search icon

Αυτοκίνητο

Η ΕΕ προσπαθεί να μειώσει την εξάρτηση από την Κίνα για κατασκευή μπαταριών EV

Οι κατασκευαστές μπαταριών EV που βασίζονται σε κινεζικά εξαρτήματα κινδυνεύουν να αποκοπούν από επιδοτήσεις ύψους ενός δισεκατομμυρίου ευρώ, καθώς η Ευρωπαϊκή Ένωση στοχεύει να ενισχύσει τις δικές της αλυσίδες παραγωγής και εφοδιασμού.

Σε διαγωνισμούς για επιχορηγήσεις κατασκευής μπαταριών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δήλωσε ότι θα ευνοήσει εκείνα τα έργα που προμηθεύονται λιγότερες από τις καθόδους, τις ανόδους και τα ενεργά υλικά τους από την Κίνα. Θα απαιτήσει επίσης μεταφορά τεχνογνωσίας: τα νέα διπλώματα ευρεσιτεχνίας που προέρχονται από τα βραβευθέντα έργα θα πρέπει να καταχωρούνται στα κράτη μέλη της ΕΕ.

Σε δύο άλλες πρωτοβουλίες που ανακοινώθηκαν για τη χρηματοδότηση τεχνολογιών μηδενικού ισοζυγίου ρύπων και έργων πράσινου υδρογόνου, η ΕΕ συμπεριέλαβε επίσης κριτήρια που θα ωφελήσουν τους εγχώριους παραγωγούς.

Η κίνηση είναι σύμφωνη με μια ευρύτερη πολιτική προτεραιότητα για τη διατήρηση της μεταποίησης εντός της Ευρώπης, καθώς η περιοχή υφίσταται μια άνευ προηγουμένου οικονομική αναμόρφωση για τον περιορισμό των αερίων του θερμοκηπίου έως το 2050.

«Και οι τρεις προσκλήσεις περιλαμβάνουν νέα κριτήρια ανθεκτικότητας για την τόνωση της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας», δήλωσε η Teresa Ribera, η νέα εκτελεστική αντιπρόεδρος της Επιτροπής, αρμόδια για την καθαρή μετάβαση. «Οι επιδοτήσεις για μπαταρίες και η δημοπρασία τράπεζας υδρογόνου θα περιλαμβάνουν επίσης ειδικά κριτήρια ανθεκτικότητας για την προστασία της Ευρώπης από την εξάρτηση από έναν μόνο προμηθευτή».

Σε έναν διαγωνισμό ύψους 1,2 δισεκατομμυρίων ευρώ με στόχο την τόνωση της παραγωγής υδρογόνου, τα νικητήρια έργα θα πρέπει να περιορίσουν την προμήθεια στοίβων ηλεκτρολυτών από την Κίνα σε όχι περισσότερο από το 25% της συνολικής χωρητικότητας, σύμφωνα με τις κατευθυντήριες γραμμές που δημοσιεύθηκαν νωρίτερα φέτος.

Στο πλαίσιο πρόσκλησης υποβολής προτάσεων ύψους 2,4 δισ. ευρώ για τη χρηματοδότηση τεχνολογιών μηδενικού ισοζυγίου, τα κριτήρια επιλογής περιλαμβάνουν αξιολόγηση του κατά πόσον ένα έργο μπορεί να μειώσει την προμήθεια κρίσιμων πρώτων υλών ή εξαρτημάτων από χώρες από τις οποίες εξαρτάται η ΕΕ.

Μέχρι σήμερα η ΕΕ βασίζεται υπερβολικά πολύ στην Κίνα για τεχνολογίες, συμπεριλαμβανομένων των ηλιακών συλλεκτών και των εξαρτημάτων τους.

Διαβάστε ακόμη

Πλειστηριασμοί: Πώς «μοσχοπουλήθηκε» ένα από τα φιλέτα της Βουλιαγμένης (pics)

Ελληνικό: Μειώνεται η παραλία του Αγίου Κοσμά αφαιρούνται 83 σκάφη από την  τουριστική μαρίνα

Κίνα: Απόλυτη κυριαρχία στη ναυπηγική βιομηχανία με το 65% των παγκόσμιων παραγγελιών

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα

Exit mobile version