search icon

Αυτοκίνητο

Οι ευρωπαϊκές μάρκες επιδοτούν τους Kινέζους αντιπροσώπους καθώς οι πωλήσεις τους πέφτουν

Οι premium ευρωπαϊκές μάρκες πληρώνουν στους Κινέζους αντιπροσώπους τους εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ για να τους κρατήσουν φερέγγυους, καθώς η ζήτηση μειώνεται απότομα εν μέσω πολέμου τιμών στη χώρα.

Η BMW δήλωσε ότι ξόδεψε τριψήφιο νούμερο εκατομμυρίων ευρώ για να επιδοτήσει το δίκτυο λιανικής πώλησης στην Κίνα και οι Mercedes-Benz και JLR λένε επίσης ότι έχουν υποστηρίξει οικονομικά τους αντιπροσώπους εκεί.

«Υπήρξαν πολύ μεγάλες εκπτώσεις και υπεράριθμα αποθέματα στους πωλητές λιανικής και αυτό οδήγησε σε μια σειρά καταρρεύσεων στα δίκτυα λιανικής πώλησης στην Κίνα», δήλωσε ο Richard Molyneux, CFO της JLR.

Η Κίνα είναι μια κρίσιμη αγορά για τις μάρκες πολυτελείας της Ευρώπης και υπήρξε η πηγή μεγάλου μέρους των κερδών τους τα τελευταία χρόνια, αλλά η χαμηλότερη ζήτηση και οι υψηλότερες εκπτώσεις εκεί μείωσαν τα συνολικά περιθώρια κέρδους το τρίτο τρίμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου.

Οι παραδόσεις τρίτου τριμήνου της BMW στην Κίνα υποχώρησαν κατά 30%, στις 147.839, συγκριτικά με την ίδια περίοδο το 2023, ενώ το συνολικό περιθώριο κέρδους της βαυαρικής εταιρείας τους τελευταίους τρεις μήνες υποχώρησε στο 2,6% από 10,9% τους προηγούμενους τρεις μήνες. Η BMW αιτιολογεί την πτώση στην μείωση εμπιστοσύνης των καταναλωτών στην Κίνα, μέρος της οποίας πυροδοτήθηκε και από την ανάκληση οχημάτων με δυνητικά ελαττωματικό σύστημα πέδησης.

Οι λιανικές πωλήσεις της JLR το τρίτο τρίμηνο μειώθηκαν κατά 17% στην Κίνα. στις 22.785, συμβάλλοντας εν μέρει στη μείωση του περιθωρίου κέρδους της στο 5,1% από 8,9% τον προηγούμενο μήνα. «Αυτό που με ανησυχεί περισσότερο είναι η Κίνα», δήλωσε ο Molyneux.

Το περιθώριο κέρδους τρίτου τριμήνου της Mercedes-Benz μειώθηκε στο 5,7% από 10,3% το ίδιο τρίμηνο του προηγούμενου έτους. Σχεδόν το μισό αυτής της πτώσης προήλθε από «τις επιπτώσεις της εκκαθάρισης των μετοχών EV και της οικονομικής υποστήριξης των αντιπροσώπων στην Κίνα», σύμφωνα με τον CFO της εταιρείας, Harald Wilhelm.

Οι πωλήσεις της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας στην Κίνα μειώθηκαν κατά 10% τους πρώτους εννέα μήνες, στις 512.200. Τα κορυφαία μοντέλα υψηλών κερδών, συμπεριλαμβανομένων των S-Class και GLS, ήταν μεταξύ εκείνων που επηρεάστηκαν περισσότερο, υποχωρώντας κατά 12% παγκοσμίως, «κυρίως λόγω υποτονικής ζήτησης της αγοράς στην Ασία», ανέφερε η εταιρεία σε οικονομική της έκθεση.

Η Audi δεν ανακοίνωσε τριμηνιαία αποτελέσματα, αλλά δήλωσε ότι οι πωλήσεις τους πρώτους εννέα μήνες στην Κίνα μειώθηκαν κατά 8,6%, στις 479.496. Περιέγραψε την αγορά ως «πρόκληση» στην εννεάμηνη έκθεσή της.

Συνολικά, η premium αγορά στην Κίνα μειώθηκε κατά 8,5%, στα 1,9 εκατομμύρια, τους πρώτους εννέα μήνες, σύμφωνα με στοιχεία της Ένωσης Επιβατικών Αυτοκινήτων της Κίνας, η οποία σε έκθεσή της αναφέρει ότι περίπου 2.000 αντιπροσωπείες αναμένεται να κλείσουν φέτος.

Περισσότεροι από τους μισούς αντιπροσώπους που ερωτήθηκαν κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους δήλωσαν ότι θα είναι θα έχουν ζημίες φέτος, αριθμός αυξημένος κατά 7,3% από το προηγούμενο έτος.

Η Ένωση κατηγόρησε τις αυτοκινητοβιομηχανίες ότι απέτυχαν να μειώσουν την παραγωγή για να την προσαρμόσουν με τις συνθήκες της αγοράς. «Προς το παρόν, η ανεπαρκής ζήτηση έχει γίνει το μεγαλύτερο πρόβλημα στην αγορά αυτοκινήτων», ανέφερε ήδη από τον περασμένο Αύγουστο.

Για παράδειγμα το μεγαλύτερο κατάστημα της Audi στην Tianjin, μια μεγάλη πόλη κοντά στο Πεκίνο, σταμάτησε πρόσφατα τη λειτουργία του, αφού ένας μακροπρόθεσμος τραπεζικός εταίρος απέσυρε τη χρηματοδότηση.

Μία από τις πιο σημαντικές αποτυχίες αντιπροσώπων είναι το πρώτο λεγόμενο κατάστημα «5S» της BMW, το Beijing Xingdebao. Οι μεγάλοι αντιπρόσωποι στην Κίνα ονομάζονται συνήθως «καταστήματα 4S» για την ικανότητά τους να προσφέρουν πωλήσεις, σέρβις, ανταλλακτικά και έρευνες ή σχόλια πελατών.

Το κατάστημα έγινε πρωτοσέλιδο όταν άνοιξε το 2012 προσθέτοντας ένα πέμπτο «S» για τη βιωσιμότητα, με προσαρτημένες ανεμογεννήτριες και ηλιακούς συλλέκτες για την παραγωγή μέρους της ηλεκτρικής ενέργειας. Το κατάστημα Xingdebao 5S του Πεκίνου έκλεισε μαζί με άλλα καταστήματα που διαχειρίζεται ο όμιλος αντιπροσωπειών GA Holding που είναι εισηγμένος στο Χονγκ Κονγκ.

Η BMW δήλωσε ότι υποστηρίζει τους αντιπροσώπους με πρόσθετη χρηματοδότηση. Όπως δήλωσε πρόσφατα ο CFO της BMW, Walter Mertl: «πολλά καταστήματα είναι επί του παρόντος ζημιογόνα, αλλά δεν είναι μόνο η κερδοφορία, αλλά και η ρευστότητα.

Η αύξηση των πτωχεύσεων αναγκάζει τις τράπεζες να γίνουν πιο επιφυλακτικές, επιδεινώνοντας την κατάσταση για όσες παραμένουν. «Αυτή η αφερεγγυότητα τείνει να έχει αλυσιδωτές επιπτώσεις στην επιθυμία του τραπεζικού συστήματος να χρηματοδοτήσει τους υπόλοιπους διανομείς», δήλωσε ο Molyneux.

Η Mercedes-Benz θα συνεχίσει να προσφέρει παρόμοια επίπεδα στήριξης στους αντιπροσώπους της και το τέταρτο τρίμηνο, δήλωσε ο Wilhelm. Τους προειδοποίησε ωστόσο «κάνουν την εργασία τους» όσον αφορά την επίτευξη αποτελεσματικότητας και τη μείωση του αποτυπώματός τους για να γίνουν αυτοσυντηρούμενοι μεσοπρόθεσμα. Επεσήμανε μάλιστα ότι η Mercedes-Benz δεν αναμένει να συνεχίσει να υποστηρίζει τους αντιπροσώπους το 2025.

Οι premium μάρκες της Ευρώπης σύρονται όλο και περισσότερο στον πόλεμο τιμών στην Κίνα, γεγονός που τις αναγκάζει να κάνουν μεγάλες εκπτώσεις, ειδικά στα φθηνότερα μοντέλα. Η JLR δήλωσε ότι τα μοντέλα που επηρεάζονται περισσότερο είναι τα Range Rover Evoque και Land Rover Discovery Sport, τα οποία κατασκευάζονται στην Κίνα.

«Στον μαζικό τομέα της αγοράς, τα πράγματα είναι πραγματικά δυσάρεστα», δήλωσε ο Molyneux, προσθέτοντας ότι «δεν είναι ακόμα τόσο δυσάρεστα ακόμα στις κατηγορίες όπου παίζουμε πραγματικά και στις οποίες βασιζόμαστε για την κερδοφορία μας». Αντιπρόσωποι της JLR στην Κίνα αναφέρουν ότι μόνο τα μοντέλα Range Rover και Defender ήταν κερδοφόρα για αυτούς.

Καθώς η κινεζική αγορά μετατοπίζεται προς τα αμιγώς ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά οχήματα, οι αγοραστές προτιμούν όλο και περισσότερο τις εγχώριες μάρκες και ωθούν τις ευρωπαϊκές premium μάρκες προς το τέλος της εποχής των πολυτελών μοντέλων με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

«Στις χαμηλότερες κατηγορίες, υπάρχει σίγουρα πολύ ισχυρός ανταγωνισμός από τα νέα πιο μικρά EV που επηρεάζουν τη διαθέσιμη αγορά για οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Στην κορυφή, δεν υπάρχει ακόμα ιδιαίτεριο πρόβλημα», δήλωσε ο Molyneux.

Διαβάστε ακόμη

Κρυπτονομίσματα: Η στήριξη του Τραμπ στα οδηγεί το bitcoin «μια ανάσα» πριν τα $100.000 (γράφημα)

Airbnb: Πώς η Βαρκελώνη έφτασε σε ρεκόρ κλειστών ακινήτων και σε εκτόξευση ενοικίων

Πώς η καθιστική καθημερινότητα μειώνει το προσδόκιμο ζωής μας

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα

Exit mobile version