Η Γερμανία χρειάζεται περισσότερους ξένους εργαζομένους και πιο αποτελεσματικές πολιτικές για την ενσωμάτωσή τους στην αγορά εργασίας εάν η χώρα θέλει να αποτρέψει την κατάρρευση των συστημάτων κοινωνικής ασφάλισής της στο μέλλον, δήλωσε η Continental.
«Ο αντίκτυπος της δημογραφικής αλλαγής, του μηδενισμού των εκπομπών άνθρακα και της ψηφιοποίησης είναι τεράστιος», δήλωσε σε δήλωση η Ariane Reinhart, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Continental που είναι αρμόδια για τις ανθρώπινες σχέσεις και τη βιωσιμότητα.
«Η ανισορροπία στην αγορά εργασίας δεν θέτει σε κίνδυνο μόνο το γενικό βιοτικό επίπεδο στη Γερμανία. Τα κοινωνικά μας συστήματα απειλούνται επίσης με κατάρρευση».
Η Continental χρειάζεται 2.500 εξειδικευμένο προσωπικό μόνο στη Γερμανία φέτος, ιδιαίτερα στους τομείς της τεχνολογίας πληροφοριών και της εφοδιαστικής αλυσίδας.
«Η χώρα πρέπει να χαλαρώσει τη γραφειοκρατία και να αναπτύξει ένα σχέδιο για την ελεγχόμενη μετανάστευση αλλοδαπών εργαζομένων, καθώς και την κατάρτιση των ατόμων που αναζητούν εργασία στη Γερμανία πιο γρήγορα από ό,τι στο παρελθόν», είπε η Reinhart.
Η γήρανση του πληθυσμού και η μείωση του αριθμού των νέων που εισέρχονται στην αγορά εργασίας σημαίνει ότι η Γερμανία θα έχει πέντε εκατομμύρια λιγότερους εργαζομένους μέχρι το τέλος της δεκαετίας, υπολόγισε τον Ιανουάριο ο Holger Schaefer, επικεφαλής οικονομολόγος στο οικονομικό ινστιτούτο IW στην Κολονία.
«Το εργατικό δυναμικό πρόκειται να συρρικνωθεί κατά περισσότερους από 300.000 ανθρώπους μόνο φέτος, εκτός εάν η μετανάστευση μπορεί να καλύψει το χάσμα», προέβλεψε.
Η Continental δεν είναι η μόνη γερμανική εταιρεία που φωνάζει για την ανάγκη εισροής ξένου προσωπικού. Για παράδειγμα, οι ελλείψεις προσωπικού στον κλάδο των αεροπορικών εταιρειών έχουν πυροδοτήσει χάος στα αεροδρόμια σε όλη τη χώρα τη στιγμή που η περίοδος των καλοκαιρινών διακοπών βρίσκεται στην κορύφωσή της, αναγκάζοντας την κυβέρνηση να προετοιμάσει ένα νομικό πλαίσιο για να επιταχύνει την πρόσληψη εργαζομένων ασφαλείας από το εξωτερικό, πολλοί από τους οποίους θα μεταναστεύσουν από την Τουρκία.
Την ίδια στιγμή, η Continental είπε ότι εξετάζει όλες τις επιλογές για τις δραστηριότητές της στη Ρωσία, συμπεριλαμβανομένης μιας ελεγχόμενης εξόδου από τη χώρα. Ο προμηθευτής είπε ότι μια έξοδος από τη Ρωσία δεν θα είχε σοβαρό αντίκτυπο στις οικονομικές του προοπτικές.
Να σημειώσουμε ότι η Continental κατατάσσεται στην 8η θέση στη λίστα του Automotive News Europe με τους 100 κορυφαίους παγκόσμιους προμηθευτές, με παγκόσμιες πωλήσεις σε αυτοκινητοβιομηχανίες ύψους 24,19 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2021.
Διαβάστε ακόμη
Κορεατικό ενδιαφέρον για επενδύσεις σε ελληνικά λιμάνια
Φυσικό αέριο: Για πλήρη διακοπή των ροών από τη Ρωσία ετοιμάζεται και η Γαλλία
FT: Η μετά-Τζόνσον Βρετανία πρέπει να γεφυρώσει τις σχέσεις με την Ε.Ε.