Η Fisker Inc. οδεύει προς εκκαθάριση, δήλωσαν δικηγόροι στις ΗΠΑ στο πτωχευτικό δικαστήριο στις 21 Ιουνίου, ενώ δύο ομάδες πιστωτών διαγκωνίζονται για το ποια θα πληρωθεί πρώτη.
Η Fisker υπέβαλε αίτηση για προστασία από πτώχευση στο Delaware στις 17 Ιουνίου, αφού «έκαψε» πολλά μετρητά σε μια προσπάθεια να αυξήσει την παραγωγή των προβληματικών crossover Ocean.
Η εταιρεία δήλωσε αρχικά ότι θα επιδιώξει πρόσθετη χρηματοδότηση και θα συνεχίσει με «μειωμένες δραστηριότητες», αλλά ο δικηγόρος της, Brian Resnick, δήλωσε κατά την ακρόαση στο Wilmington, ότι η εταιρεία «δεν αναμένει επί του παρόντος να είναι σε θέση να λάβει χρηματοδότηση».
Ο Resnick δήλωσε στον δικαστή πτώχευσης των ΗΠΑ, Thomas Horan, ότι η εταιρεία σχεδίαζε να ρευστοποιήσει τα περιουσιακά της στοιχεία και έχει καταλήξει σε προσωρινή συμφωνία με έναν μόνο αγοραστή για όλα τα εναπομείναντα 4.300 οχήματά της.
Η εταιρεία με έδρα την Καλιφόρνια, που ιδρύθηκε από τον σχεδιαστή αυτοκινήτων Henrik Fisker, δεν ήταν ποτέ κερδοφόρα, με έσοδα περίπου 273 εκατομμυρίων δολαρίων το 2023 και καθαρή ζημία 940 εκατομμυρίων δολαρίων. Αυτή είναι η δεύτερη αυτοκινητοβιομηχανία που ελέγχεται από τον Henrik Fisker που χρεοκοπεί.
Ο Fisker οφείλει πάνω από 850 εκατομμύρια δολάρια σε δύο ομάδες ομολογιούχων και οι δικηγόροι του μεγαλύτερου ομίλου κατηγόρησαν τον μικρότερο, υπό την ηγεσία της Heights Capital Management, ότι πήρε τον έλεγχο του χρέους του Fisker τον Νοέμβριο μέσω μιας «ύποπτης» συναλλαγής με τον ίδιο.
Εκείνη την εποχή, η Fisker καθυστέρησε να παράσχει ελεγμένες οικονομικές καταστάσεις που οφείλονταν βάσει των συμφωνιών χρέους της και η Heights χρησιμοποίησε αυτή τη «μικρή, τεχνική χρεοκοπία» για να διεκδικήσει όλα τα περιουσιακά στοιχεία της Fisker ως εγγύηση για τα ομόλογά της, δήλωσε ο Alex Lees, δικηγόρος άλλων ομολογιούχων.
«Βασικά παρέδωσαν ολόκληρη την επιχείρηση στη Heights», δήλωσε ο Lees στον Horan. «Η Fisker εκκαθαρίζει εκτός της εποπτείας αυτού του δικαστηρίου, βασικά προς όφελος ενός μόνο πιστωτή.
Ο Lees είπε ότι η Fisker θα έπρεπε να είχε υποβάλει αίτηση πτώχευσης τον Νοέμβριο. Δήλωσε ακόμα ότι η ομάδα του σκοπεύει να αμφισβητήσει τη συμφωνία του Νοεμβρίου, που έθεσε την Heights στην πρώτη γραμμή για την αποπληρωμή της πτώχευσης της Fisker.
Ο δικηγόρος της Heights, Scott Greissman, δήλωσε ότι ο ισχυρισμός του Lees ήταν «εξωφρενικός» και ότι η Heights προσπάθησε απλώς να βοηθήσει τη Fisker να επιβιώσει. «Μπορεί να υπάρχουν πολλοί απογοητευμένοι πιστωτές, αλλά κανένας περισσότερο από την Heights», δήλωσε ο Greissman.
Ο Greissman δήλωσε ότι η αναμενόμενη πώληση του στόλου της Fisker θα αποπληρώσει μόνο ένα «κλάσμα» του χρέους των 185 εκατομμυρίων δολαρίων προς την Heights. Αυτό θα άφηνε ελάχιστες ελπίδες αποπληρωμής για άλλους πιστωτές.
Η Linda Richenderfer, δικηγόρος του Υπουργείου Δικαιοσύνης των ΗΠΑ, δήλωσε ότι η Heights φαίνεται να έχει όλη τη μόχλευση, καθιστώντας πιθανό ότι η πτώχευση της Fisker θα μετατραπεί σε απλή εκκαθάριση του Κεφαλαίου 7 μόλις πωληθεί ο στόλος οχημάτων. Η Heights «παίρνει ό, τι θέλει», δήλωσε η Richenderfer. «Δεν έχει κανένα λόγο την επόμενη εβδομάδα να συμφωνήσει σε κάτι περισσότερο».
Η μοίρα της Fisker σφραγίστηκε τον Μάρτιο, όταν απέτυχε να καταλήξει σε συνεργασία με έναν μεγάλο κατασκευαστή οχημάτων -ο οποίος σύμφωνα με το Reuters ήταν η Nissan. Πριν αυτό αποτύχει, η Fisker σταμάτησε την παραγωγή και απέλυσε προσωπικό για να εξοικονομήσει μετρητά.
Η υπερ-ανταγωνιστική αγορά EV έχει δει αρκετές εταιρείες, συμπεριλαμβανομένων των Proterra, Lordstown και Electric Last Mile Solutions, να υποβάλλουν αίτηση πτώχευσης τα τελευταία δύο χρόνια, καθώς αντιμετώπισαν την αποδυνάμωση της ζήτησης, τα εμπόδια συγκέντρωσης κεφαλαίων και τις λειτουργικές προκλήσεις από τα ζητήματα της παγκόσμιας εφοδιαστικής αλυσίδας.
Διαβάστε ακόμη
«Πράσινο φως» για το EOS II Fund – Τα αρχικά επενδυτικά κεφάλαιά του ανέρχονται σε €219 εκατ.
ΙΟΒΕ: Στα 7,7 δισ. ευρώ οι άμεσες γερμανικές επενδύσεις στην Ελλάδα
Ακίνητα: Πώς θα πάρετε την έκπτωση φόρου για τις δαπάνες ανακαίνισης του 2023
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ