Στα 5 δισ. δολάρια αναμένεται να κοστίσουν οι επιπτώσεις από την αναδιάρθρωση της αυτοκινητοβιομηχανίας General Motors στην Κίνα, η οποία αναμένεται να προβεί και σε κλεισίματα εργοστασίων.
Η εταιρεία αναμένει ότι η αναδιάρθρωση των εργασιών της κοινοπραξίας με την SAIC Motor Corp. επί κινεζικού εδάφους θα κοστίσει περισσότερα από 5 δισεκατομμύρια δολάρια σε μη μετρητά και αποσβέσεις.
Η αυτοκινητοβιομηχανία με έδρα το Ντιτρόιτ ανακοίνωσε ότι αναμένει να μειώσει την αξία των δραστηριοτήτων της στην κοινοπραξία της στην Κίνα μεταξύ 2,6 και 2,9 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Αναμένει επίσης άλλα 2,7 δισεκατομμύρια δολάρια σε χρεώσεις για την αναδιάρθρωση της εταιρείας, συμπεριλαμβανομένου του κλεισίματος εργοστασίων και της βελτιστοποίησης χαρτοφυλακίου, σύμφωνα με την κατάθεση.
Η General Motors, η οποία προανήγγειλε σχέδια για αναδιάρθρωση των εργασιών της στην Κίνα, δεν αποκάλυψε επιπλέον λεπτομέρειες σχετικά με τα αναμενόμενα λουκέτα σε παραγωγικές μονάδες.
Πώς θα γίνει η αναδιάρθρωση
«Όπως έχουμε πει επανειλημμένα, εστιάζουμε στην αποδοτικότητα του κεφαλαίου και στην πειθαρχία του κόστους και συνεργαζόμαστε με την SGM για να μεταμορφώσουμε την δραστηριότητά μας στην Κίνα προκειμένου να είμαστε βιώσιμοι και κερδοφόροι στην αγορά. Είμαστε κοντά στην ολοκλήρωση του σχεδίου αναδιάρθρωσης με τον εταίρο μας και αναμένουμε τα αποτελέσματά μας στην Κίνα το 2025 να δείξουν βελτίωση από έτος σε έτος», ανέφερε η General Motors σε ανακοίνωσή της.
Η αυτοκινητοβιομηχανία εκτιμά ότι η κοινοπραξία «έχει τη δυνατότητα να αναδιαρθρωθεί χωρίς νέες επενδύσεις μετρητών». Το μεγαλύτερο μέρος των δαπανών αναδιάρθρωσης αναμένεται να αναγνωριστεί ως μη μετρητά, με ειδικές επιβαρύνσεις στοιχείων κατά το τέταρτο τρίμηνο. Αυτό σημαίνει ότι θα επηρεάσουν τα καθαρά έσοδα της αυτοκινητοβιομηχανίας, αλλά όχι τα προσαρμοσμένα κέρδη της προ τόκων και φόρων – μια βασική μέτρηση που παρακολουθεί η Wall Street.
Ο οικονομικός διευθυντής της GM, Πολ Γιάκομπσον, κατά τη διάρκεια συνεδρίου της UBS την Τετάρτη είπε ότι οι εταιρείες είναι «πολύ κοντά στην οριστικοποίηση των πάντων» σχετικά με την αναδιάρθρωση της Κίνας. Είπε ότι η GM αναμένει ότι οι ενέργειες που δρομολογούνται θα καταστήσουν τις δραστηριότητες «επικερδείς σε μικρότερη κλίμακα» μέχρι το επόμενο έτος χωρίς να απαιτηθούν επενδύσεις σε πρόσθετα κεφάλαια.
Το πρόσημο των δραστηριοτήτων της GM στην Κίνα έχει ανατραπεί και από κέρδη καταγράφει ζημιές την τελευταία δεκαετία, καθώς ο ανταγωνισμός αυξάνεται από εγχώριες αυτοκινητοβιομηχανίες που υποστηρίζονται από την κυβέρνηση και καθώς επικρατεί μια αλλαγή γενεών στις αντιλήψεις των καταναλωτών για την αυτοκινητοβιομηχανία και τα ηλεκτρικά οχήματα.
Τα έσοδα από μετοχές από κινεζικές δραστηριότητες και κοινοπραξίες της GM κορυφώθηκαν σε περισσότερα από 2 δισεκατομμύρια δολάρια το 2014 και το 2015.
Το μερίδιο αγοράς της GM στην Κίνα, συμπεριλαμβανομένων των κοινοπραξιών της, έχει υποχωρήσει από περίπου 15% το 2015 σε 8,6% πέρυσι — την πρώτη φορά που έχει πέσει κάτω από 9% από το 2003. Τα έσοδα από μετοχές της GM από τις δραστηριότητες έχουν επίσης μειωθεί κατά 78,5% από την κορύφωση το 2014, σύμφωνα με τις ρυθμιστικές καταθέσεις.
Οι μάρκες της GM με έδρα τις ΗΠΑ, όπως η Buick και η Chevrolet, έχουν δει τις πωλήσεις της να μειώνονται περισσότερο από τις πωλήσεις της κοινοπραξίας με τις SAIC Motor, Wuling Motors και άλλες. Τα μοντέλα της κοινοπραξίας αντιπροσώπευαν περίπου το 60% των 2,1 εκατομμυρίων οχημάτων της που πωλήθηκαν πέρυσι στην Κίνα.
Η αυτοκινητοβιομηχανία του Ντιτρόιτ ανέφερε για τρία συνεχόμενα τρίμηνα μειωμένα έσοδα από μετοχές για τις κινεζικές δραστηριότητές της φέτος, συνολικού ύψους 347 εκατομμυρίων δολαρίων, ενώ μόνο κατά το τρίτο τρίμηνο οι ζημιές ανήλθαν σε 137 εκατομμύρια δολάρια.
Διαβάστε ακόμη
Πώς το bitcoin έσπασε το ψυχολογικό όριο των $100.000 (διαγράμματα)
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα