search icon

Αυτοκίνητο

Herbert Diess (CEO VW) για ενεργειακή κρίση: Θησαυρός ο άνθρακας

Ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου VW Herbert Diess προειδοποιεί ότι τα εργοστάσια αυτοκινήτων κινδυνεύουν από τη διακοπή της παροχής φυσικού αερίου από τη Ρωσία και προβλέπει ότι τα εργοστάσια του ομίλου είναι πιθανόν για κάποιο χρονικό διάστημα να λειτουργήσουν με άνθρακα.

Ο Herbert Diess προειδοποίησε επίσης ότι η απεξάρτηση από τη ρωσική ενέργεια δεν γίνεται με αρκετά γοργούς ρυθμούς για να προστατεύσει τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία από μια ξαφνική διακοπή των παραδόσεων φυσικού αερίου.

«Η VW θα διατηρήσει τη δυνατότητα να λειτουργεί τα εργοστάσια ηλεκτροπαραγωγής της με άνθρακα αντί για φυσικό αέριο» δήλωσε ο Diess σε συνέντευξή του στο Οικονομικό Φόρουμ του Κατάρ, που διεξήχθη πρόσφατα στην πρωτεύουσα του Εμιράτου, Ντόχα.

Ενώ έχει σημειωθεί πρόοδος στην προμήθεια υγροποιημένου φυσικού αερίου από τις ΗΠΑ και άλλες χώρες, η δημιουργία των απαραίτητων υποδομών υποδοχής και αεριοποίησης θα πάρει χρόνο.

«Μάλλον δεν πηγαίνει αρκετά γρήγορα για να αντιμετωπίσει μια τόσο μεγάλη αλλαγή», είπε ο Diess στην Anna Edwards του Bloomberg Television. «Μακροπρόθεσμα, πάντως, είμαι σίγουρος ότι θα ανεξαρτητοποιηθούμε από το ρωσικό φυσικό αέριο».

Η Diess πρωτοστάτησε σε σημαντικές αλλαγές στoVW Group για να κάνει τη μεγαλύτερη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία πιο ευέλικτη και να αμφισβητήσει την Tesla ως τον κορυφαίο κατασκευαστή ηλεκτρικών οχημάτων. Η εταιρεία παρουσίασε νέα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, ενώ προχωρά και στο σχέδιο κατασκευής ενός ακόμα εργοστάσιου EV κοντά  στις κεντρικές εγκαταστάσεις της στο Wolfsburg και δημιουργεί μια ολοκληρωμένη αλυσίδα εφοδιασμού μπαταριών.

O Herbert Diess έχει ως στόχο τον εξηλεκτρισμό της γκάμας της VW μέχρι το 2030

Παρότι ο πόλεμος στην Ουκρανία, τα αυξανόμενα επιτόκια και ο πληθωρισμός καθιστούν τους επενδυτές ολοένα και πιο επιφυλακτικούς, ο Diess είπε ότι δεν ανησυχεί για κάποια επικείμενη κατάρρευση της ζήτησης στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας. Η VW έχει λάβει παραγγελίες EV για «περίπου ένα χρόνο» και είναι αισιόδοξη ότι θα επιτύχει τους στόχους της για το 2022. «Δεν βλέπουμε τη ζήτηση των πελατών να μειώνεται αυτή τη στιγμή, αλλά αυτό μπορεί να αλλάξει», είπε.

Εφόσον η κατάσταση δεν επιδεινωθεί η Volkswagen θα μπορούσε να ξεπεράσει την Tesla ως ο μεγαλύτερος κατασκευαστής ηλεκτρικών οχημάτων το 2024, σύμφωνα με το Bloomberg Intelligence – μια προβολή που πάντως αμφισβήτησε ο Έλον Μασκ σε συνέντευξή του στο ίδιο οικονομικό φόρουμ της Ντόχα. Ο Diess, από την άλλη, ανέφερε ότι ο όμιλος Volkswagen έχει «την ευρύτερη γκάμα EV στην παγκόσμια αγορά».

Παρόλα αυτά, ο Diess δέχτηκε κάποιες δύσκολες ερωτήσεις σχετικά με προβλήματα  στις μονάδες λογισμικού του ομίλου που καθυστερούν την κυκλοφορία νέων μοντέλων. Ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Volkswagen απάντησε ότι είναι ευχαριστημένος με το επίπεδο τεχνολογίας στην VW και βέβαιος ότι τα όποια προβλήματα σε Porsche και Audi θα λυθούν σύντομα. Πρόσθεσε ότι η δομική αναμόρφωση στη VW θα απαιτήσει περισσότερη υπομονή.

«Η ανάπτυξη των ικανοτήτων λογισμικού σε ένα επίπεδο όπου είμαστε 90% αυτάρκεις θα διαρκέσει περίπου μια δεκαετία», είπε ο Diess. «Ακόμα προσλαμβάνουμε ομάδες εργασίας και αγοράζουμε εταιρείες λογισμικού σε όλο τον κόσμο. Επενδύουμε σε μεγάλο βαθμό στην Κίνα και τις ΗΠΑ».

Διαβάστε ακόμη: 

Ελληνοκύπριος επιχειρηματίας κάνει μόδα τα εναέρια ταξί που θα μας πηγαίνουν στα νησιά

Γεωργιάδης: Η ρήτρα αναπροσαρμογής θα αφαιρείται αυτόματα

Power Pass: Άνοιξε η πλατφόρμα για όλα τα ΑΦΜ

Exit mobile version