Η κινεζική BYD ετοιμάζεται να λανσάρει στην Ευρώπη το νέο μεσαίο σεντάν Seal και το μεσαίο SUV Seal U, αλλά τα στελέχη της ισχυρίζονται ότι δεν θα καθορίσουν την επιτυχία μόνο με την επίτευξη των στόχων πωλήσεων. Το Seal θα φτάσει αργότερα φέτος, στην τιμή των 42.990 ευρώ στη Γερμανία για το βασικό μοντέλο με κίνηση στους πίσω τροχούς. Μια τετρακίνητη έκδοση θα κοστίζει 50.990 ευρώ.
Μεταξύ των ανταγωνιστών, το ανανεωμένο Tesla Model 3 ξεκινά από 45.560 ευρώ στη Γερμανία, αν και οι τιμές κυμαίνονται με εκπτώσεις. Το VW ID.5 κοστίζει 47.595 ευρώ, ενώ το επερχόμενο μεσαίο σεντάν ID.7 θα κυμαίνεται στα 50.000 ευρώ.
Η Penny Peng, διευθύντρια μάρκετινγκ της BYD Europe, περιέγραψε την τοποθέτηση της μάρκας ως «προσιτή premium», με τεχνολογία αιχμής σε προσιτή τιμή. Η BYD είναι μία από τις πολλές κινεζικές μάρκες που σχεδιάζουν να εισέλθουν στην ανταγωνιστική ευρωπαϊκή αγορά, γεγονός που προκαλεί έντονο πονοκέφαλο στα στελέχη της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας που λένε ότι δυσκολεύονται να ανταγωνιστούν τα χαμηλότερα κόστη κατασκευής της Κίνας.
Η Peng σε συνέντευξη που παραχώρησε στο Automotive News Europe στο περιθώριο της έκθεσης αυτοκινήτου IAA Mobility στο Μόναχο ισχυρίστηκες ότι το Seal είναι περισσότερο προσανατολισμένο στις επιδόσεις από ανταγωνιστές όπως το Model 3, χάρη και στην υψηλότερη στρεπτική ακαμψία της E-Platform 3.0.
Η αρχιτεκτονική εμπεριέχει την μπαταρία λιθίου-σιδήρου-φωσφορικού άλατος (LFP) χαμηλού προφίλ της BYD, μέσω της τεχνικής «cell to body», που σημαίνει ότι η μπαταρία αποτελεί δομικό μέρος του οχήματος. «Είναι πραγματικά περισσότερο σαν ένα supercar», δήλωσε h Peng. «Πουθενά δεν θα βρείτε αυτού του είδους την απόδοση σε αυτή την τιμή».
Η BYD λέει ότι η μπαταρία τύπου blade 82,5 kWh είναι πιο αποδοτική από τις μπαταρίες των ανταγωνιστών, με αποτέλεσμα υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα και μεγαλύτερη εμβέλεια. Το τετρακίνητο σεντάν Seal έχει αυτονομία (κατά WLTP) 620 km , 0-100 km/h σε 3,8” και χρόνο φόρτισης από 30-80% σε 26 λεπτά σε φορτιστή DC 150 kW. Το Seal U φτάνει το επόμενο έτος. Οι τιμές του δεν έχουν ανακοινωθεί ακόμα.
Η Peng δήλωσε ότι η BYD δεν θα ανακοινώσει στόχο πωλήσεων για την Ευρώπη, περιγράφοντας την αγορά EV στη συγκεκριμένη αγορά «δυναμική» αλλά επίσης και «αβέβαιη». Μέχρι τον Ιούλιο η BYD είχε πουλήσει 2.492 αυτοκίνητα στην Ευρώπη, σε σύγκριση με 1.170 την ίδια περίοδο πέρυσι. Σύμφωνα με στοιχεία της Dataforce, το Atto 3 αντιπροσώπευε 1.977 από αυτές τις πωλήσεις,.
«Στόχος μας δεν είναι να επιτύχουμε έναν συγκεκριμένο στόχο πωλήσεων», δήλωσε η Peng. «Θέλουμε πραγματικά οι πελάτες μας να είναι ικανοποιημένοι με το προϊόν μας. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η εξυπηρέτηση είναι τόσο σημαντική για εμάς και αυτός είναι ο λόγος που δεν επιλέγουμε τις απευθείας πωλήσεις».
Σε αντίθεση με ορισμένους νεοεισερχόμενους – καθώς και παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Mercedes-Benz και η Stellantis, η BYD επιλέγει να πωλεί τα αυτοκίνητά της μέσω ενός παραδοσιακού μοντέλου διανομέα/αντιπροσώπου αντί για ένα μοντέλο απευθείας πωλήσεων.
Η Peng δήλωσε ότι αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι οι διανομείς της BYD έχουν ήδη αξιόπιστους πελάτες και μπορούν να παρέχουν τις καλύτερες υπηρεσίες. «Πολλές από τις εταιρείες που συνεργαζόμαστε ανήκουν στην ίδια οικογένεια για περισσότερα από 100 χρόνια, οπότε εμπιστευόμαστε ολόκληρο το σύστημα», είπε.
Πρόσθεσε ότι οι αντιπρόσωποι θα πρέπει να έχουν έναν ορισμένο αριθμό αυτοκινήτων σε απόθεμα, αλλά ότι η BYD θέλει να διατηρήσει τα αποθέματα σχετικά μικρά. Πρόκειται για μια δύσκολη άσκηση δεδομένου ότι η αποστολή αυτοκινήτων από την Κίνα μπορεί να διαρκέσει αρκετούς μήνες. Ο Michael Shu, διευθύνων σύμβουλος της BYD Europe, δήλωσε ότι η αυτοκινητοβιομηχανία στοχεύει να έχει 145 σημεία πώλησης σε όλη την Ευρώπη.
Η BYD πωλεί επί του παρόντος το Atto 3, ένα συμπαγές crossover, το μεσαίο σεντάν Han και το Tang, ένα επταθέσιο μεσαίο SUV. Η αυτοκινητοβιομηχανία δήλωσε ότι σκέφτεται να φέρει το συμπαγές χάτσμπακ Dolphin στην Ευρώπη. Το Atto 3 πωλείται για περίπου 38.000 ευρώ, ενώ το Han και το Tang κοστίζουν γύρω στα 72.000 ευρώ το καθένα.
Μια θυγατρική μάρκα της BYD, η Denza, η οποία είναι μια κοινοπραξία με τη Mercedes-Benz, σχεδιάζει να ξεκινήσει τις ευρωπαϊκές πωλήσεις του D9, ενός πολυτελούς επιβατικού van που θα ανταγωνιστεί τη Mercedes V-Class και το επερχόμενο Lexus LM. Θα πωλείται σε plug-in υβριδικές και πλήρως ηλεκτρικές εκδόσεις.
Διαβάστε ακόμη:
Επενδυτική βαθμίδα: Τι σημαίνει για ομόλογα, μετοχές και πραγματική οικονομία
Στο τραπέζι και «πράσινο» κρατικό ομόλογο – Τι εξετάζει η κυβέρνηση
Πάνος Τσακλόγλου: Έρχεται μείωση των ασφαλιστικών εισφορών κατά 1% από το 2025
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ