search icon

Αυτοκίνητο

H Jaguar είναι πεπεισμένη ότι το ντεμπούτο της στην Εβδομάδα Τέχνης του Μαϊάμι θα κλείσει στόματα

Η αναγέννηση της μάρκας Jaguar αφορά κάτι περισσότερο από μια νέα σειρά ηλεκτρικών υπερπολυτελών αυτοκινήτων υψηλών επιδόσεων.

Στο εσωτερικό της JLR βρίσκονται σε εξέλιξη αλλαγές που τα στελέχη της εταιρείας πιστεύουν ότι θα βοηθήσουν στην επίλυση των προβλημάτων ποιότητας που για δεκαετίες ταλαιπωρούν την Jaguar, ανεξαρτήτως ιδιοκτήτη και μοντέλων.

«Υπάρχει ένα οργανωτικό πρόγραμμα σε ολόκληρη την επιχείρηση, το οποίο αφορά την επιτάχυνση αυτής της αλλαγής κουλτούρας για τη βελτίωση της ποιότητας σε όλους τους τομείς. Η ανάγκη επιτυχίας σε αυτόν τον τομέα είναι απολύτως κρίσιμη», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Jaguar Rawdon Glover σε συνέντευξή του στις 26 Νοεμβρίου.

Είπε ότι η επερχόμενη GT του 2026, το πρώτο μοντέλο της νέας γενιάς Jaguar, δεν θα κυκλοφορήσει μέχρι να είναι σωστή -ακόμα κι αν αυτό σημαίνει ότι το όχημα θα καθυστερήσει από το προγραμματισμένο ντεμπούτο του, σε περίπου 18 μήνες από τώρα.

«Θα βεβαιωθούμε ότι η GT είναι άψογη. Δεν θα βιαστούμε να λανσάρουμε», δήλωσε ο Glover. Η GT, η πιο ισχυρή Jaguar όλων των εποχών, σύμφωνα με την εταιρεία, θα έχει τιμή περίπου διπλάσια από τη μέση τιμή των 65.000 δολαρίων της σημερινής γκάμας της Jaguar και θα ανταγωνιστεί την Aston Martin, την Bentley και πολλά μοντέλα Mercedes-Benz και BMW.

«Πρέπει να έχουμε κορυφαία ποιότητα από την πρώτη μέρα. Όταν σκαρφαλώνουμε σε αυτά τα επίπεδα τιμών, αυτό είναι θεμελιώδες. Κατά συνέπεια όλες οι πτυχές των διαδικασιών μας, είτε πρόκειται για την κατασκευή, τη μηχανική, είτε τα καθεστώτα δοκιμών, την εμπειρία της πώλησης, όλα πρέπει να κλιμακωθούν γύρω από την ποιότητα», δήλωσε ο Glover.

Στη μελέτη αξιοπιστίας οχημάτων της J.D. Power για το 2023, η Jaguar κατέλαβε την έκτη θέση από το τέλος, με 229 προβλήματα ανά 100 οχήματα. Η Land Rover, η άλλη μάρκα της JLR, κατέλαβε την τελευταία θέση με 273 προβλήματα ανά 100 οχήματα. Στον αντίποδα, την πρώτη θέση όσον αφορά την αξιοπιστία κατέλαβε η Lexus με 133 προβλήματα ανά 100 οχήματα. Τα οχήματα JLR τα πήγαν επίσης άσχημα και στην κατάταξη ποιότητας του Consumer Reports.

Εν τω μεταξύ, η JLR προετοιμάζεται για την παρουσίαση στις 2 Δεκεμβρίου ενός πρωτότυπου αυτοκινήτου στο Μαϊάμι, το οποίο θα ενσωματώνει όλα νέα στιλιστικά στοιχεία της μάρκας.

Το χαμηλό κουπέ πρωτότυπο δεν θα βγει στην παραγωγή θα δείξει τη σχεδιαστική κατεύθυνση της νέας γενιάς αμιγώς ηλεκτρικών, εξαψήφιων σε τιμή, υψηλών επιδόσεων πολυτελών αυτοκινήτων της Jaguar που αναμένεται να περιλαμβάνει ένα SUV, το τετράθυρο GT και ενδεχομένως είτε ένα σπορ αυτοκίνητο είτε ένα πολύ μεγάλο πολυτελές όχημα που θα οδηγείται από σοφέρ. Η Jaguar αναμένει να έχει και τα τρία αυτοκίνητα σε εκθεσιακούς χώρους μέχρι το 2030.

Το πρωτότυπο αυτοκίνητο θα κάνει το ντεμπούτο του στην αρχή της Εβδομάδας Τέχνης στο Μαϊάμι, μια εκδήλωση που προσελκύει περίπου 100.000 καλλιτέχνες και συλλέκτες τέχνης για μια εβδομαδιαία σειρά φεστιβάλ και προβολών. Η Jaguar έφτιαξε το πρωτότυπο αυτοκίνητο για να προσελκύσει την καλλιτεχνική κοινότητα.

Αλλά η εταιρεία έχει πυροδοτήσει μια διαδικτυακή θύελλα αμφισβήτησης προβάλλοντας μια διαφήμιση με ανδρόγυνα μοντέλα και δείχνοντας τα νέα σχεδιαστικά στοιχεία που θα κάνουν το ντεμπούτο τους στο πρωτότυπο αυτοκίνητο. Η ομάδα σχεδιασμού της Jaguar έχει αλλάξει τα πάντα, μέχρι και τη γραμματοσειρά του ονόματος. Η νέα σειρά, είπε η Jaguar, δεν θα αντιγράψει τίποτα, ούτε τα προηγούμενα κλασικά της μάρκας ούτε οτιδήποτε άλλο από οποιαδήποτε άλλη εταιρεία.

Οι λάτρεις του κλασικού βρετανικού σχεδιασμού της Jaguar έχουν κατηγορήσει την εταιρεία στο διαδίκτυο με εμπρηστικά σχόλια. Σύμφωνα με τον Glover τουλάχιστον ένα μέρος από αυτή την αντίδραση ήταν αναμενόμενη.

«Γιατί έχουμε ξαφνικά τόση προσοχή στην Jaguar; Αυτό είναι μέρος του προβλήματος, σωστά; Κανείς δεν μιλάει για την Jaguar εδώ και χρόνια. Τώρα έχουμε τα μάτια του κόσμου πάνω μας». Ο Glover πιστεύει ότι μεγάλο μέρος της κριτικής θα σβήσει όταν παρουσιαστεί το πρωτότυπο αυτοκίνητο και οι άνθρωποι μπορούν να δουν τα σχεδιαστικά στοιχεία στο αυτοκίνητο, όπως τις νέες γραμμές, το νέο όνομα Jaguar και το αναθεωρημένο λογότυπο της γάτας.

«Γνωρίζουμε ότι υπάρχουν άνθρωποι εκεί έξω που θαυμάζουν την κληρονομιά μας. Αλλά γνωρίζουμε επίσης ότι ο αριθμός των συγκεκριμένων ανθρώπων δεν είναι αρκετός για να βελτιώσει την εμπορική μας θέση. Επομένως πρέπει να αλλάξουμε. Πρέπει να είμαστε τολμηροί, να επανατοποθετήσουμε το εμπορικό σήμα και να προσελκύσουμε ένα νέο κοινό. Και με αυτόν τον τρόπο επιστρέψαμε στην ίδια την ουσία του τι είναι η μάρκα μας».

Παρά το γεγονός ότι τρολάρεται στο διαδίκτυο για το avant-garde teaser βίντεο από τον διευθύνοντα σύμβουλο της Tesla, Elon Musk, και εταιρείες όπως η Aldi, γερμανική αλυσίδα σούπερ μάρκετ, και η Nothing, ένας κατασκευαστής ηλεκτρονικών ειδών, ο Glover δήλωσε ότι οι άνθρωποι της JLR είναι αισιόδοξοι για το μέλλον της Jaguar.

«Έχουμε δημιουργήσει ένα επίπεδο προσοχής μόνο μέσω ενός βίντεο teaser και μερικών πολύ υπαινικτικών εικόνων. Θέλαμε να κερδίσουμε την προσοχή. Θέλαμε να κερδίσουμε το ενδιαφέρον του κόσμου. Θέλαμε οι άνθρωποι να δουν ότι κάτι συμβαίνει στη Jaguar και υπό αυτό το πρίσμα έχει γίνει καλή δουλειά».

Διαβάστε ακόμη

Μητσοτάκης από Λονδίνο: Απέκλεισε την έκτακτη φορολόγηση στις τράπεζες (upd)

Περικοπές στις «λαϊκές» προμήθειες ετοιμάζουν οι τράπεζες

Σαγκάη – Hellenic Day: Η Κίνα τιμά την ελληνική ναυτιλία (pics)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα

Exit mobile version