Οι αυτοκινητοβιομηχανίες αντιμετωπίζουν σημαντική πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα για την κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων λόγω της μείωσης της ζήτησης, με πολλές από αυτές να επιστρέφουν στα σχέδια ανάπτυξης αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες των ΗΠΑ, της Γερμανίας και της Γαλλίας παράγουν ηλεκτρικά οχήματα σε επίπεδα που σήμερα είναι 40% έως 45% χαμηλότερα από τις αρχικές προσδοκίες, «πράγμα που σημαίνει ότι η χωρητικότητα που είχε τεθεί σε εφαρμογή από τους πελάτες μας και από εμάς απαιτεί συνεχή προσαρμογή», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της OPmobility, Laurent Favre. «Προσαρμόζουμε τον τρόπο με τον οποίο συνεργαζόμαστε με τους πελάτες μας».
Η μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση στην Ευρώπη καθυστερεί λόγω των υψηλών τιμών και της κατάργησης των επιδοτήσεων από ορισμένες κυβερνήσεις. Αυτή η οπισθοδρόμηση ωθεί εταιρείες όπως η Mercedes-Benz να αναθεωρήσουν τους στόχους πωλήσεων EV, ενώ οι κατασκευαστές μπαταριών επανεξετάζουν μεγάλα έργα για την αύξηση της παραγωγής.
Η αναταραχή από την επιβράδυνση της ηλεκτρικής μετάβασης εξαπλώνεται, με τη Stellantis να σταματά την παραγωγή EV στο εργοστάσιό της στο Mirafiori κοντά στο Τορίνο.
Ο όμιλος Volkswagen ξεκίνησε αυτό το μήνα διαδικασίες που μπορεί να οδηγήσουν στο κλείσιμο του εργοστασίου στο Βέλγιο όπου κατασκευάζεται το ηλεκτρικό Audi Q8 e-tron.
Ένας άλλος γαλλικός προμηθευτής αυτοκινήτων, η Valeo, αναζητά αγοραστές για δύο εργοστάσια. Στις ΗΠΑ, η Ford δήλωσε την περασμένη εβδομάδα ότι θα επενδύσει 3 δισεκατομμύρια δολάρια για να κατασκευάσει το εξαιρετικά κερδοφόρο φορτηγό Super Duty F-Series σε εργοστάσιο στο Οντάριο του Καναδά, μετατοπίζοντας την εστίασή της από την ηλεκτροκίνηση και αφού προηγουμένως καθυστέρησε τα σχέδια για ένα ηλεκτρικό SUV.
«Υπάρχει επίσης ανανεωμένο ενδιαφέρον για υβριδικά και plug-in υβριδικά», δήλωσε ο Favre. «Ορισμένοι από τους πελάτες μας, κυρίως στις ΗΠΑ, είχαν προγραμματίσει να στραφούν απευθείας από τα κλασικά οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης στα ηλεκτρικά οχήματα και τώρα επικεντρώνονται στην ανάπτυξη plug-in υβριδικών».
Η OPmobility επιβεβαίωσε τους ετήσιους στόχους της , παρόλο που ο Favre δήλωσε ότι παραμένει «επιφυλακτικός» σχετικά με τις προοπτικές για το υπόλοιπο του έτους. Οι μετοχές σημείωσαν άνοδο έως και 12%, το πιο απότομο κέρδος από τον Μάρτιο του 2022 μετά την αναφορά ισχυρών νέων παραγγελιών, αποτιμώντας την εταιρεία στα 1,5 δισεκατομμύρια ευρώ.
«Εξακολουθεί να υπάρχει μεγάλη αβεβαιότητα σχετικά με τους όγκους και την ανάπτυξη της αγοράς», είπε. «Η μετάβαση στην ηλεκτρική ενέργεια επιβλήθηκε από τις ρυθμιστικές αρχές, δεν ήρθε λόγω της ζήτησης που προέρχεται από τους καταναλωτές».
Διαβάστε ακόμη
Ηλεκτρικό ρεύμα: Κλειδώνει στα €0,15/Kwh η τιμή για τον Αύγουστο (πίνακες + χάρτης)
12% πάνω οι αεροπορικές αφίξεις, αλλά οι τουρίστες ξοδεύουν λιγότερα στην Ελλάδα (πίνακας)
Τα «πειρατικά» κουτιά και τα πανάκριβα τηλεοπτικά δικαιώματα ενώνουν τις συνδρομητικές πλατφόρμες
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ