Πάντως σύμφωνα με πηγές στο Reuters, οι άλλες δύο εταιρείες-πυλώνες της Συμμαχίας, δηλαδή η Nissan και η Mitsubishi δεν προτίθενται να αναλάβουν μερίδιο στη μονάδα κατασκευής κινητήρων εσωτερικής καύσης.
Η Renault πρόκειται να δημοσιοποιήσει αυτό το φθινόπωρο τα σχέδια για τη δημιουργία μιας επιχειρησιακής μονάδας αποκλειστικά για EV με έδρα τη Γαλλία και μιας άλλης με έδρα το εξωτερικό, η οποία θα συγκεντρώσει όλες τις εγκαταστάσεις παραγωγής κινητήρων βενζίνης, ντίζελ, υβριδικών κινητήρων καθώς και κιβωτίων ταχυτήτων που αυτή τη στιγμή λειτουργούν στην Ισπανία, την Πορτογαλία, την Τουρκία, τη Ρουμανία και τη Λατινική Αμερική.
Η Renault σκοπεύει να παραμείνει ο πλειοψηφικός μέτοχος στη μονάδα εξέλιξης και παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων, την «Ampère», η οποία θα απασχολεί περίπου 10.000 άτομα και για την οποία υπάρχουν σκέψεις να εισαχθεί στο χρηματιστήριο το δεύτερο εξάμηνο του 2023.
Από την άλλη πλευρά, θα διατηρήσει μόνο ένα μειοψηφικό μερίδιο στη μονάδα παραγωγής κινητήρων εσωτερικής καύσης «Horse», η οποία θα έχει παρόμοιο εργατικό δυναμικό, αλλά θα παραμείνει μέτοχος αναφοράς με σημαντική επιρροή στις διοικητικές αποφάσεις. Σύμφωνα με έγκυρες πηγές η Renault θα κατέχει το 40% του μεριδίου της μονάδας κινητήρων εσωτερικής καύσης, ενώ η Geely θα κατέχει επίσης το 40% και μια εταιρεία πετρελαίου το υπόλοιπο 20%.
Το σχέδιο δεν περιλαμβάνει τη Nissan, παρά την πρόταση της Renault να συμμετάσχει στη συμφωνία, μια περαιτέρω ένδειξη ότι η στρατηγική των εταίρων της συμμαχίας συνεχίζει να αποκλίνει.
Η Συμμαχία Renault-Nissan-Mitsubishi ισχυρίζεται ότι περισσότερο από το 80% των μοντέλων τους θα βασίζονται σε κοινές αρχιτεκτονικές μέχρι το 2026, αλλά παραμένουν ερωτήματα σχετικά με τα σχέδια για τη δεκαετία του 2030.
Μια συμφωνία με την Geely θα προσθέσει μία ακόμα μονάδα κατασκευής στην ραγδαία αναπτυσσόμενη κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία. Η Geely είναι ιδιοκτήτρια της σουηδικής Volvo Cars, της βρετανικής κατασκευάστριας σπορ αυτοκινήτων Lotus ενώ κατάχει και μερίδιο στη Mercedes-Benz.
Μοιράζοντας το κόστος για τους κινητήρες ντίζελ και βενζίνης, που πρόκειται να μειωθούν καθώς αυξάνονται οι πωλήσεις EV, η Renault ελπίζει να ελευθερώσει κεφάλαια για να επανεπενδύσει σε ηλεκτρικά μοντέλα, μια τεχνολογία στην οποία αρχικά πρωτοστάτησε μαζί με τις Nissan και Mitsubishi, αλλά σταδιακά έμεινε πίσω, τόσο από την από την Tesla όσο και από άλλες ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες.
Η συμμετοχή μιας εταιρείας πετρελαίου θα βοηθούσε επίσης την ανάπτυξη του πράσινου υδρογόνου και των υποδομών που απαιτούνται για να καταστούν βιώσιμα τα αυτοκίνητα κυψελών καυσίμου υδρογόνου παράλληλα με τα ηλεκτρικά με μπαταρία.
Το υδρογόνο κατηγοριοποιείται ως «πράσινο» όταν παράγεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και θεωρείται ένα καύσιμο-κλειδί για την απεξάρτηση της βιομηχανίας από τους υδρογονάνθρακες.
Ως μέρος μιας δραστικής αναδιάρθρωσης για την ενίσχυση των οικονομικών της, η Renault έχει πρόσφατα εδραιώσει νέες συνεργασίες παράλληλα με τις ιστορικές της συμμαχίες με τη Nissan, τη Mitsubishi και τη Mercedes. Τον Μάιο η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία πούλησε το 34% της νοτιοκορεατικής θυγατρικής της στην Geely. Η Renault θα αναπτύξει επίσης υβριδικά οχήματα που παράγονται στο εργοστάσιό της στο Busan με την Geely.
Διαβάστε ακόμη:
Πόσο κοστίζουν τα δωμάτια στα ξενοδοχεία σε ευρωπαϊκές μεγαλουπόλεις – και στην Αθήνα (πίνακας)