search icon

Αυτοκίνητο

Οι χαμηλές τιμές των μεταχειρισμένων EV αναγκάζει τις αυτοκινητοβιομηχανίες σε buy back (pics)

Οι εταιρείες μίσθωσης απαιτούν από τους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων να αγοράζουν πίσω οχήματα, για να προστατευτούν από χαμένα κέρδη στην αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων ύψους 1,2 τρισεκατομμυρίων δολαρίων.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν αρχίσει να αποζημιώνουν τις εταιρείες leasing για την προβληματική υπολειμματική αξία των μεταχειρισμένων ηλεκτρικών αυτοκινήτων, καθώς οι περικοπές τιμών της Tesla πλήττουν μια βιομηχανία που πρέπει να πουλήσει περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα ή να αντιμετωπίσει βαριά πρόστιμα.

Οι τιμές των μεταχειρισμένων ηλεκτρικών οχημάτων έπεσαν κατακόρυφα πέρυσι, καθώς η εξασθένηση της ζήτησης για νέα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα ώθησε την Tesla να μειώσει τις τιμές, αναγκάζοντας και άλλους να ακολουθήσουν το παράδειγμά της.

«Οι κατασκευαστές σήμερα πρέπει να συνεχίσουν να πωλούν ηλεκτρικά οχήματα», δήλωσε ο Tim Albertsen, CEO της Ayvens, της μεγαλύτερης εταιρείας leasing. «Στη συνέχεια, ωστόσο, χρειαζόμαστε κάποιο είδος προστασίας από τους κατασκευαστές όσον αφορά τις μελλοντικές τιμές τους».

Συνήθως, οι συμβάσεις χρηματοδοτικής μίσθωσης βασίζονται στην εκτιμώμενη υπολειμματική αξία ενός οχήματος κατά τη λήξη της σύμβασης, με πληρωμές που αποσκοπούν στην κάλυψη της απόσβεσης. Εάν η αξία πέσει περισσότερο από το αναμενόμενο, όπως συνέβη πρόσφατα για τα ηλεκτρικά οχήματα, οι εταιρείες leasing χάνουν χρήματα.

Μια σειρά από αυτοκινητοβιομηχανίες χρησιμοποιούν «βραχίονες» χρηματοδοτικής μίσθωσης, όπως η Volkswagen Financial Services, η Stellantis και η Leasys της Credit Agricole ή η Mercedes-Benz Mobility. Η Ayvens, που σχηματίστηκε από τη συγχώνευση της ALD Automotive και της LeasePlan το 2022, έχει περισσότερα από μισό εκατομμύριο ηλεκτρικά οχήματα στον στόλο της. Η εταιρεία βρίσκεται σε συνομιλίες με αυτοκινητοβιομηχανίες για να καλύψει τον κίνδυνο απόσβεσης – όπως συμφωνίες για επαναμίσθωση καλά συντηρημένων αυτοκινήτων για δεύτερη ή τρίτη φορά.

Τροφοδοτούμενα από γενναιόδωρες επιδοτήσεις και φορολογικές ελαφρύνσεις, τα εταιρικά αυτοκίνητα είναι ιδιαίτερα δημοφιλή στην Ευρώπη, με τη Volkswagen, τη Stellantis και τη BMW να ηγούνται μιας αγοράς με σχεδόν 13 εκατομμύρια παραδόσεις πέρυσι. Τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποτελούσαν σχεδόν το 16% αυτών των πωλήσεων.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες πρέπει να συμμορφωθούν με τα αυστηρότερα επίπεδα εκπομπών ρύπων ολόκληρου του στόλου ή να πληρώσουν πρόστιμα. Στην Ευρωπαϊκή Ένωση, το επιτρεπόμενο επίπεδο εκπομπών CO2 θα μειωθεί το επόμενο έτος, με τη Volkswagen να απέχει ακόμη πολύ από το να συμμορφωθεί, σύμφωνα με ανάλυση της Jato.

Ωστόσο, χωρίς σταθερή τιμολόγηση στην αγορά μεταχειρισμένων ηλεκτρικών οχημάτων, ο στόχος της Ευρώπης για σταδιακή κατάργηση των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης έως το 2035 φαίνεται όλο και λιγότερο εφικτός. Για να αποσβεστεί η πτώση των μεταχειρισμένων αξιών, τα ποσοστά μίσθωσης EV έχουν αρχίσει να αυξάνονται, ξεπερνώντας εκείνα των αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης, σύμφωνα με μελέτη του Ινστιτούτου CAR που επικεντρώθηκε στη Γερμανία.

«Δεν θα υπάρξει μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα χωρίς δομημένες και ρευστές αγορές όπου τα ηλεκτρικά οχήματα διατηρούν τις αξίες τους από δεύτερο και τρίτο χέρι», δήλωσε σε σημείωμα ο αναλυτής της Jefferies, Philippe Houchois. «Σε τελική ανάλυση, το πραγματικό κόστος ενός αυτοκινήτου είναι η διαφορά ανάμεσα στην τιμή του ως καινούριο και σε αυτή ως μεταχειρισμένο».

Αλλά και οι μεγάλοι εταιρικοί πελάτες έχουν αρχίσει να αποσύρονται. Η SAP δήλωσε αυτό το μήνα ότι θα σταματήσει να προσφέρει Tesla στους υπαλλήλους της, επειδή οι διακυμάνσεις των τιμών περιπλέκουν τον προγραμματισμό και τη διαχείριση κινδύνου.

Η απόφαση αυτή αύξησε την πίεση. Χαρακτηριστικό είναι ότι η Hertz τον Ιανουάριο αποφάσισε να «ξεφορτώσει» 20.000 ηλεκτρικά οχήματα από το στόλο της. Η μεγαλύτερη εταιρεία ενοικίασης της Ευρώπης, η Sixt, δήλωσε επίσης τον Δεκέμβριο ότι θα εγκαταλείψει την Tesla.

Σε αντιστάθμισμα, όλοι οι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων προσφέρουν πλέον εγγυήσεις επαναγοράς σε εταιρείες leasing προκειμένου να συνεχίσουν τις πωλήσεις. Αυτό από τη μια μεριά συμβάλλει στη μετατόπιση του μελλοντικού κινδύνου, αλλά και πάλι οι αυτοκινητοβιομηχανίες πρέπει να βρουν τρόπους για να προσελκύσουν αγοραστές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων σε αξιοπρεπή τιμή ή αλλιώς να διακινδυνεύσουν διαγραφές.

Η ασφαλιστική εταιρεία υπολειμματικής αξίας RVI Group με έδρα τις ΗΠΑ δήλωσε ότι είχε δει μια αύξηση της ζήτησης για την εξειδικευμένη κάλυψή της τους τελευταίους μήνες, καθώς οι πελάτες – κυρίως χρηματοπιστωτικά ιδρύματα – προσπαθούν να προστατευθούν από την πτώση των τιμών των ηλεκτρικών οχημάτων.

Το γεγονός παραμένει ότι η αγορά EV είναι εξαιρετικά στρεβλωμένη από προγράμματα κινήτρων σε όλο τον κόσμο. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την τεχνητή τροφοδότηση των πωλήσεων ή οποία ωστόσο κατακρημνίζεται στην αγορά μεταχειρισμένων.

Διαβάστε ακόμη 

Πού «σκόνταψαν» οι προβλέψεις για μεγαλύτερη ανάπτυξη – Φρένο σε έκτακτο επίδομα Πάσχα

Πλειστηριασμοί: Νέα σφυριά για ΕΝΚΛΩ και οικογένεια Κουτρουλιά (pics)

Ε9: Τέλος χρόνου για διορθώσεις – Τι να προσέξετε για να ξεφουσκώσετε τον ΕΝΦΙΑ

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version