Μετά τον διπλασιασμό των πωλήσεων των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων του το 2022, το BMW Group σχεδιάζει μια μεγάλη επίθεση νέων EV τα επόμενα πέντε χρόνια, συμπεριλαμβανομένης της κυκλοφορίας έξι νέων μοντέλων που θα βασίζονται στην ηλεκτρική πλατφόρμα Neue Klasse.
Η BMW λέει ότι αναμένει να πουλήσει 400.000 αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα το 2023, ή περίπου το 15% των συνολικών πωλήσεων, από περίπου 215.000 το 2022. Μέχρι το 2025, η BMW υποστηρίζει ότι το 25% των πωλήσεων του ομίλου θα είναι EV, ποσοστό που θα αυξηθεί στο 33% το 2026 και στο 50% έως το 2030.
Ο διευθύνων σύμβουλος Oliver Zipse αποκάλυψε στους επενδυτές ότι η BMW είναι πολύ μπροστά από το χρονοδιάγραμμα στη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση. Είπε ότι οι συνολικές εκπομπές CO2 το 2022 ήταν 105 gr/km, 22 g/km, κάτω δηλαδή από τον στόχο τους.
Ίσως το πιο σημαντικό λανσάρισμα είναι μια αμιγώς ηλεκτρική έκδοση της επόμενης γενιάς της Σειράς 5, που αναμένεται τον Οκτώβριο, ακολουθούμενη από μια έκδοση station wagon το 2024. Ένα άλλο βασικό μοντέλο είναι το iX2, μια ηλεκτρική έκδοση του κουπέ crossover X2, το οποίο θα ανανεωθεί επίσης φέτος.
Οι άλλες μάρκες του ομίλου, Rolls-Royce και MINI, θα αποκτήσουν επίσης νέα ηλεκτρικά μοντέλα. Η Rolls-Royce Spectre, το πρώτο EV της πολυτελούς μάρκας, θα φτάσει στους αγοραστές το τρίτο τρίμηνο του 2023, με εκτιμώμενη τιμή 400.000 ευρώ.
Η MINI θα λανσάρει τρία πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα, συμπεριλαμβανομένου του MINI convertible στο πρώτο εξάμηνο, ενός νέου χάτσμπακ προς το τέλος του τρέχοντος έτους και ενός ηλεκτρικού Countryman μέχρι το τέλος του πρώτου εξαμήνου του 2024. Αναμένεται επίσης και το μικρό ηλεκτρικό SUV Aceman.
Το Aceman και το MINI hatchback θα κατασκευαστούν σε μια πλατφόρμα που αναπτύχθηκε με την κινεζική Great Wall Motors. Το Countryman θα συνεχίσει να μοιράζεται την πλατφόρμα FAAR του ομίλου με την BMW X1.
Ένα βασικό ερώτημα είναι πού θα κατασκευαστούν νέα μικρά ηλεκτρικά MINI. Ο Zipse είπε ότι συνεχίζονται οι διαπραγματεύσεις με την κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου για κίνητρα για το εργοστάσιο της Οξφόρδης της Αγγλίας. Το Countryman EV έχει ήδη προγραμματιστεί να κατασκευάζεται στη Λειψία της Γερμανίας.
Η BMW δεν έχει δημοσιεύσει συγκεκριμένο σχέδιο μοντέλων για την αρχιτεκτονική Neue Klasse, εκτός από το ότι θα κυκλοφορήσουν έξι μοντέλα σε δύο χρόνια μόλις ξεκινήσει η παραγωγή το 2025.
Τα πρώτα μοντέλα θα είναι σε κατηγορίες υψηλού όγκου πωλήσεων, όπως η Σειρά 3, και η X3. Το concept i Vision Dee που παρουσιάστηκε στην CES τον Ιανουάριο με ένα σχετικά συμβατικό προφίλ σεντάν μοντέλου, δίνει μια ιδέα για το πώς μπορεί να μοιάζει ένα μοντέλο Neue Klasse.
Ερωτηθείς για το μέλλον της τρέχουσας Σειράς 3, η οποία κυκλοφόρησε το 2018, ο Frank Weber, επικεφαλής τεχνικός διευθυντής της BMW, είπε ότι οι κινητήρες εσωτερικής καύσης και τα ηλεκτρικά συστήματα μετάδοσης θα συνυπάρχουν για τουλάχιστον 10 χρόνια. «Το βασικό ερώτημα είναι ποιο είναι το μέλλον του κινητήρα εσωτερικής καύσης», είπε ο Weber.
«Επενδύουμε στο Neue Klasse σε τμήματα μεγαλύτερου όγκου πωλήσεων, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι εγκαταλείπουμε την πλευρά της εσωτερικής καύσης».
Από τεχνικής άποψης, τα μοντέλα Neue Klasse θα κάνουν ένα άλμα προς τα εμπρός στην εμπειρία χρήστη (UX) και στο σύστημα κίνησης. Ένα head-up display επαυξημένης πραγματικότητας που ονομάζεται Panoramic Vision που θα χρησιμοποιεί ολόκληρο το παρμπρίζ ως πηγή πληροφοριών θα κάνει το ντεμπούτο του, όπως και το πακέτο μπαταριών έκτης γενιάς της BMW.
Σύμφωνα με την BMW οι νέες μπαταρίες θα είναι 50% φθηνότερες, χρησιμοποιώντας κυλινδρικό σχεδιασμό κυψελών και διαφορετική χημεία. Θα έχει 20% μεγαλύτερη πυκνότητα και 30% μεγαλύτερη εμβέλεια, καθώς και 30% μικρότερο χρόνο φόρτισης, από την τρέχουσα πέμπτη γενιά.
Οι περικοπές κόστους θα βοηθήσουν τα μοντέλα Neue Klasse να επιτύχουν ισοτιμία περιθωρίου κέρδους με παρόμοια αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, δήλωσε την Τετάρτη ο CFO της BMW Nicolas Peter.
Συνολικά, το κόστος των αυτοκινήτων Neue Klasse θα είναι 50% μικρότερο από τα σημερινά EV της BMW, είπε ο Peter. Η παραγωγή θα ξεκινήσει πρώτα στο Debrecen της Ουγγαρίας, σε ένα νέο εργοστάσιο αποκλειστικά για EV, ακολουθούμενο από το εμβληματικό εργοστάσιο της αυτοκινητοβιομηχανίας στο Μόναχο, στη συνέχεια στην Κίνα και στο Σαν Λουίς Ποτόσι του Μεξικού, το 2027.
Το Spartanburg της Νότιας Καρολίνας, το μεγαλύτερο εργοστάσιο της BMW, θα έχει πλήρη παραγωγή μοντέλων Neue Klasse έως το 2030. Η BMW θα κατασκευάσει επίσης και ένα νέο εργοστάσιο συναρμολόγησης μπαταριών στο κοντινό Woodruff. Η βαυαρική φίρμα ανακοίνωσε το περασμένο φθινόπωρο ότι θα επενδύσει 1,7 δισ. δολάρια για την προετοιμασία του Spartanburg για τα νέα ηλεκτρικά μοντέλα και 700 εκατομμύρια δολάρια για το εργοστάσιο μπαταριών.
Διαβάστε ακόμη
Συμφωνία UBS με την Credit Suisse: Τι λένε 11 γκουρού των επενδύσεων για την τραπεζική κρίση
Αγοραπωλησία – ρεκόρ στη Μήλο για μία μοναδική βίλα αξίας 6 εκατ. ευρώ (pics)
ΑΑΔΕ: Νέα «όπλα» για παρακολούθηση και «κάρφωμα» φοροφυγάδων