Η διαδικασία πτώχευσης περιορίζεται στη Recaro Automotive GmbH και δεν επηρεάζουν άλλες εταιρείες του ομίλου. Ο όμιλος Recaro κατασκευάζει επίσης αεροπορικά καθίσματα και καθίσματα γραφείου αλλά και παιχνιδομηχανών.

Το όνομα Recaro εξακολουθεί να έχει εξαιρετική φήμη στην αυτοκινητοβιομηχανία, αλλά το μέλλον είναι αβέβαιο μετά την αίτηση πτώχευσης. Πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν βασιστεί στη Recaro στο παρελθόν, ειδικά για τα σπορ μοντέλα τους -αλλά συνήθως μόνο ως προαιρετικό εξοπλισμό.

Σύμφωνα με τη Recaro, στους πελάτες περιλαμβάνονται οι Audi, Aston Martin, BMW (μοντέλα M), Mercedes-Benz (μοντέλα AMG), Cadillac, Ford, Mazda, Porsche και Renault. Η Sony έχει καθίσματα Recaro στο πρωτότυπο Afeela.

Ωστόσο, προφανώς δεν υπάρχουν σχεδόν καθόλου νέες παραγγελίες και αυτές που υπάρχουν αφορούν κυρίως για ανταλλακτικά. Η μόνη αυτοκινητοβιομηχανία που χρησιμοποιεί σήμερα το Recaro στη μαζική παραγωγή είναι η βρετανική εταιρεία Ineos Automotive, η οποία ειδικεύεται σε οχήματα εκτός δρόμου.

Η Recaro Automotive υποστηρίζεται από την αμερικανική επενδυτική εταιρεία Raven Acquisition από το Ντιτρόιτ, η οποία ανέλαβε την επιχείρηση από τον κατασκευαστή καθισμάτων Adient το 2020. Η Adient, ένα spinoff του τμήματος καθισμάτων αυτοκινήτου της Johnson Controls, εξαγόρασε τη Recaro Automotive το 2016.

Οι ρίζες της Recaro πηγαίνουν πίσω στο 1906, όταν ο 32χρονος Wilhelm Reutter, εξειδικευμένος μέχρι τότε στην κατασκευή σελλών, ίδρυσε την Stuttgarter Carosserie- u. Radfabrik.

Το 1965, η εταιρεία παρουσίασε το πρώτο της κάθισμα αυτοκινήτου, με σταθερή πλευρική στήριξη και την επένδυση αφρού. Δύο χρόνια αργότερα, ακολούθησε το πρώτο bucket κάθισμα για σπορ οδήγηση, το οποίο πολλοί άνθρωποι εξακολουθούν να συνδέουν με τη μάρκα. Η Recaro έγινε γνωστή για καινοτομίες όπως η ελαφριά κατασκευή και η ειδική εργονομία.

Η εξαγορά του 2020 δημιούργησε προσδοκίες ότι η νέα δομή της εταιρείας θα επιτρέψει στη Recaro Automotive να επικεντρωθεί καλύτερα στις βασικές δραστηριότητές της – καθίσματα επιδόσεων, εργονομικά καθίσματα και ειδικές εφαρμογές. Οι διαδικασίες λήψης αποφάσεων θα ήταν συντομότερες και η εταιρεία θα ήταν σε θέση να ενεργεί πιο ευέλικτα για να ανταποκριθεί στη ζήτηση της αγοράς.

Η στρατηγική ωστόσο είχε περιορισμένη επιτυχία. Η Recaro Automotive ανέφερε απώλειες εκατομμυρίων στις ετήσιες οικονομικές καταστάσεις του 2021 και του 2022. Η εταιρεία αντιμετώπισε επίσης δυσκολίες λόγω της πανδημίας COVID-19.

Το συνδικάτο εργαζομένων της εταιρείας κατηγορεί την κακοδιαχείριση για την αποτυχία της εταιρείας. «Απέτυχαν να ανοίξουν νέες αγορές», δήλωσε ο πρόεδρος του συμβουλίου εργαζομένων, Frank Bokowits, στην Automobilwoche. Η εξάρτηση της Recaro από μία μόνο παραγγελία σειράς σε συνδυασμό με την έλλειψη όγκου αποτέλεσαν τις βασικές αιτίες της πτώσης της.

Νέες ιδέες, όπως η μεγαλύτερη εξατομίκευση της παραγωγής καθισμάτων, η επέκταση της σειράς προϊόντων ώστε να συμπεριλάβει και πίσω καθίσματα ή πάνελ θυρών για κλασικά αυτοκίνητα, για παράδειγμα, δεν εφαρμόστηκαν ποτέ.

«Υπάρχουν επίσης σημαντικά χρήματα από την αγορά aftermarket, αλλά πρέπει  με κάποιο τρόπο να τα διεκδικήσεις», δήλωσε ο Bokowits. Η Recaro εδρεύει στο Kirchheim/Teck κοντά στη Στουτγάρδη της Γερμανίας και έχει εγκαταστάσεις στις ΗΠΑ και την Ιαπωνία.

Σύμφωνα με το συνδικάτο IG Metall, εδώ και αρκετά χρόνια, οι υπάλληλοί της Recaro συνέβαλαν στη σταθεροποίηση παραιτούμενοι από αυξήσεις. «Περάσαμε δύσκολα και η εμπιστοσύνη μας στη διοίκηση είναι αντίστοιχα χαμηλή αυτή τη στιγμή», δήλωσε ο Alessandro Lieb, εκπρόσωπος του γερμανικού συνδικάτου στο Esslingen.

Η εταιρεία έχει δώσει διαβεβαιώσεις ότι η μισθοδοσία του Ιουλίου θα πληρωθεί τις επόμενες ημέρες. Στη συνέχεια, πρέπει να εξασφαλιστούν περαιτέρω μηνιαίοι μισθοί μέσω της διαδικασίας πτώχευσης. Κατά κανόνα, αυτό διαρκεί τρεις μήνες.

Παραμένει ασαφές τι θα συμβεί στη συνέχεια. Ο διορισμένος σύνδικος πτώχευσης, Holger Blümle, αναμένεται να εξετάσει την οικονομική κατάσταση της εταιρείας τις επόμενες ημέρες και να παρακολουθήσει τη διοίκηση.

Η Recaro δεν είναι ο μόνος προμηθευτής με προβλήματα. Οι πτωχεύσεις αυξάνονται στην αλυσίδα εφοδιασμού αυτοκινήτων και, σύμφωνα με τους ειδικούς, ακόμη περισσότερες εταιρείες ενδέχεται να αντιμετωπίσουν παρόμοια προβλήματα.

Διαβάστε ακόμη

Με γοργά βήματα η πώληση της ΕΤΕ από το ΤΧΣ

Ο «λογαριασμός» της εφορίας: 1,5% λιγότεροι φορολογούμενοι πληρώνουν… 800 εκατομμύρια περισσότερα

Energean: Ισχυρό ενδιαφέρον για αποθήκευση CO2 στον Πρίνο

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ