Τα αρχικά αποτελέσματα ήταν εντυπωσιακά. Το λειτουργικό περιθώριο κέρδους της Stellantis το 2021 έφτασε στο ίδιο επίπεδο με τις premium αυτοκινητοβιομηχανίες και προβλέπεται να παραμείνει σε διψήφιο αριθμό. Ο Tavares εξήγησε το πώς απαντώντας σε ερωτήσεις από την Automotive News Europe και άλλους δημοσιογράφους κατά τη διάρκεια διαφόρων συζητήσεων.
Το σχέδιο Dare Forward 2030 της Stellantis θέτει μια σειρά από φιλόδοξους στόχους που περιλαμβάνουν διπλασιασμό εσόδων στα 300 δισεκατομμύρια ευρώ στα επόμενα εννέα χρόνια, διατηρώντας ένα προσαρμοσμένο λειτουργικό περιθώριο κέρδους πάνω από 10% κατά τη διάρκεια της περιόδου, με κορύφωση 12% το 2030.
O Tavares παρουσιάζεται αισιόδοξος ότι οι παραπάνω φιλόδοξοι στόχοι μπορούν να επιτευχθούν παρά το όλο και πιο απαιτητικό περιβάλλον, επειδή, όπως λέει, πρόκειται για ένα σχέδιο που αναπτύχθηκε στα κατώτερα επίπεδα του οργανισμού και διοχετεύτηκε προς τα πάνω μέχρι να φτάσει στην ανώτατη διοίκηση και τον ίδιο. Οι άνθρωποι της εταιρείας δεν θέλουν να εγκλωβιστούν σε μια «παραδοσιακή» αυτοκινητοβιομηχανία που μοιάζει με δεινόσαυρο.
Ο Tavares αναφέρει χαρακτηριστικά πως όταν η Stellantis ξεκίνησε να λειτουργεί τον Ιανουάριο του 2021, το νεκρό σημείο της (σ.σ: το ποσό ακριβώς των πωλήσεων με το οποίο μια επιχείρηση καλύπτει το σύνολο των εξόδων της) ήταν περίπου τέσσερα εκατομμύρια μονάδες ετησίως. Τον περασμένο Σεπτέμβριο ο CEO της Stellantis έφερε το θέμα στην κορυφαία ηγετική ομάδα και αποφασίστηκε ότι το νεκρό σημείο πρέπει να μειωθεί κάτω από το 50% της συνολικής παραγωγής, δηλαδή στις περίπου τρεις εκατομμύρια μονάδες.
Μέχρι το τέλος του έτους το είχαν πετύχει. Οι συνέργειες που δημιουργήθηκαν τον πρώτο χρόνο της συγχωνευμένης εταιρείας βοήθησαν σημαντικά. Το 2021, τον πρώτο χρόνο λειτουργίας της εταιρείας, οι συνέργειες αποτιμήθηκαν στα 3,2 δις ευρώ εξοικονόμησης. Και σύμφωνα με τον Tavares o στόχος των πέντε δισεκατομμυρίων ευρώ έως το 2024, έναν χρόνο πριν από το αρχικό σχέδιο.
Μία ακόμα σημαντική τομή είναι η μείωση του κόστους διανομής κατά 40% με τη μετάβαση σε ένα υβριδικό μοντέλο λιανικής. Η Stellantis τερμάτισε όλες τις συμβάσεις franchise αντιπροσώπων της στην Ευρώπη τον Μάιο του 2021 και σκοπεύει να κυκλοφορήσει το νέο μοντέλο το επόμενο έτος για επιλεγμένες μάρκες και χώρες, αλλά οι αντιπρόσωποι είναι νευρικοί.
Τι γίνεται για να κατευνάσουν τους φόβους τους; Ο Tavares σε αυτό απαντά: «Αυτή τη στιγμή πραγματοποιούμε συνομιλίες με φορείς αντιπροσώπων και αυτό που βλέπω στα πρακτικά αυτών των συναντήσεων είναι ότι οι συζητήσεις είναι εποικοδομητικές και ειρηνικές».
«Φυσικά, έχουμε πάντα ανθρώπους που λένε ότι θα είναι δύσκολο. Η απάντησή μου είναι: “Ναι, η αυτοκινητοβιομηχανία είναι πολύ, πολύ προκλητική και αυτός είναι ο λόγος που προσπαθούμε να δημιουργήσουμε ένα μοντέλο διανομής μαζί με τους αντιπροσώπους μας που θα λειτουργήσει καλύτερα στο μέλλον και για τις δύο πλευρές.” Ωστόσο, δεν μπορούμε ποτέ να ξεχνάμε ότι ο πελάτης βρίσκεται στο επίκεντρο αυτής της προσπάθειας».
Η Stellantis έχει δεσμευτεί να μην κλείσει εργοστάσια, αλλά οι πωλήσεις στην Ευρώπη μειώνονται. O Tavares θεωρεί ότι το μέγεθος της ευρωπαϊκής αγοράς είναι το πραγματικό ζήτημα, όχι μόνο για την Stellantis αλλά για ολόκληρο τον κλάδο.
Οι πωλήσεις επιβατικών και ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων στην Ευρώπη μειώθηκαν από 18 εκατομμύρια πριν από την COVID 19 το 2019 σε περίπου 15 εκατομμύρια το 2020 και το 2021. Aυτό σημαίνει ότι η Stellantis έχασε πάνω από 600.000 μονάδες κάθε χρόνο.
Ο Tavares εξακολουθεί να πιστεύει ότι το ιδανικό μέγεθος της ευρωπαϊκής αγοράς κυμαίνεται μεταξύ 18 και 20 εκατομμυρίων μονάδων αλλά υπογραμμίζει ότι εάν τα νούμερα παραμείνουν κοντά στα 15 εκατομμύρια θα απαιτηθούν ενέργειες προκειμένου να διασφαλιστεί η βιωσιμότητα της εταιρείας.
Τέλος, όσον αφορά τους φόβους που εκφράζονται ότι η στροφή προς την ηλεκτροκίνηση θα κοστίσει χιλιάδες θέσεις εργασίας σε αυτοκινητοβιομηχανίες και προμηθευτές ο Tavares υποστηρίζει ότι από τεχνικής άποψης η κατασκευή ενός ηλεκτρικού οχήματος δεν διαφέρει πολύ από ένα μοντέλο με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Η κύρια διαφορά έγκειται στη συναρμολόγηση της μπαταρίας -που αντιπροσωπεύει ένα τεράστιο μέρος του κόστους του οχήματος. Εφόσον η κατασκευή των μπαταριών γίνεται κοντά στην περιοχή της γραμμής συναρμολόγησης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, το κόστος, θεωρεί ο Tavares, θα μειωθεί σημαντικά.
Ο ίδιος άλλωστε λέει χαρακτηριστικά ότι ποτέ δεν αντιμετώπισε πρόβλημα που μια ομάδα τεσσάρων ή πέντε μορφωμένων, καλοπροαίρετων κορυφαίων στελεχών με ανοιχτά μυαλά δεν θα μπορούσε να λύσει.
Διαβάστε ακόμη:
Νέο πακέτο στήριξης για νοικοκυριά και επιχειρήσεις: Μειώσεις φόρων με… πλατφόρμα για τα καύσιμα
Καιρός 12/03/2022: Πού θα χιονίσει τις επόμενες ώρες (vids + live χάρτης)
Σε ρωσικό κλοιό το Κίεβο – Εκρήξεις και πυροβολισμοί στο κέντρο της πόλης (live)