Μια εβδομάδα μετά το επίσημο λανσάρισμα της Bosch Mobility ως ανεξάρτητης μονάδας της μητρικής εταιρείας, ο όμιλος περιέγραψε επιχειρηματικά σχέδια σε διάφορα τμήματα της αυτοκινητοβιομηχανίας και επικεντρώθηκε στην εξέλιξη ενός νέου κινητήρα καύσης υδρογόνου.

Ο Γερμανός προμηθευτής παρουσιάζει επίσης προϊόντα που επικεντρώνονται σε ηλεκτρικά και αυτόνομα οχήματα και την εμπειρία πελατών εντός οχήματος. H Bosch δήλωσε πέρυσι ότι η ομάδα λύσεων κινητικότητας, Bosch Mobility, θα συμβάλλει σε μια βιομηχανία που θα βασίζεται όλο και περισσότερο στο λογισμικό, τους υπολογιστές και τους ημιαγωγούς στα οχήματά της.

Η αναδιοργάνωση, που τέθηκε σε ισχύ την 1η Ιανουαρίου, δίνει στην επιχείρηση κινητικότητας της Bosch μεγαλύτερη αυτονομία εντός της εταιρικής δομής της εταιρείας. Η Bosch Mobility στοχεύει σε παγκόσμιες πωλήσεις ύψους 88 δισεκατομμυρίων δολαρίων έως το 2029. «Η CES είναι ένα πολύ σημαντικό σημείο εκκίνησης για μένα και την ομάδα μου», δήλωσε ο Paul Thomas, πρόεδρος της Bosch Mobility Americas, στους δημοσιογράφους πριν από την έκθεση.

Η Bosch σχεδιάζει να λανσάρει τον πρώτο της κινητήρα καύσης υδρογόνου φέτος. Η εταιρεία πιστεύει ότι το υδρογόνο είναι το κλειδί για την απαλλαγή των βαρέων οχημάτων από τον άνθρακα, δήλωσε ο Thomas. Οι κινητήρες καύσης υδρογόνου μοιράζονται πολλά εξαρτήματα με τους συμβατικούς κινητήρες ντίζελ και απαιτούν λιγότερη επανεκπαίδευση τεχνικών από τους ηλεκτρικούς κινητήρες και τα οχήματα κυψελών καυσίμου. Όταν τροφοδοτείται από πράσινο υδρογόνο, ο κινητήρας είναι σχεδόν ουδέτερος σε άνθρακα.

«Τα βαρέα οχήματα πρέπει να έχουν ένα σύστημα μετάδοσης κίνησης που να παρέχει παρόμοια ευελιξία με έναν πετρελαιοκινητήρα», δήλωσε ο Thomas. Η Bosch έλαβε ήδη τις πρώτες παραγγελίες κυψελών καυσίμου υδρογόνου από κατασκευαστές φορτηγών στην Ευρώπη, τις ΗΠΑ και την Κίνα.

Η στροφή της Bosch προς το υδρογόνο ακολουθεί ένα άλμα στις επενδύσεις υδρογόνου σε όλο τον κόσμο. Οι ΗΠΑ, για παράδειγμα, επενδύουν 7 δισεκατομμύρια δολάρια στην κατασκευή περιφερειακών κόμβων παραγωγής καθαρού οξυγόνου. Ο Mike Mansuetti, πρόεδρος της Bosch στη Βόρεια Αμερική δήλωσε: «Στόχος μας είναι να βοηθήσουμε στην προώθηση της οικονομίας καθαρής ενέργειας στη Βόρεια Αμερική. Αυτός είναι ένας τομέας όπου μπορούμε να συνεισφέρουμε την τεχνογνωσία μας στην παραγωγή και την προμήθεια υδρογόνου».

Η Bosch δοκιμάζει επίσης την αυτοματοποιημένη τεχνολογία παρκαδόρου στην οποία πρόσθεσε και μια λειτουργία αυτόματης φόρτισης. Η τεχνολογία, που ξεκίνησε σε συνεργασία με τη θυγατρική της Volkswagen, CARIAD, δοκιμάζεται στο γκαράζ στάθμευσης του προσωπικού της CARIAD στο Ingolstadt της Γερμανίας.

Η λειτουργία καθοδηγεί ένα όχημα χωρίς οδηγό σε μια θέση στάθμευσης με φορτιστή και ένα ρομπότ ανοίγει τη θύρα φόρτισης και εισάγει αυτόματα το καλώδιο. Αφαιρεί το καλώδιο μόλις φορτιστεί πλήρως η μπαταρία. Στη συνέχεια, το όχημα οδηγείται μόνο του σε έναν κανονικό χώρο στάθμευσης, ανοίγοντας το σημείο φόρτισης για το επόμενο EV.

Το προϊόν βελτιστοποιεί τη διαδικασία φόρτισης φορτίζοντας και σταθμεύοντας οχήματα χωρίς ανθρώπινη αλληλεπίδραση και εξοικονομεί στους πελάτες μεγάλους χρόνους αναμονής στους φορτιστές.

«Κάθε βήμα προς μεγαλύτερη ευκολία στην ηλεκτροκίνηση αυξάνει όχι μόνο την ελκυστικότητά της αλλά και την αποδοχή της», δήλωσε η Tanja Rueckert, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Robert Bosch GmbH.

Η Bosch παρουσιάζει επίσης και έναν ημιαγωγό που συνδυάζει λειτουργίες infotainment και υποβοήθησης οδηγού σε μία μονάδα, γεγονός που θα οδηγήσει σε ταχύτερο χρόνο αντίδρασης και μειωμένη κατανάλωση ενέργειας. Ο ενιαίος αυτός επεξεργαστής διαχειρίζεται πολλαπλές λειτουργίες από το infotainment και την υποβοήθηση οδηγού ταυτόχρονα. Αυτό θα μπορούσε να περιλαμβάνει αυτοματοποιημένη ανίχνευση στάθμευσης και λωρίδας με εξατομικευμένη πλοήγηση και φωνητική βοήθεια.

Το 2026 η Bosch αναμένει 3,3 δισεκατομμύρια δολάρια σε έσοδα από πωλήσεις υπολογιστικών μονάδων οχημάτων για infotainment και υποστήριξη οδηγού. Η εταιρεία αναμένει ότι η συνολική αγορά θα φτάσει τα 35 δισεκατομμύρια δολάρια μέχρι το 2030.

«Οι κεντρικοί υπολογιστές οχημάτων είναι η καρδιά των αυτοκινήτων που καθορίζονται από λογισμικό. Στο μέλλον, θα ελέγχουν όλους τους τομείς στα σύγχρονα οχήματα και θα μειώσουν τον σημερινό υψηλό αριθμό μεμονωμένων μονάδων ελέγχου», δήλωσε ο Markus Heyn, μέλος του διοικητικού συμβουλίου.

 

Διαβάστε ακόμη

Ελλάδα: Τι δείχνουν οι κρατήσεις σε Airbnb, Booking, Expedia Group, TripAdvisor για τη βραχυχρόνια μίσθωση (γράφημα)

Πλειστηριασμοί: Βγαίνουν στο σφυρί από εμπορικά κέντρα μέχρι και… τηλεοπτικό κανάλι (pics)

Τα κουκιά του «γάμου» και ο Βορίδης, η νέα ηγεσία των Ενόπλων Δυνάμεων, οι Ισπανοί γαμπροί της Avramar και ένα deal που σώθηκε από το «Ξέπλυμα»

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ