Τα ηλεκτρικά οχήματα κινεζικής κατασκευής αποτελούν τον μεγαλύτερο κίνδυνο για τις αυτοκινητοβιομηχανίες της Ευρώπης. Πόσο μεγάλο; Σύμφωνα με έκθεση της Allianz Trade θα μπορούσαν να τους κοστίσουν επτά δισεκατομμύρια ευρώ ετησίως σε χαμένα κέρδη έως το 2030, εκτός εάν οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής αναλάβουν δράση.
Η γερμανική ασφαλιστική εταιρεία θεωρεί ότι οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής πρέπει να αντιμετωπίσουν άμεσα την πρόκληση με αμοιβαίους δασμούς στα εισαγόμενα αυτοκίνητα από την Κίνα, περισσότερες επενδύσεις για την ανάπτυξη καινοτόμων υλικών και τεχνολογιών μπαταριών για τα ηλεκτρικά μοντέλα τους και επίσης να επιτρέψουν στις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες να κατασκευάσουν αυτοκίνητα στην Ευρώπη.
Προς επίρρωση των παραπάνω προειδοποιήσεων, η διευθύνουσα σύμβουλος της Peugeot, Linda Jackson, δήλωσε επίσης τι οι κινέζοι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων αποτελούν ολοένα αυξανόμενη απειλή επειδή προσφέρουν καλύτερα αυτοκίνητα από ό,τι στο παρελθόν σε προσιτές τιμές.
«Προσωπικά πιστεύω ότι ο μεγαλύτερος κίνδυνος είναι οι Κινέζοι που έρχονται με αρκετά ανταγωνιστικές τιμές και με πολύ καλά οχήματα», δήλωσε στο συνέδριο των Financial Times, Future of the Car.
«Για να αντιμετωπίσουμε αυτή την απειλή πρέπει να εξασφαλίσουμε την κατάλληλη τεχνολογία και όχι απαραίτητα να προσπαθήσουμε να μπούμε σε έναν τιμολογιακό ανταγωνισμό. Πρέπει να έχουμε την καλύτερη σχέση ποιότητας/τιμής», δήλωσε η Jackson. Επεσήμανε επίσης επίσης ότι οι πρόσφατες περικοπές τιμών από την Tesla αυξάνουν την πίεση που αντιμετωπίζει η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία και μειώνουν την υπολειμματική αξία των αυτοκινήτων.
Τα σχόλια της Jackson και η μελέτη της Allianz Trade έρχονται στον απόηχο της προειδοποίησης που είχε κάνει ο CEO της Stellantis, Carlos Tavares, στη φετινή έκθεση CES τον Ιανουάριο, ότι η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία επίκειται να δώσει μια «τρομερή μάχη» με τους κινέζους εισαγωγείς.
Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες αντιμετωπίζουν διπλή απειλή από την προοπτική μείωσης των πωλήσεων των δικών τους οχημάτων στην Κίνα, όπου οι τοπικοί κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων αυξάνουν το μερίδιο αγοράς τους, και από την αύξηση των πωλήσεων εισαγόμενων κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων -που κατασκευάζονται στην Κίνα από κινεζικές ή δυτικές αυτοκινητοβιομηχανίες.
Αυτό που διαφαίνεται είναι ότι η κινεζική αγορά σύντομα θα κορεστεί από την υπερπροσφορά ηλεκτρικών μοντέλων (ειδικά SUV), με αποτέλεσμα οι τοπικές αυτοκινητοβιομηχανίες να στραφούν στις μαζικές εξαγωγές των προϊόντων τους προς την Ευρώπη. Αν αυτό γίνει ανεξέλεγκτα τότε, όπως προβλέπει η Allianz Trade οι κινεζικές εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων ενδέχεται να κοστίσουν στην Ευρωπαϊκή Ένωση πάνω από 24 δισεκατομμύρια ευρώ σε οικονομική παραγωγή το 2030 ή 0,15% του ακαθάριστου εγχώριου προϊόντος του μπλοκ.
Ωστόσο, οι εξαρτώμενες από την αυτοκινητοβιομηχανία οικονομίες χωρών όπως η Γερμανία, η Σλοβακία και η Τσεχική Δημοκρατία θα μπορούσαν να αντιμετωπίσουν ακόμη μεγαλύτερο πλήγμα, μεταξύ 0,3% και 0,4% του ΑΕΠ, ανέφερε η έκθεση.
«Το διακύβευμα είναι υψηλό για την αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης: τέσσερα στα πέντε αυτοκίνητα που πωλούνται στην Ευρώπη συναρμολογούνται εδώ», προσθέτει η έκθεση. Η Ευρώπη είναι επίσης η κυρίαρχη παγκόσμια εξαγωγική δύναμη στον τομέα, με το εμπόριο αυτοκινήτων να παράγει μεταξύ 70 και 110 δισεκατομμυρίων ευρώ σε εμπορικό πλεόνασμα για την ευρωπαϊκή οικονομία κάθε χρόνο κατά την τελευταία δεκαετία.»
Η έκθεση ανέφερε ότι ο αμερικανικός νόμος για τη μείωση του πληθωρισμού (IRA) είχε καταστήσει την Ευρώπη στόχο για τις κινεζικές εξαγωγές. Ενώ η Ευρώπη παραμένει συγκριτικά ανοιχτή στα εισαγόμενα ηλεκτρικά οχήματα -η Tesla για παράδειγμα, αντιπροσωπεύει το 20% των πωλήσεων αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη- οι ΗΠΑ πρόκειται να katasto;yn μια πολύ πιο σκληρή αγορά για τα κινεζικά οχήματα ακριβώς εξαιτίας νόμου IRA.
Διαβάστε ακόμη
Σύμπραξη Naval Group – NAFS (Γ. Προκοπίου) για ναυπήγηση κορβετών στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά
Η Ιρλανδία φτιάχνει έναν νέο «κουμπαρά» από τους φόρους των πολυεθνικών
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ