Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες ζητούν «επείγουσα δράση» πριν από τους στόχους εκπομπών του 2025 που θα μπορούσαν ενδεχομένως να κοστίσουν δισεκατομμύρια ευρώ σε πρόστιμα για ορισμένες από αυτές, σε μια εποχή που η βιομηχανία αντιμετωπίζει απότομη επιβράδυνση της ζήτησης ηλεκτρικών οχημάτων.
Η ACEA δεν ζήτησε τη χρήση κανονισμού έκτακτης ανάγκης για να καθυστερήσει τους κανόνες της ΕΕ που στοχεύουν σε εκπομπές CO2 στόλου 95 g/km ανά όχημα κατά δύο χρόνια, μια επιλογή ωστόσο που εξετάζεται σύμφωνα με σχέδιο πρότασης που έλαβε το Bloomberg News την περασμένη εβδομάδα.
Ο Luca de Meo, πρόεδρος της ACEA και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Renault, μίλησε για την ανάγκη ευελιξίας στην εφαρμογή αυστηρότερων κανόνων, λέγοντας ότι θα μπορούσαν να αναγκάσουν τη βιομηχανία είτε να περικόψει την παραγωγή περίπου δύο εκατομμυρίων αυτοκινήτων είτε να εκτεθεί σε πρόστιμα που θα μπορούσαν να φτάσουν περίπου τα 15 δισεκατομμύρια ευρώ.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες της Ευρώπης, παίζουν τον ρόλο τους στη μετάβαση «αλλά δυστυχώς, τα άλλα απαραίτητα στοιχεία για αυτή τη συστημική αλλαγή δεν έχουν μπει στη θέση τους», ανέφεραν στη δήλωση.
Ο διευθύνων σύμβουλος του VW Group, Oliver Blume, επικεφαλής της μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας της Ευρώπης, ζήτησε την προσαρμογή του στόχου για το 2025. «Δεν έχει νόημα ότι η βιομηχανία πρέπει να πληρώσει πρόστιμα όταν δεν υπάρχουν οι συνθήκες πλαισίου για την αύξηση των ηλεκτρικών οχημάτων», δήλωσε στους επενδυτές τον Μάρτιο.
Αντίθετα, ο διευθύνων σύμβουλος της Stellantis, Carlos Tavares, ο οποίος διευθύνει τη δεύτερη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στην Ευρώπη μετά τον όμιλο Volkswagen, δήλωσε ότι οι στόχοι θα πρέπει να παραμείνουν σε ισχύ.
«Τώρα, είμαστε λίγους μήνες πριν ξεκινήσει ο αγώνας και κάποιος λέει, “κρατηθείτε, αλλάξτε τους κανόνες”», δήλωσε ο Tavares σε δημοσιογράφους στο Τορίνο στις 17 Σεπτεμβρίου. Ακόμη και αν υπάρξει καθυστέρηση, είπε, «το ζήτημα της υπερθέρμανσης του πλανήτη είναι ακόμα εδώ». Μια πρόσφατη ανάλυση από την Dataforce διαπίστωσε ότι η VW και η Ford κινδυνεύουν περισσότερο να χάσουν τους στόχους τους για το 2025.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες της Ευρώπης αντιμετωπίζουν μια απότομη πτώση της ζήτησης ηλεκτρικών οχημάτων, κυρίως αφότου πολλές ευρωπαϊκές κυβερνήσεις μείωσαν ή κατάργησαν τα κίνητρα απόκτησης ηλεκτρικού, ενώ την ίδια στιγμή οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες επεκτείνονται όλο και περισσότερο στην περιοχή.
Από τον Ιανουάριο έως τον Ιούλιο, τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα αποτελούσαν το 12,5% των ταξινομήσεων νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ, σύμφωνα με στοιχεία της ACEA, πολύ κάτω από το επίπεδο που απαιτείται για τη συμμόρφωση με τους αυστηρότερους κανόνες εκπομπών.
Οι εξελίξεις ασκούν πίεση στην προθεσμία της ΕΕ να απαγορεύσει τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης από το 2035, με τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες να είναι διχασμένες σχετικά με την πορεία προς τα εμπρός ενόψει των επικείμενων νέων κανόνων.
«Είμαστε έτοιμοι να συζητήσουμε ένα πακέτο βραχυπρόθεσμης ανακούφισης για τους στόχους CO2 του 2025 για αυτοκίνητα και φορτηγά», ανέφερε η ACEA στην ανακοίνωση.
Διαβάστε ακόμη
UBS: Γιατί το επενδυτικό «story» στις ελληνικές τράπεζες είναι ισχυρό (γραφήματα)
Ισπανία: Απάτη σε βάρος δυο γυναικών μέσω… Μπραντ Πιτ – Πώς τους ξάφρισαν €325.000
Απόφαση Χατζηδάκη για ταξί: Υποχρεωτικά τα ειδικά σήματα για τα POS εντός 5 εβδομάδων (pics)
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα