Σύμφωνα με δήλωση του διευθύνοντος σύμβουλου της Audi Markus Duesmann στη Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung η εταιρεία από τον Ιngolstadt σχεδιάζει ένα εργοστάσιο ηλεκτρικών αυτοκινήτων στις ΗΠΑ για να επωφεληθεί από τις επιδοτήσεις που προσφέρονται μέσω του νόμου για τη μείωση του πληθωρισμού (IRA).
«Δεν έχουμε ακόμη εργοστάσιο στις ΗΠΑ. Με τον νόμο για τη μείωση του πληθωρισμού της αμερικανικής κυβέρνησης η προοπτική κατασκευής ενός εργοστασίου στις ΗΠΑ για ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχει γίνει φυσικά πολύ ελκυστική», δήλωσε ο Duesmann στην εφημερίδα σε συνέντευξή του.
Σύμφωνα πάντα με τον Duesmann η Audi πιθανότατα θα κατασκευάσει ένα κοινό εργοστάσιο με τον όμιλο Volkswagen, ο οποίoς σχεδιάζει να κατασκευάσει περισσότερα αυτοκίνητα για την αγορά των ΗΠΑ στο μέλλον.
Η τάση των αυτοκινητοβιομηχανιών τα τελευταία χρόνια είναι να μειώνουν τις εξαγωγές και τις εισαγωγές μεταξύ μεγάλων αγορών όπως οι ΗΠΑ, η Κίνα και η Ευρώπη και να επικεντρώνονται στην κατά τόπους παραγωγή. Ομοίως στρέφονται σε προμηθευτές από τις συγκεκριμένες γεωγραφικές περιοχές προκειμένου να ελέγχουν καλύτερα την τις αλυσίδες παραγωγής και εφοδιασμού για να μειώσουν το κόστος μεταφοράς και logistics.
Ωστόσο, ένας αυξανόμενος αριθμός εταιρειών ανακοινώνει τώρα αυξημένες επενδύσεις στις ΗΠΑ μέσω της Ευρώπης υπό το φως των γενναιόδωρων επιδοτήσεων και των φορολογικών κινήτρων που προσφέρει ο IRA, προκαλώντας φυσικά μεγάλη ανησυχία στους Ευρωπαίους αξιωματούχους.
Ο IRA με συνολικό κόστος επιδοτήσεων και φοροαπαλλαγών που αγγίζει τα 430 δισ. δολάρια εγκρίθηκε τον περασμένο Αύγουστο και προσφέρει επιδοτήσεις και φορολογικά κίνητρα για μια σειρά από εγχώρια παραγόμενα προϊόντα πράσινης βιομηχανίας, συμπεριλαμβανομένης της πίστωσης φόρου καταναλωτή 7.500 δολαρίων σε αγοραστές ηλεκτρικών οχημάτων στην αγορά των ΗΠΑ.
Περιλαμβάνει επίσης περιορισμό στην προμήθεια ορυκτών που χρειάζονται για την κατασκευή μπαταριών και άλλων εξαρτημάτων από την Βόρεια Αμερική, σε μια προσπάθεια να καταργηθούν σταδιακά οι κινεζικές εισροές.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες επιδιώκουν ολοένα και περισσότερο να προμηθεύονται μπαταρίες από προμηθευτές που έχουν εγκαταστάσεις κοντά στα εργοστάσιά τους -αλλά ένα μεγάλο ποσοστό των πρώτων υλών από το οποίο κατασκευάζονται [οι μπαταρίες] είναι ακόμα πιθανό να προέρχονται ή να περάσουν από την Κίνα, κάτι που βάσει των κανόνων που θέτει ο IRA, δημιουργεί προβλήματα.