Η Honda Motor προέβλεψε για άλλη μια χρονιά κέρδη ρεκόρ χάρη στη σταθερή ζήτηση για υβριδικά οχήματα στις ΗΠΑ και δίκυκλα στην Ασία.

Η δεύτερη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ιαπωνίας δήλωσε ότι αναμένει λειτουργικά κέρδη ύψους 1,42 τρισ. γεν (9,1 δισ. δολάρια) για το έτος έως τον Μάρτιο του 2025, κυρίως σύμφωνα με τη συναίνεση της αγοράς για 1,43 τρισ. γεν και πάνω από τη δική της πρόβλεψη του Φεβρουαρίου για 1,25 τρισ. γεν.

«Η Honda δημοσίευσε μια συντηρητική καθοδήγηση και είναι πιθανό ότι η εταιρεία θα την αναθεωρήσει προς τα πάνω αργότερα», δήλωσε ο αναλυτής του Bloomberg Intelligence, Tatsuo Yoshida.

Για το έτος που μόλις έληξε τον Μάρτιο, η Honda ανακοίνωσε λειτουργικά κέρδη ρεκόρ ύψους 1,38 τρισεκατομμυρίων γιεν, αυξημένα κατά 77% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, μεταδίδει το Bloomberg.

Ανακοίνωσε επίσης σχέδια για την επαναγορά έως και 300 δισ. γεν, ή 3,7% των μετοχών της, το μεγαλύτερο ποσό που έχει καταβάλει ποτέ. Η Honda και άλλες ιαπωνικές εταιρείες δέχονται πιέσεις να αυξήσουν τις αποδόσεις προς τους μετόχους και η εταιρεία δήλωσε ότι αυτό αποτελεί προτεραιότητα για τη διοίκηση.

Όπως και οι Ιάπωνες ομόλογοί της, η Honda έχει επωφεληθεί από την αύξηση της ζήτησης για υβριδικά αυτοκίνητα, καθώς τα υψηλότερα επιτόκια και οι εξασθενημένες επιδοτήσεις επιβαρύνουν τις πωλήσεις των ηλεκτρικών οχημάτων.

Η Honda δήλωσε ότι αναμένει να πουλήσει 1 εκατομμύριο υβριδικά οχήματα φέτος και ότι η κατηγορία αυτή θα συνεχίσει να προσθέτει στα κέρδη της εταιρείας, ακόμη και όταν αυτή μετατοπίζεται σε περισσότερα EV.

«Στόχος μας είναι να παράγουμε 2 εκατομμύρια υβριδικά οχήματα μέχρι το 2030 και να χρησιμοποιήσουμε αυτά τα μετρητά για την ηλεκτροκίνηση», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Honda Toshihiro Mibe κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου. «Τα υβριδικά είναι το αρχικό μας όπλο και θα συνεχίσουμε να το χρησιμοποιούμε στην επιχείρησή μας».

Η Honda προσπαθεί να προλάβει τους αντιπάλους της στην παγκόσμια στροφή προς τα ηλεκτρικά οχήματα και σχεδιάζει να δαπανήσει 15 δισεκατομμύρια δολάρια C$ (11 δισεκατομμύρια δολάρια) για την ανάπτυξη της αλυσίδας εφοδιασμού ηλεκτρικών οχημάτων στον Καναδά. Σχεδιάζει επίσης να ξεκινήσει την κατασκευή των πρώτων πλήρως ηλεκτρικών οχημάτων της στις ΗΠΑ στο Marysville του Οχάιο το επόμενο έτος και στοχεύει τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα να αντιπροσωπεύουν το 100% των πωλήσεων μέχρι το 2040. Η Mibe δήλωσε ότι η πρόσφατη επιβράδυνση των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων δεν θα επηρεάσει τα σχέδιά της.

Η Honda συνεργάστηκε τον Μάρτιο με την αντίπαλη Nissan Motor για να συνεργαστούν σε βασικές τεχνολογίες για ηλεκτρικά οχήματα που βασίζονται σε μπαταρίες, συμπεριλαμβανομένου του λογισμικού. Ο Mibe δήλωσε ότι βρίσκεται σε συχνές συζητήσεις με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Nissan Makoto Uchida σχετικά με τη συμμαχία και ότι οι δύο πλευρές θα πρέπει να καταλήξουν σύντομα σε κάποιο συμπέρασμα. Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τις επενδύσεις και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα ανακοινωθούν την επόμενη εβδομάδα σε μια επιχειρηματική ενημέρωση, πρόσθεσε.

Στην Κίνα, η Honda λάνσαρε τον Απρίλιο δύο μοντέλα EV ως μέρος της πρόσφατα ανακοινωθείσας σειράς Ye για να ανταγωνιστεί τους τοπικούς κατασκευαστές EV, όπως η BYD Co. Τα μοντέλα θα αρχίσουν να πωλούνται αργότερα φέτος στο πλαίσιο του στόχου της ιαπωνικής εταιρείας να παρουσιάσει συνολικά 10 μοντέλα EV στην Κίνα μέχρι το 2027.

Οι ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες αγωνίζονται στην αγορά της Κίνας, όπου αντιμετωπίζουν σκληρό ανταγωνισμό από τους τοπικούς κατασκευαστές EV. Ο αντιπρόεδρος της Honda, Shinji Aoyama, δήλωσε ότι θα παρουσιάσει ανταγωνιστικά μοντέλα EV στη χώρα αυτό το οικονομικό έτος και θα συνεργαστεί με τους τοπικούς εταίρους της κοινής επιχείρησης για την αντιμετώπιση της πλεονάζουσας παραγωγικής ικανότητας.

Η Honda καθόρισε την υποτιθέμενη συναλλαγματική ισοτιμία της στα 140 γεν έναντι του δολαρίου. Η πρόσφατη αδυναμία του γεν θεωρείται γενικά ευεργετική για τους Ιάπωνες κατασκευαστές, αλλά ο οικονομικός διευθυντής Eiji Fujimura δήλωσε ότι η μεταβλητότητα «δεν ήταν επιθυμητή» για την εταιρεία. Είπε επίσης ότι η Honda μπορεί να μεταφέρει περισσότερη παραγωγή στην Ιαπωνία, αν αυξηθεί η εγχώρια ζήτηση, προσθέτοντας ότι μια μετατόπιση της παραγωγής πίσω στην πατρίδα από τις εγχώριες εταιρείες θα μπορούσε θεωρητικά να ενισχύσει τη ζήτηση για το γεν.

Διαβάστε ακόμη

EKT: Το σαφές σήμα των πρακτικών για μείωση επιτοκίων τον Ιούνιο και ο… αστερίσκος της Fed

«Έξυπνοι Μετρητές»: Ο ΔΕΔΔΗΕ… προθερμαίνεται για την εγκατάστασή τους

Γιώργος Κιμούλης: Η πτώχευση και το σφυρί για διαμέρισμα στη Βούλα

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ