«Υπάρχει ένα πράγμα για το οποίο ανησυχώ πραγματικά», δήλωσε σε συνέντευξή του ο Martin Sander, επικεφαλής του τομέα EV της Ford στην Ευρώπη, λίγο πριν το λανσάρισμα του αμιγώς ηλεκτρικού Explorer που κατασκευάζεται στην Κολονία της Γερμανίας: «η ελλιπής προετοιμασία του δικτύου για την υποδοχή ηλεκτρικών οχημάτων από τη Νορβηγία στον βορρά, μέχρι τη Σικελία στον νότο».
«Πρέπει να επιταχυνθεί δραστικά», δήλωσε ο Sander σχετικά με τις διαδικασίες αδειοδότησης και την εφαρμογή υποδομών φόρτισης. «Εάν αυτό δεν συμβεί, τότε οι πελάτες δεν θα έχουν τη δυνατότητα το 2035 να οδηγούν ηλεκτρικά οχήματα παντού στην Ευρώπη, επειδή απλά δεν θα είναι πρακτικό».
Ομοίως, η Renault αργότερα φέτος θα αρχίσει να πωλεί το R5 E-Tech, με τιμή περίπου 25.000 ευρώ. Ενώ ένα από τα χαρακτηριστικά που ο διευθύνων σύμβουλος Luca de Meo διαλαλεί με ανυπομονησία είναι η αμφίδρομη φόρτιση -που σημαίνει ότι το αυτοκίνητο θα είναι σε θέση να επιστρέψει ενέργεια πίσω στο δίκτυο ή στο σπίτι- θα λειτουργεί μόνο με φορτιστή σχεδιασμένο από τη Renault και με ορισμένους παρόχους ηλεκτρικής ενέργειας με τους οποίους η εταιρεία έχει συμφωνίες.
«Αυτό είναι λίγο περιοριστικό, σωστά;» δήλωσε ο de Meo την περασμένη εβδομάδα σε συνομιλία με τον επικεφαλής της Eurelectric, μιας ένωσης που εκπροσωπεί τη βιομηχανία ηλεκτρικής ενέργειας της Ευρώπης. «Η διαλειτουργικότητα και η εύρεση ενός τρόπου ώστε όλα τα αυτοκίνητα να είναι σε θέση να επαναφέρουν την ενέργεια στο σύστημα, από όπου και αν προέρχεται- είναι μια συζήτηση που πρέπει να γίνει».
Τα σχόλια που έκαναν οι Sander και de Meo την περασμένη εβδομάδα σε εκδηλώσεις στις Βρυξέλλες -όπου η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει θέσει ως στόχο την εξάλειψη των εκπομπών από τα νέα οχήματα που θα πωλούνται σε λίγο περισσότερο από μια δεκαετία από τώρα- μιλούν για ανησυχίες που έχουν περάσει κάτω από το ραντάρ σε σχέση με τον αγώνα για τη μείωση του κόστους και την αύξηση της εμβέλειας των μπαταριών.
Κι όμως, αυτό είναι ένα από τα πιο κρίσιμα ζητήματα που η βιομηχανία και οι ρυθμιστικές αρχές οφείλουν να επιλύσουν σε σύντομο διάστημα.
«Η ΕΕ θα πρέπει να εμπνευστεί από την ανάπτυξη του ευρωπαϊκού προτύπου για τις τηλεπικοινωνίες κινητής τηλεφωνίας, το οποίο οδήγησε στη δημιουργία του Παγκόσμιου Συστήματος Κινητών Επικοινωνιών ή GSM», δήλωσε ο de Meo. «Στην Ευρώπη, εφηύραμε το πρότυπο GSM και αυτό το πράγμα αντιγράφηκε παντού», είπε.
Οι ρυθμιστικές αρχές δεν βλέπουν απαραίτητα κάποιο ρόλο για τον εαυτό τους σε αυτή τη διαδικασία. Ο Klaus Müller, πρόεδρος της Bundesnetzagentur της Γερμανίας, η οποία επιβλέπει τις αγορές ηλεκτρικής ενέργειας και τηλεπικοινωνιών της χώρας, πιστεύει ότι ο καθορισμός ενός κοινού προτύπου φόρτισης EV στην ΕΕ δεν είναι δουλειά των 27 ρυθμιστικών αρχών του μπλοκ, αλλά των ίδιων των κατασκευαστών
«Είναι πιο πρακτικό να βασιζόμαστε στην τυποποίηση της βιομηχανίας», δήλωσε σε συνέντευξή του αυτή την εβδομάδα. Μια αυτοκινητοβιομηχανία που δεν έχει παραπονεθεί για την υποδομή φόρτισης είναι η Tesla.
Σύμφωνα με πρόσφατες εκτιμήσεις του BNEF, η αυτοκινητοβιομηχανία του Elon Musk διαθέτει το μεγαλύτερο δίκτυο ταχυφορτιστών στην Ευρώπη, με 12.200 superchargers, τρεις φορές περισσότερους από τον δεύτερο πάροχο, τη γερμανική EnBW.
Η Tesla συνέχισε να διατηρεί το προβάδισμά της στις εγκαταστάσεις υπερταχείας φόρτισης, ακόμη και όταν άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες ενώνονται για να μοιραστούν το βάρος της δημιουργίας ενός δικτύου φόρτισης.
Η Ford, η BMW και άλλες γερμανικές εταιρείες, καθώς και η νοτιοκορεάτικη Hyundai έχουν μια κοινοπραξία που ονομάζεται Ionity με περίπου 600 σταθμούς και περισσότερα από 3.300 σημεία φόρτισης υψηλής ισχύος σε 24 ευρωπαϊκές χώρες από τον Ιανουάριο.
Ωστόσο υπάρχουν επικρίσεις για την Ionity που αντικατοπτρίζουν την άποψη των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών ότι η υποδομή φόρτισης παραμένει ένας αδύναμος κρίκος στις προσπάθειές τους να καλύψουν τη διαφορά με την Tesla.
Ακόμη και σε χώρες όπου έχουν γίνει μεγάλες επενδύσεις σε υποδομές φόρτισης EV -όπως η Γαλλία- παραμένουν αξιοσημείωτα κενά. «Οι σταθμοί αυτοκινητοδρόμων στη Γαλλία διαθέτουν 100% ηλεκτρικούς σταθμούς φόρτισης που είναι αξιόπιστοι, ποιοτικοί και λειτουργικοί», δήλωσε σε συνέντευξή του ο Vincent Salimon, CEO της BMW France.
«Στο Παρίσι, υπάρχει επίσης υποδομή φόρτισης που λειτουργεί καλά. Εκεί που υπάρχει μεγάλο πρόβλημα, και όπου η κυβέρνηση πρέπει να επιταχύνει, είναι στις ημιαστικές περιοχές, στους επαρχιακούς δρόμους, στους εθνικούς δρόμους. Δεν υπάρχει τίποτα εκεί».
Διαβάστε ακόμη
Φόρος και ΦΠΑ σε συναλλαγές με κρυπτονομίσματα
Είναι ο Τζένσεν Χουάνγκ ο νέος Στιβ Τζομπς; (pics)
Το Ωδείο Αθηνών έγινε ένα από τα ωραιότερα ξενοδοχεία της Αθήνας (pics + vid)
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ