Η κυριαρχία της Tesla στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων της Ευρώπης έχει αυξηθεί λόγω της ζήτησης για το Model Y, το οποίο ήταν συνολικά το κορυφαίο σε πωλήσεις στην γηραιά ήπειρο το πρώτο τρίμηνο και σε απόσταση βολής από το να πάρει την πρωτιά στο δεύτερο τρίμηνο αλλά και στο πρώτο εξάμηνο.
Η Tesla έχει πουλήσει μέσα στους πρώτους πέντε μήνες του 2023 περισσότερα από 87.600 Model Y, αύξηση της τάξης του 257%, σύμφωνα με προκαταρκτικά στοιχεία της έρευνας αγοράς Dataforce.
Η αμερικανική εταιρεία αντιπροσωπεύει σήμερα λίγο περισσότερο από το μισό όλων των πωλήσεων premium EV στην περιοχή. Οι πωλήσεις της μέχρι τον Μάιο ανήλθαν σε 116.658 μονάδες, που αντιστοιχεί σε μερίδιο 51,3%.
Το Model Y ήταν ο ξεκάθαρος ηγέτης των EV, πολύ μπροστά από το ομογάλακτο Model 3, το οποίο σημείωσε 24.960 πωλήσεις, ενώ στην τρίτη θέση βρέθηκε η ηλεκτρική εκδοχή του Volvo XC40 με 16.592 ταξινομήσεις.
Η Tesla ήταν επίσης η πρώτη σε πωλήσεις μάρκα EV στην Ευρώπη ακόμα κι αν συμποσώσει κανείς τις premium όσο και τις πιο μαζικές πωλήσεις, με μερίδιο 18,4% της συνολικής αγοράς EV της Ευρώπης, σύμφωνα με τα προκαταρκτικά στοιχεία.
Ο πλησιέστερος ανταγωνιστής από μια μάρκα όγκου πωλήσεων ήταν το Volkswagen ID.3, με πωλήσεις 25.742 στους πρώτους πέντε μήνες, σύμφωνα με στοιχεία που αντιπροσωπεύουν το 93% των πωλήσεων στην Ευρωπαϊκή Ένωση συν τις χώρες ETFA και το Ηνωμένο Βασίλειο.
Στον τομέα των plug-in υβριδικών, αρκετοί premium παίκτες τα πάνε καλά. Με πωλήσεις 28.896 PHEV στους πρώτους πέντε μήνες, η Mercedes-Benz κατέχει μερίδιο 16,4% στη συγκεκριμένη κατηγορία. Η BMW, συμπεριλαμβανομένου της MINI, είναι ακριβώς πίσω, με 28.368 πωλήσεις PHEV μέχρι το Μάιο και μερίδιο 16,1%.
Η Volvo είχε 21.172 πωλήσεις PHEV στο πρώτο πεντάμηνο και μερίδιο 12%, αλλά αν συμπεριληφθεί η αδελφή μάρκα Lynk & CO (το 01 της μάρκας είναι αδελφό μοντέλο του Volvo XC40), τότε οι πωλήσεις αυξάνονται σε 34.593 και το μερίδιο εκτοξεύεται στο 19,6%.
Κοιτάζοντας τις κορυφαίες κατηγορίες της Ευρώπης, υπάρχει ένας αμφίρροπος αγώνας για την ηγεσία της κατηγορίας των μεγάλων premium μοντέλων, με το Audi A6 να βρίσκεται μόλις 606 μονάδες μπροστά από τη BMW Σειρά 5 (20.161 έναντι 19.555), σύμφωνα με τα προκαταρκτικά στοιχεία της Dataforce.
Ο ανταγωνισμός στα premium κουπέ μοντέλα είναι ακόμα πιο στενός, με την Porsche 911 να προηγείται της BMW Σειράς 4 με 542 μονάδες (5.755 έναντι 5.213). Τεράστια ωστόσο είναι η διαφορά στην κατηγορία των μεσαίων SUV, όπου το Tesla Model Y προηγείται της Mercedes-Benz GLC κατά περισσότερες από 53.500 μονάδες.
Διαβάστε ακόμα
Moody’s: Η εκλογική νίκη της Νέας Δημοκρατίας είναι πιστωτικά θετική
Σε χαμηλό 10 μηνών το κόστος δανεισμού – Μόλις στις 121 μoνάδες τα ελληνικά spreads
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ