκαν στη Γερμανία, τη Γαλλία και την Ιταλία, επηρεάζοντας αρνητικά τις συνολικές παραδόσεις σε ολόκληρη την Ευρώπη.

Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων ανέκαμψαν τον Σεπτέμβριο, ένα ευπρόσδεκτο σημάδι για τη βιομηχανία που έχει δει τη ζήτηση για αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα να μειώνεται μετά την απόσυρση των επιδοτήσεων από τις κυβερνήσεις πέρυσι.

Οι παραδόσεις ηλεκτρικών οχημάτων αυξήθηκαν κατά 24% στο Ηνωμένο Βασίλειο, όπου οι αυτοκινητοβιομηχανίες κάνουν μεγάλες εκπτώσεις για να προσπαθήσουν να συμμορφωθούν με την εντολή της κυβέρνησης για πωλήσεις οχημάτων μηδενικών εκπομπών.

Στη Γερμανία, όπου η κυβέρνηση συζητά τις δυνατότητες νέων κινήτρων, οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων αυξήθηκαν κατά 8,7%, παρά το γεγονός ότι πλέον δεν υπάρχουν επιδοτήσεις.

Βέβαια από την αρχή της χρονιάς, οι πωλήσεις EV στην Ευρώπη έχουν μειωθεί κατά 2,6%. Οι προοπτικές περιπλέκονται από τους προγραμματισμένους τιμωρητικούς δασμούς στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα ύψους έως και 45%, οι οποίοι έχουν προγραμματιστεί να τεθούν σε ισχύ τις επόμενες εβδομάδες.

Η ΕΕ και η Κίνα έχουν δεσμευτεί να εργαστούν προς μια εναλλακτική συμφωνία που θα αποφύγει την ανάγκη για δασμούς και ο Γερμανός καγκελάριος, Όλαφ Σολτς, επανέλαβε την αντίθεσή του στους δασμούς πριν από λίγες ημέρες.

Με τους καταναλωτές να διστάζουν εξαιτίας του υψηλού κόστους αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, οι μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες της Ευρώπης προσπαθούν τώρα να αναζωογονήσουν τις πωλήσεις με την κατασκευή φθηνότερων ηλεκτρικών μοντέλων.

Η Renault παρουσίασε το νέο R5 αξίας 25.000 ευρώ την περασμένη εβδομάδα, ενώ η Stellantis άρχισε να πουλάει το Citroen e-C3 με τιμή 23.300 ευρώ στα μέσα Σεπτεμβρίου.

Από την άλλη πλευρά, η μεγαλύτερη ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, ο όμιλος Volkswagen, εξετάζει το ενδεχόμενο κλεισίματος εργοστασίων στη Γερμανία λόγω της μείωσης της ζήτησης.

Μια πανευρωπαϊκή κάμψη των ηλεκτρικών οχημάτων αυξάνει τον κίνδυνο για αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η VW, η Stellantis και η Renault να πληρώσουν πρόστιμα έως και 15 δισεκατομμυρίων ευρώ εάν δεν συμμορφωθούν με τους αυστηρότερους ευρωπαϊκούς κανόνες για τις εκπομπές ρύπων.

Διαβάστε ακόμη 

Ποσοστό στον Αστέρα Βουλιαγμένης αποκτά ο εφοπλιστής Γιώργος Προκοπίου

Κίνα: Σταθερή ανάπτυξη για τα logistics στo 9μηνο του 2024

Roller Coaster με τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Από μειώσεις 36% έως αυξήσεις 48%

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα

Exit mobile version